خریداران دلار از بازار فرار کردند!

انتشار خبرهای مثبت سیاسی در روزهای گذشته باعث شده که خرید و فروش و معامله ارز در بازار پرریسک باشد و هم‌اکنون خریداران، فرار را بر قرار در بازار ترجیح دهند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصا‌دی؛ قیمت دلار در حالی در بازار ارز در کانال ۴۹ هزار تومان قرار گرفته که خریداران بازار با توجه به اخبار درگوشی و شنیده‌ها از احتمال توافق، برای خرید دست نگه داشته‌اند.

در تازه‌ترین خبر، یک رسانه آمریکایی با استناد به اظهارات وزیر خارجه عمان، ایران و آمریکا را در آستانه توافق بر سر تبادل زندانیان دانست.

بنا به این گزارش، تارنمای رسانه‌ای «المانیتور» به نقل از وزیر خارجه عمان نوشت که جمهوری اسلامی ایران و آمریکا فاصله اندکی تا توافق بر سر آزادی زندانیان آمریکایی دارند.

سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، در مصاحبه ای با المانیتور گفت که جدیت واشنگتن و تهران همزمان با تلاش مذاکره‌کنندگان آنها برای دستیابی به توافق بر سر پرونده هسته‌ای احساس می شود.

المانیتور مدعی شده: به عنوان بخشی از توافق میان تهران و واشنگتن، ایران آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی های خود را که در بانک های کره جنوبی هستند و ذیل تحریم های آمریکا مسدود شده اند، خواستار است. بر مبنای یک سازوکار پیشنهادی به ایران اجازه داده می شود که تنها برای اهداف بشردوستانه به این دارایی های خود دسترسی داشته باشد. کشورهایی نظیر عمان، قطر و انگلیس در مقاطع مختلف در تسهیل این گفتگوها نقش داشتند.

وزیر خارجه عمان در خصوص توافق احتمالی ایران و آمریکا در موضوع زندانیان گفت: می توانم بگویم که آنها (به توافق) نزدیک هستند.

البوسعیدی همچنین درباره آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران افزود که دو طرف باید چارچوبی زمانی داشته باشند که چگونگی سازماندهی این اقدام را مشخص کند. تصور می کنم آنها در حال تهیه چنین چارچوبی هستند.

در همین حال، دیروز خبرگزاری آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از یک دیپلمات این کشور، از پیشرفت گفت‌وگوهای غیررسمی میان ایران و آمریکا خبر داد. به نقل از این فعال حوزه دیپلماسی، به نظر می‌رسد گفت‌وگوی دو روزه در دوحه بین انریکه مورا، دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری‌کنی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر شده است.

بر همین اساس، فعالان بازار ارز اعتقاد دارند که این خبرها می‌تواند مسیر قیمت ارز را در هفته جاری مشخص کند، به طوری که احتمالا بازار ارز عقب‌نشینی کرده و قیمت دلار پایین آید.

همین موضوع باعث شده که خرید و فروش و معامله ارز در بازار پرریسک باشد و خریداران، فرار را بر قرار در بازار ترجیح دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.