استفاده از ارز دیجیتال در سفرهای بین‌المللی

مشکلات پرداختی سفر‌های بین‌المللی می‌تواند گردشگران را کلافه کند و سفر آن‌ها را خراب کند. ارز‌ دیجیتال، بسیاری از مشکلات پرداختی سفر‌ها را حل می‌کنند. برای مثال تمامی مشکلاتی که در بخش قبلی در باره آن‌ها صحبت کردیم، با استفاده از ارز‌ دیجیتال حل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛سفر‌های بین‌المللی می‌تواند بسیار برای افراد جذاب باشد؛ اما برخی مسائل جذابیت آن را کاهش می‌دهد. برای مثال مشکلات پرداخت سفر‌ها حز مسائلی است که مسافران را کلافه می‌کند. اما امروزه با روی کار آمدن ارز دیجیتال این مشکلات نیز قابل رفع خواهد بود.

مشکلات پرداخت پاشنه آشیل سفرهای بین‌المللی

در صنعت گردشگری و سفر، مشکلات زیادی در حوزه پرداخت وجود دارد. متاسفانه مشکلات در برای ما ایرانی‌ها هم چند برابر می‌شود؛ زیرا تحریم‌های مختلف بر فعالیت‌های مالی تاثیر می‌گذارند. چندین مشکل پرداختی برای سفر وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اگر قصد سفر به خارج از ایران را دارید و می‌خواهید هتل یا ماشین رزرو کنید، به‌دلیل تحریم‌های پرداخت بین‌المللی قابلیت این کار را ندارید. ایرانیان قابلیت داشتن حساب بین‌المللی مثل پی پال و پرداخت بین‌المللی را ندارند. شما حتی نمی‌توانید در کشور ثانویه از ایران بلیط هواپیما بخرید. تحریم‌های پرداختی مشکلات متعددی را برای ایرانیان ایجاد می‌کند.

اما مشکلات پرداخت سفر‌های بین‌المللی محدود به تحریم‌های ایرانیان نمی‌شوند. بسیاری از مشکلات وجود دارند که تمامی گردشگران در سراسر جهان با آن‌ها مواجه هستند. یکی از این مشکلات تبدیل ارز‌های کشور‌هاست. شما برای سفر به یک کشور باید ارز خود را به ارز رسمی آنجا تبدیل کنید؛ اما ممکن است ارز‌هایی که تبدیل کرده‌اید از مصرف شما بیشتر باشند و باید از آن‌ها نگهداری کنید. یا اینکه دوباره به ارز‌ خود تبدیل کنید. این تبدیل ارز می‌تواند شما را کلافه کند. نکته قابل‌توجه این است که شما باید برای این تبدیل‌ها کارمزدی هم پرداخت کنید.

حل مشکل پرداخت در سفرهای بین‌المللی با ارزهای دیجیتال

مشکلات پرداختی سفر‌های بین‌المللی می‌تواند گردشگران را کلافه کند و سفر آن‌ها را خراب کند. ارز‌های دیجیتال، بسیاری از مشکلات پرداختی سفر‌ها را حل می‌کنند. برای مثال تمامی مشکلاتی که در بخش قبلی در باره آن‌ها صحبت کردیم، با استفاده از ارز‌های دیجیتال حل می‌شوند.

سرویس‌های زیادی وجود دارند که خدمات خود را از طریق ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. علاوه بر این ATM‌های ارزهای دیجیتال هم در برخی از کشورها وجود دارند. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از ارزهای دیجیتال ناشناس مانند خرید مونرو، مبلغ مورد نظر خود را تهیه کرده و آن را از طریق atm‌ها به دلار تبدیل کنید. مزیت مونرو این است که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهد و به این ترتیب تراکنش‌های شما کاملا غیرقابل ردیابی هستند.

بیایید راهکارهای ارز دیجیتال برای تسهیل سفرهای بین‌المللی را دقیق‌تر بررسی کنیم.

ارز دیجیتال

راهکارهای رمز ارزی برای پرداخت های بین‌المللی

Travela.com پلتفرمی که در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های سفر با کریپتو است. این سرویس توسط صرافی معروف بایننس پشتیبانی می‌شود. تراولا به مسافران این امکان را می‌دهد که به بیش از ۳ میلیون خدمات سفر دسترسی داشته باشند. این ۳ میلیون خدمت شامل رزرو اقامتگاه،‌ بلیط هواپیما و… است؛ همچنین در این پلتفرم بیش از ۹۰ هزار مقصد و ۲۳۰ کشور وجود دارد.

