مجمع پیشکسوتان اصناف کشور با حضور روسای پیشین اتاق اصناف ایران تشکیل می‌شود

آیین بزرگداشت روز ملی اصناف یکم تیرماه ۱۴۰۲ در محل هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، این آیین با حضور رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، غلامعلی مهدوی دبیر هیات عالی نظارت، سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، روسای پیشین اتاق اصناف ایران، هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران و خبرنگاران در محل هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، رئیس اتاق اصناف ایران در این آیین ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک روز ملی اصناف به جامعه صنفی، برخی از اهداف هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران را عنوان کرد.

حسین طاهرمحمدی گفت: شما اعضای هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران با رای سه میلیون واحد صنفی انتخاب شده اید و با انتخاب خودتان این امانت بزرگ را به هیات رئیسه جدید جهت خدمت‌گذاری به اصناف به امانت سپرده‌اید.

وی افزود: اتاق اصناف ایران با رویکردی جدید فعالیت خود را آغاز کرده است. با آغاز به کار هیات رئیسه دوره هشتم با دو چالش روبرو شدیم. چالش اول برگزاری روز ملی اصناف به صورتی بایسته و شایسته بود که امروز در خدمت شما هستیم. چالش دوم بحث مالیات بود. علی رغم ناملایمات‌هایی که ما داشتیم با تلاش هیات رئیسه، توافق خوبی با سازمان امور مالیاتی حاصل شد. توانستیم در این مدت اندک مطالبات شما را در خصوص تغییر رویکرد نحوه تعیین و محاسبه مالیات در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ با همکاری ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس و برخی از نمایندگان این کمیسیون و وزیر محترم اقتصاد و دارایی پیگیری کنیم. امیدواریم در این فرصت باقی مانده با توجه به مطالبی به سمع و نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی رسانده شده است به جمع بندی های بهتری در راستای کمک به واحدهای صنفی کشور برسیم.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: در دوره جدید اقدامات و برنامه هایی اثرگذار و زیرساختی داریم که برخی از آن ها را پیشتر اعلام کرده ایم. از جمله برنامه ها این است که برای اولین بار مجمع پیشکستوتان اصناف کشور با حضور روسای پیشین اصناف کشور تشکیل خواهد شد. این اقدام موثر، باعث استفاده از تجربیات ایشان خواهد شد و افق پیش روی ما را برای تصمیم‌سازی ها به نفع جامعه صنفی روشن خواهد کرد.

وی ادامه داد: اولین مصوبه هیات رئیسه جدید، شفاف‌سازی امور اتاق اصناف ایران است که از طریق سیستم اتوماسیون اداری در اختیار تمام اعضای هیات نمایندگان اصناف قرار خواهد گرفت. چرا که ما معتقدیم با همکاری ۱۶۵ نماینده اصناف و خرد جمعی بهتر می توانیم عمل کنیم و در مقابل تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی بهتر گام های موثری را برداریم.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: سعی می کنیم در حالی که در عالی‌ترین نهاد بخش خصوصی به انجام امور و رسیدگی به آن‌ها با تعامل سازنده با دولت می رسیم، اقدامات دیگری را با حضور مستقیم در شهرستان های کشور پیگیریم. در همین مدت اندک توفیق حاصل شد که با حضور در بازار دو استان و دیدار با تشکل های صنفی مسائل را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اصناف ما همیشه همراه و همدل با نظام بودند و با حضور در شرایط حساس علی رغم شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه خدمت گذاری به مردم شهید پرور ایران را از دست نداده اند. در شرایط کرونا به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند و با کمک های مومنانه و تامین هزینه درمان و تجهیزات بیمارستانی و نیز در برهه های حساس و بلایای طبیعی با کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان و دیگر امور خیریه در کنار مردم و نظام بوده‌اند.

طاهرمحمدی از هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران خواست تا با نقد منصفانه هیات رئیسه اتاق اصناف ایران را در پیشبرد امور همراهی کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.