کوثری در نهمین یادواره گردان شهادت گرامیداشت شهید صفرخانی و شهدای عملیات کربلای یک در مسجد جامع ابوذر:

دشمنان از مسلمان با قدرت می‌ترسد/اگر شهدا نبودند امنیت و عزت نداشتیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نهمین یادواره گردان شهادت در مسجد جامع ابوذر، گفت: اگر شهدا نبودند مگر ما امنیت و عزت داشتیم. اگر این انسان‌ها نبودند مگر ما می‌توانستیم صفوف نماز را هر شب برقرار کنیم. دشمنان به دنبال این هستند مساجد را برچینند، چرا که ضربه خورده‌اند، این‌ها از مسلمان با قدرت می‌ترسند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، مراسم نهمین یادواره گردان شهادت گرامیداشت شهید علی صفرخانی و شهدای عملیات کربلای یک با حضور سردار اسماعیل کوثری فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رضا شنگی شهردار منطقه، علمای منطقه، جمعی از همرزمان شهید و مدیران شهری منطقه، خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور دارالشهدا در مسجد جامع ابوذر برگزار شد.

در این مراسم کوثری سخنانی را ارائه کرد و در بخشی از صحبت های خود به روایتی از روز ۶ تیرماه ۱۳۶۰ که منافقین کوردل قصد ترور رهبر معظم انقلاب در مسجد جامع ابوذر داشتند، پرداخت.
سپس روایتی کوتاه از عملیات کربلای یک و شهید صفرخانی و شهید دستواره گفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود به توصیف شخصیت شهید طهرانی مقدم پرداخت و در نهایت گفت: اگر این انسان‌ها نبودند مگر ما امنیت و عزت داشتیم. اگر این انسان‌ها نبودند مگر ما می‌توانستیم صفوف نماز را هر شب برقرار کنیم. دشمنان به دنبال این هستند مساجد را برچینند، چرا که ضربه خورده‌اند، این‌ها از مسلمان با قدرت می‌ترسند.

سردار کوثری بااشاره به مشکلات، تصریح کرد، ما مشکلات اقتصادی و گرانی و مشکلات متععد داریم، اما همانطور که تا به حال مشکلات را حل کرده ایم، به لطف خدا این مشکلات هم قابل حل است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، گفت: بیاییم آگاهانه به فرمایشات حضرت آقا توجه خاص و دائم داشته باشیم، چراکه هم زندگی ایشان از من و شما ساده تر است و هم اینکه ایشان فقط با خدای خود معامله کرده‌اند، به همین دلیل مقابل تمام دشمنان و مستکبرین ایستاده‌اند و در آینده‌ای نزدیک سقوط دشمنان بسیار نزدیک است.

امام جماعت مسجد ابوذر: از برگزار کنندگان مراسم تشکر می کنم
در این مراسم حجت الاسلام مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر طی سخنانی گفت: از همت عزیزان برای بزرگداشت عزیزانمان، شهیدانمان و سروانمان به خصوص بسیجی شهید مسجد شهید صفرخانی تشکر می‌کنم.

در ادامه مراسم مستند شهید صفرخانی و روایت گری همرزمان شهید پخش شد. خادمان حرم امام رضا(ع) نیز در این مراسم معنوی حضور پیدا کردند و حاضرین در این مراسم پرچم متبرک به حرم مقدس امام رئوف را زیارت کردند.
همرزم شهید: به امام (ره) بگویید شهید صفرخانی دین خود را به انقلاب ادا کرد
در ادامه عبدالرضا از همرزمان شهید صفرخانی در این مراسم روایتی از روزهای جهاد و عملیات یک با این شهید، پرداخت.

وی گفت: شهید صفرخانی با اخلاق، باایمان، مدیر ، فرمانده و متواضع بود. شهید صفرخانی از روزهای ابتدایی جنگ تا روز شهادت، در اکثر عملیات ها حضور داشت و حتی یک مرتبه هم مجروح نشد.

این همرزم شهید تصریح کرد: از حاج آقا مطلبی، سپاه تهران، شهردار منطقه ۱۷، بسیج و همه عزیزانی که برای برگزاری این یادواره زحمت کشیدند، تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: خداوند فرزند دختری به شهید صفرخانی داده بود که اسم او را زینب گذاشت و گفت دوست دارم زینب وار زندگی کند و راه حضرت زینب(س) را ادامه دهد.

عبدالرضا در ادامه گفت: شهید صفرخانی قبل از شروع عملیات که در آن شهید شد به من گفت اگر به محضر امام (ره) رفتید به ایشان بفرمایید یک کسی به نام شهید صفرخانی دین خود به انقلاب ادا کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.