فولاد هرمزگان مرکز ثقل طرح‌های توسعه‌ای ما خواهد بود

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در مجمع عمومی شرکت فولاد هرمزگان گفت: سرمایه‌گذاری‌های جدی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان دیده شده است و آینده بسیار خوبی را برای این شرکت در نظر گرفته‌ایم و فولاد هرمزگان مرکز ثقل طرح‌های توسعه‌ای گروه فولاد مبارکه خواهد بود.

به گزارش رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان؛ محمدیاسر طیب‌نیا که برای نخستین بار در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان حضور یافت، با اشاره به استراتژی گروه مبارکه در افزایش تولید، بیان کرد: سال گذشته برای صنعت فولاد سخت بود زیرا فولادسازان از یک سو با افزایش شدید هزینه‌های تولید مانند رشد قیمت مواد اولیه، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حتی جهش ۷۰ درصدی حمل و نقل مواجه شدند و از سوی دیگر، کاهش شدید قیمت‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی جهانی محصولات مختلف فولادی رخ داد. به این موانع باید محدودیت‌های برق و گاز را نیز اضافه کرد که حتی از سال‌های قبل‌تر نیز شدیدتر بود.

وی افزود: با توجه به آگاهی نسبی از زمان محدودیت‌های انرژی، توانستیم شرایط را بهتر مدیریت کنیم. با این وجود گروه مبارکه به ویژه فولاد هرمزگان از فرصت کاهش محدودیت‌های انرژی نهایت بهره‌برداری را کردند و توانستند از ظرفیت اسمی خود عبور کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: وجه تمایز گروه فولاد مبارکه نسبت به سایر تولیدکنندگان این است که ما از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده می‌کنیم و با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در زنجیره به ویژه حوزه تامین مواد اولیه، نگاه بلندمدت به صنعت فولاد داریم.

طیب‌نیا با اشاره به برنامه‌های گروه فولاد مبارکه در هرمزگان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌های جدی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان دیده شده است. این طرح‌ها در یکی دو سال گذشته به مرحله اجرا رسیده‌اند و با سرعت نسبتا قابل قبولی پیش می‌روند. این طرح‌ها مطابق برنامه و حتی بعضا جلوتر از برنامه هستند.

وی در پایان تاکید کرد: فولاد هرمزگان برای گروه فولاد مبارکه بسیار مهم است و طرح‌های توسعه آب‌بر در زنجیره فولاد را برای فولاد هرمزگان لحاظ کرده‌ایم. آینده بسیار خوبی را برای این شرکت در نظر گرفته‌ایم و فولاد هرمزگان مرکز ثقل طرح‌های توسعه‌ای گروه فولاد مبارکه خواهد بود. دو طرح افزایش ظرفیت به ۳.۲ میلیون تن و نورد گرم بزرگ‌ترین طرح‌های ما برای توسعه‌های آتی هرمزگان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.