افزایش حمل بار گروه کشتیرانی علی‌رغم کاهش نرخ کرایه در دنیا

نائب رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود افزایش ۲۰ درصدی حجم عملیات حمل و نقلی گروه کشتیرانی طی سال جاری، اما به سبب کاهش کرایه‌های حمل در دنیا که مبتلابه تمامی شرکت‌های کشتیرانی جهان است، درآمد‌های گروه کشتیرانی نیز کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس‌خیابانی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی دریانورد که با حضور دریانوردان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر انزلی برگزار شد، با بیان اینکه هم‌اکنون به همت و غیرت دریانوردان ایرانی، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاهای جهان برافراشته است، تصریح کرد: تمام تلاش ما در مجموعه کشتیرانی در راستای جبران خدمات و افزایش رضایت شغلی دریانوردان قرار دارد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود به عملکرد این‌ گروه طی سال گذشته پرداخت و گفت: از جمله دستاوردهای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال‌ اخیر، می‌توان به جایگزین شدن دریانوردان ایرانی به جای دریانوردان خارجی شاغل در ناوگان اشاره کرد؛ به طوری‌که هم‌اکنون می‌توان گفت ناوگان کاملاً ایرانی است.

وی سال ۱۴۰۱ را سالی موفق طی دوران فعالیت گروه کشتیرانی ارزیابی کرد و افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری با وجود افزایش ۲۰ درصدی حجم عملیات حمل‌و‌نقلی‌ گروه کشتیرانی، به سبب کاهش کرایه‌های حمل بار دریایی در دنیا، درآمد تمامی شرکتهای کشتیرانی دنیا کاهش یافته است که جبران این کاهش درآمد تا پایان سال، نیازمند تلاش و همت مضاعف همه همکاران در تمام رده‌ها در دریا و خشکی است.

مدرس‌خیابانی با تأکید بر اینکه موفقیت‌ها در‌ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حاصل تلاش جمعی در دریا و خشکی است، تصریح کرد: عبور از سال‌های سخت نیز نیازمند همین تلاش جمعی و همدلانه است.

وی ادامه داد: باتوجه به خروج کارکنان خارجی از ناوگان، مدت زمان انتظار ملوانان برای الحاق به کشتی‌ها کاهش یافته است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ ایران از دیگر برنامه‌های راهبردی جاری این گروه را توسعه ناوگان اعلام کرد و ادامه داد: معاونت توسعه‌ ناوگان گروه‌ کشتیرانی در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده است که در نتیجه آن ضمن افزایش ظرفیت و توانمندی حمل‌و‌نقلی ناوگان، ده‌ها دریانورد ایرانی نیز برای هدایت شناورهای تازه به مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ملحق خواهند شد که این تربیت این دریانوردان جوان هم‌اکنون در‌ مؤسسه آموزشی کشتیرانی در‌ جریان است.

مدرس‌خیابانی در پایان سخنان خود با اشاره به دشواری‌های شغل دریانوردی تصریح کرد: در کنار زحمات کارکنان دریا و خشکی، صبر و همراهی خانواده‌های دریانوردان یکی از مؤثرترین علل توفیقات گروه کشتیرانی و اقتدار دریایی کشور است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.