مدیرعامل رجا خبر داد؛

اقدامات لازم برای تعمیرات قطار ترن‌ست یزد در حال انجام است

مدیرعامل شرکت حمل‌و نقل ریلی رجا از آغاز تعمیر سه رام از قطارهای ترن‌ست پردیس این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛  ناصر بختیاری در جلسه‌ای که با حضور نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی و مسئولان بانک رفاه کارگران در ساختمان فنی و اجرایی این شرکت برگزار شد، با اشاره کمبود منابع، تأمین مالی را بزرگ‌ترین مانع برای تعمیر این قطارها ذکر کرد و افزود: طی چند سال گذشته به دلیل مشکلات عدیده مالی، تعمیرات اساسی برخی از قطارها از جمله قطارهای ترن‌ست انجام نشد که منجر به از سیر خارج شدن آن‌ها شده است.

 وی با اشاره به امکانات فنی و نیروهای انسانی مجرب شرکت رجا و شرکت نوین صنعت رجا، این مجموعه را برای انجام تعمیرات اساسی ترن‌ست‌ها جزء باصلاحیت‌ترین شرکت‌ها برای این کار دانست و عنوان کرد: سعی شده است برای تعمیرات این قطارها به سمت برون سپاری نرویم و مأموریت را به شرکت نوین صنعت رجا سپردیم تا نظارت خود را بر فرآیند پروژه حفظ کنیم.

 مدیرعامل شرکت رجا با بیان اینکه در همین خصوص از ایستگاه یزد بازدید صورت گرفته و کاستی‌های آن مشخص و با مدیر کل ناحیه راه آهن یزد برای رفع آن‌ها توافقاتی حاصل شده است، افزود: درباره موضوع ترن‌ست‌رانان نیز  برنامه‌های بازآموزی برای آن‌ها برگزار شده است چرا که وجود ترن‌ست‌رانان مجرب برای راه‌اندازی مجدد این قطارها ضروری است.

 بختیاری از شناسایی نیازها و زمان بندی پروژه خبر داد و اعلام کرد: شرح خدمات و  مناقصات لازم برای خرید لوازم و تجهیزات فنی این پروژه انجام شده و طی زمان 106 روزه، سه رام از قطارهای ترن‌ست رجا مجدد به سیر باز می‌گردند.

 مدیرعامل رجا با تأکید بر موضوع ایمنی در سیستم ریلی عنوان کرد: تا زمانی‌که از ایمنی این قطارها اطمینان حاصل نشود، نمی‌توانیم به آن‌ها مجوز سیر بدهیم، همچنین باید از کارایی قطارها در طول سیر نیز اطمینان حاصل شود  تا مسافران با خیال آسوده سفر کنند.

 در این جلسه محمدصالح جوكار نماینده محترم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به استقبال خوب هم‌وطنان یزدی از قطارهای ترن‌ست گفت: با توجه به اینکه قطار، ایمن‌ترین وسیله برای حمل‌و نقل است به خصوص در فصل تحصیلات دانشجویان و اساتید، انتظار می‌رود موضوع تسهیلات هرچه زودتر انجام شود تا در زمان کوتاهی شاهد راه‌اندازی مجدد این قطارها و خدمت رسانی به هم‌وطنان یزدی باشیم.

 مسئولان بانک رفاه نیز در این جلسه بر همکاری و مشارکت لازم برای ارائه تسهیلات مناسب به شرکت حمل‌و نقل ریلی رجا تأکید کردند و از اختصاص وام برای بازسازی و تعمیرات قطارهای ترن‌ست خبر دادند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.