افزایش بی سابقه قیمت شکر/ وعده مسئولین برای کاهش قیمت

شکر تنظیم بازار تا ۲۰تیرماه در بازار توزیع می‌شود و با قیمت ۲۸هزار تومان به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره مشکلی که باعث کمبود و گرانی شکر شده بود به همشهری‌ گفت: انبارهایی که تا پیش از این به عمده‌فروشی‌ها برای خرید شکر معرفی شده بود مسیر دوری داشت و در فیروزکوه قرار داشت. حمل‌ونقل شکر از این انبارها تا تهران هزینه‌ ۲ تا ۳ برابری داشت و به همین دلیل توزیع کننده‌های تهران از این انبارها استقبال نکردند چراکه حاشیه سود بنکدار و سوپرمارکت در قیمت نهایی دیده نشده بود و سود بسیار جزئی برای عمده‌فروش و خرده‌فروش دربرداشت.

کنگری توضیح داد: شکر در انبار با قیمت ۲۵.۵۰۰تومان تحویل بنکدار می‌شود اما یک‌ درصد ارزش افزوده، هزینه‌های حمل‌ونقل تا تهران و همچنین هزینه‌های تخلیه و بارگیری به این مبلغ افزوده می‌شود و قیمت نهایی شکر را از نرخ‌های اعلام شده بالاتر می‌برد.

وی با بیان اینکه خرده‌فروشی‌ها هر کیلو شکر را با قیمت ۲۶.۸۰۰تومان از بنکداری تحویل می‌گیرند و باید کیلویی ۲۸هزار تومان به مصرف‌کننده بفروشند، اضافه کرد: سود ۳درصدی بنکدار و همچنین سود ۱۳درصدی سوپرمارکت در نرخ‌گذاری شکر دیده نشده و از مبدا تا مقصد تنها ۹درصد حاشیه سود برای این کالا درنظر گرفته شده که این موضوع استقبال از خرید شکر این انبارها را کاهش داد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به رفع این مشکل و توزیع شکر با قیمت مصوب تا هفته آینده گفت: طی مذاکراتی که با جهادکشاورزی صورت گرفت قرار شد از فردا شکر از انبارهای نزدیک‌تر بارگیری و در پایتخت توزیع شود تا مشکل کمبود و گرانی شکر در تهران حل شود.

انتهای پیام/

منبع: همشهری

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.