شما در ایران می‌توانید به‌ راحتی از طریق این پلتفرم اقدام به رزرو بلیط یا اقامتگاه کنید. همچنین دیگر نیازی به تبدیل ارز‌های فیات ندارید.

پلتفرم دیگری که مشکلات پرداختی را حل می‌کند، دستینا است. این پلتفرم یک وب‌سایت ایرانی‌ست که به شما امکان پرداخت‌های سفر بین‌المللی را با ارز‌های دیجیتال می‌دهد. شما در destina.ir می‌توانید به هتل‌ها، هواپیما‌ها و قطار‌های سر تا سر جهان دسترسی داشته باشید. در این پلتفرم امکان پرداخت با بیت‌کوین و بیت‌کوین کش وجود دارد.

با بیش از ۴۰ روش پرداخت، بلیط هواپیما بخرید! یکی دیگر از راهکارهای ارز دیجیتال برای تسهیل سفرهای بین‌المللی پلتفرم Altenative airlines است. در این پلتفرم می‌توانید از چیزی حدود ۶۰۰ ایرلاین بلیط رزرو کنید؛ همچنین می‌توانید بلیط خود را با ۱۶۰ ارز دیجیتال مختلف پرداخت کنید. از بیت‌کوین گرفته تا دو‌ج‌کوین همگی مورد حمایت این پلتفرم هستند.

ارز دیجیتال

مزایا و معایب پرداخت ارزی به‌وسیله ی ارز دیجیتال

پرداخت به‌وسیله ی رمز ارزها بسیار سریع و راحت انجام می‌شود. شما مانند باقی روش‌های پرداختی و حتی آسان‌تر از آن‌ها می‌توانید اقدام به پرداخت کنید. علاوه بر این شما از شبکه‌ای بسیار امن استفاده می‌کنید. در واقع پرداخت با ارز‌های دیجیتال می‌تواند بسیار امن باشد؛ زیرا تکنولوژی بلاکچین امنیت بالایی دارد و بعید است که بتوان به آن نفوذ کرد.

از مزیت‌های دیگر رمزارز‌ها، عدم نیاز به حمل پول فیزیکی است. اگر در سفرهایتان از ارز‌های دیجیتال استفاده کنید، دیگر نیازی به حمل پول فیزیکی ندارید. پول فیزیکی می‌تواند امنیت شما را به خطر می‌اندازد و مراقبت از آن دغدغه‌ای برای شما شود.

بسیاری از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌ها به مسافرانی که از رمزارز‌ها برای پرداخت خود استفاده می‌کنند، تخفیف و جایزه می‌دهند. این می‌تواند یک مزیت برای شما برای استفاده از ارز‌های دیجیتال باشد.

از همه این‌ها مهم‌تر شما دیگر برای تبدیل پول خود کارمزد‌های گزاف به صرافی‌ها پرداخت نمی‌کنید. فرض کنید می‌خواهید به سه کشور مختلف سفر کنید و هر سه کشور واحد پولی خود را دارند. تبدیل پولتان به ارز‌های فیات مختلف هم می‌تواند کارمزد زیادی داشته باشد و هم می‌تواند پول‌های اضافی آن کشور‌ها را در دستتان باقی بگذارد.

معایب پرداخت ارزی به‌وسیله ی رمزارز‌ها

متاسفانه ارزش بسیاری از ارز‌های دیجیتال ثابت نیستند. این می‌تواند در بلندمدت به ضرر شما باشد و ارز پولتان را کم کند. همچنین شما برای استفاده از رمزارز‌ها برای پرداخت‌های بین‌المللی نیاز به کمی دانش فنی دارید. استفاده از کیف پول‌های رمزارز‌ها نیاز به آشنایی دارد.

با اینکه بسیاری از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌ها هستند که ارز دیجیتال قبول می‌کنند؛ اما فراوانی آن‌ها کم است. ممکن است برخی از فروشگاه‌ها ارز دیجیتال دریافت نکنند؛ همچنین استفاده از رمزارز‌ها برای پرداخت در برخی از کشور‌ها ممنوع شده است. برای مثال چین، بولیوی و پاکستان از جمله این کشور‌ ها هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.