گوشی شیائومی بخریم یا هوآوی؟

رقابت بین دو برند شیائومی و هواوی بسیار نزدیک است و هر یک سعی دارد از دیگری پیشی بگیرد. در اینجا به بررسی برخی مزایای هر دو برند پرداخته و در ادامه قیمت تعدادی از انواع این گوشی ها تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛هر شرکتی تمایل دارد سهم بازار بیشتری را به دست آورد. در شرایطی که سامسونگ و اپل در جایگاه دوم و سوم قرار دارند، هواوی و شیائومی رتبه ۴ و ۱ را در سطح جهانی دارند. در اوایل امسال، شیائومی موفق شد که از نظر فروش از هواوی، اپل و سامسونگ پیشی بگیرد. هر چند این موفقیت بزرگ برای شیائومی محسوب می شد اما این “برد” در مورد نبرد بین گوشی های هوشمند آنها صدق نمی کند و این همان چیزی است که امروز به آن توجه می کنیم.

شیائومی یک شرکت بزرگ چینی در فروش لوازم الکترونیکی مصرفی می باشد. این شرکت در پکن مستقر است. با اینکه این شرکت عمدتا به دلیل تولید گوشی های هوشمند در جهان معروف است، اما جالب است بدانید Xiaomi بازار لوازم خانگی و سایر محصولات مانند لپ تاپ، دوربین و پوشاک را نیز در دست دارد.

وقتی این سوال مطرح می شود که بین شیائومی و هواوی کدام بهتر است؟ پاسخ واقعا پیچیده است. در حالی که مقایسه مشخصات کلی این دو آسان است، هر دو غول لوازم الکترونیکی مصرفی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از هم متمایز می کند.

شیائومی در مقابل هواوی: دوربین ها

یک جنبه ای که در آن رقابت وجود دارد بحث دوربین است. هواوی به طرز باور نکردنی ای در این ماراتن جلو تر است. سری های هواوی Mate و P دارای دوربین های باورنکردنی Leica هستند که جز بهترین دوربین ها در جهان به شمار می روند. در واقع زمانی که صحبت از دوربین به میان می آید، هواوی با امثال اپل رقابت می کند. دوربین گوشی های شیائومی در اخیرا بهتر شده اند و Mi 11 Ultra نمونه خوبی از یک گوشی هوشمند با دوربین شگفت انگیز است اما با تمام این تفاسیر چاره ای جز شکست در مقابل هوآوی نخواهد داشت.

اگرچه رقابت بین شیائومی و هواوی نسبتاً نزدیک است؛ اما شیائومی به عنوان یک کسب و کار که محصولات زیادی دارد برنده است. با این حال، وقتی صحبت از خود گوشی های هوشمند می شود، صادقانه این دو برابر هستند یا بهتر است بگوییم خرید هر یک از آنها یک انتخاب شخصی است. اگر صرفاً به دنبال یک دوربین عکاسی با طراحی خوب هستید، هواوی ارزش سرمایه گذاری را دارد. با این حال، اگر به دنبال یک گوشی با عملکرد خوب می گردید قطعا شیائومی انتخاب بهتری خواهد بود.

در بازار موبایل قیمت گوشی هوآوی مدل nova ۱۰ SE دو سیم کارت با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ ۱۵,۹۹۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت گوشی شیائومی مدل۱۲T Pro دو سیم کارت  با ظرفیت۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت مبلغ ۳۵,۵۷۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس “موبایل” در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است قیمت گوشی موبایل در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت انواع گوشی شیائومی و هوآوی
برند مدل ظرفیت قیمت / تومان
هوآوی  nova ۱۰ SE دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۵,۹۹۰,۰۰۰
هوآوی Mate ۵۰ Pro دو سیم کارت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۹,۹۹۰,۰۰۰
هوآوی Mate ۵۰ Pro دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۳,۰۰۰,۰۰۰
شیائومی  Poco X۵ Pro ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۴,۱۹۹,۰۰۰
شیائومی ۱۲T Pro دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۳۵,۵۷۰,۰۰۰
شیائومی  Poco C۴۰ دو سیم کارت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۴,۵۲۹,۰۰۰
شیائومی  Redmi Note ۱۲ ۴G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۸,۰۹۹,۰۰۰
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.