برگزاری بیستمین همایش سالانه انجمن حسابداری ایران با حمایت مالی بانک سینا

بیستمین همایش سالانه انجمن حسابداری ایران همزمان با بیستمین سالگرد فعالیت این انجمن، با حمایت مالی بانک سینا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، رئیس هیئت‌مدیره و دبیر انجمن حسابداری ایران در آیین افتتاحیه این همایش که با حضور حسابداران و حسابرسان رده اول، استادان و مدیران ارشد حوزه‌های مالی و اقتصادی کشور در مرکز همایش بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: انجمن حسابداران ایران در سال 1376 تأسیس شد و در سال 1382 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

ناصر پرتوی، هدف از تأسیس این انجمن را گسترش، پیشبرد و ارتقای دانش و پژوهش حسابداری و توسعه کمی و کیفی دانش آموختگان و بهبود امور آموزشی و تخصصی در این حوزه برشمرد و افزود: یکی از بارزترین نتایج حاصل از فعالیت انجمن حسابداری ایران، ارتقای کیفیت عملکردها در حوزه حسابداری و حسابرسی بوده است.

در ادامه این همایش سخنرانان و صاحب‌نظران در حوزه‌های حسابداری و حسابرسی با شرکت در نشست‌های تخصصی به بیان نقطه‌نظرات و بررسی چالش‌های پیش‌روی جامعه حسابداران و حسابرسان کشور پرداختند.

در نشست‌های تخصصی برگزار شده، کارشناسان عدم تفکیک وظایف و حدود مسئولیت‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی و نیز عدم مرزبندی بین حسابرسی دولتی و خصوصی، عدم تفکیک نهادهای نظارتی و حرفه‌ای، وجود تحریم‌ها و عدم بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در حوزه حسابداری و حسابرسی را جزو اصلی‌ترین چالش‌های فعلی این حوزه دانستند و بر ضرورت مشارکت فعال جامعه حسابداران و حسابرسان کشور جهت بهبود این وضعیت تأکید کردند.

در خاتمه این همایش نیز به سنت و روال هر ساله از اساتید برجسته در حوزه‌های حسابداری و حسابرسی کشور تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در این همایش که با حمایت مالی بانک سینا برگزار شد، مدیر امور مالی، رؤسای ادارات «حسابداری مدیریت» و «نظارت و بررسی» به عنوان نماینده بانک سینا حضور داشتند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.