افزایش 84درصدی درآمد محقق شده نماد “وپاسار” در خرداد 1402

بانک پاسارگاد در گزارش فعالیت ماهانه خردادماه1402 در کدال، درآمد شناسایی شده این بانک را بیش از 11 همت اعلام کرد که نسبت به اردیبهشت‌ماه رشدی 84درصدی را به‌ثبت رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ بانک پاسارگاد با نماد “وپاسار” در گزارش ماهانه منتهی به 31خردادماه‌1402 در کدال، ارقامی مربوط به میزان درآمد تسهیلات اعطایی، درآمد سپرده‌گذاری، درآمد سرمایه‌گذاری، درآمد کارمزد و درآمد اوراق بدهی را ارائه می‌کند.

بر اساس این گزارش، مجموع درآمد محقق شده از گزینه‌های مذکور، درآمدی 11.414 میلیارد تومانی را شناسایی می‌کند و با توجه به مجموع درآمد محقق شده 6.192 میلیارد تومانی در اردیبهشت‌ماه نشان از رشد درآمد 84درصدی در طول یک ماه برای این بانک بورسی داشته است.

نکته قابل ارائه، درآمد سرمایه‌گذاری برای این بانک درخردادماه است که رقمی معادل 6 میلیارد تومان گزارش می‌شود، درحالی‌که در اردیبهشت‌ماه درآمدی از سوی بانک در این خصوص گزارش نشده است.

درآمد تسهیلات اعطایی بیشترین گزینه درآمدی برای بانک پاسارگاد بوده است که رقم 11 هزار میلیارد تومان را به ثبت می‌رساند درحالی‌که نیمی از این رقم یعنی نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان در اردیبهشت‌ماه برآورده شده است. وضعیت تسهیلات اعطایی در فروش اقساطی، جعاله، مرابحه، مضاربه، مشارکت مدنی، بدهکاران بابت اعتبارات اسنادی، تسهیلات ارزی و غیره بوده است.

درآمد کارمزدها دومین گزینه از مجموع درآمد حاصله این بانک در خردادماه است که رقم 302 میلیارد تومان را به ثبت می‌رساند.

درآمد سپرده‌گذاری در خرداد ماه امسال 143 میلیارد تومان است که نسبت به اردیبهشت‌ماه رشد 100درصدی داشته است.

درآمد ناشی از اوراق بدهی نزد این بانک نیز 57 میلیارد تومان از مجموع گزینه درآمدی این نماد بورسی به حساب می‌آید.

بانک پاسارگاد در بخش درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی در بخش مرابحه بیش از 4 همت و در بخش فروش اقساطی نیز 4 همت، از جمله بیشترین درآمد از تسهیلات اعطایی را در خردادماه گزارش می‌کند. تسهیلات ارزی نیز نزدیک به 2 همت در خرداد ماه، درآمدی برای بانک محقق کرده است.

هم‌چنین بانک پاسارگاد در نظر دارد سرمایه شرکت را از 272.969.000 میلیون ریالی به مبلغ 322.969.000 میلیون ریالی از آورده نقدی به مبلغ 50 هزار میلیون ریال افزایش دهد.

افزایش سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی پاسارگاد و افزایش درآمد عملیاتی محقق شده این بانک از دستاوردهای قابل توجه “وپاسار” در بهار 1402 بوده است.

بانک پاسارگارد

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.