مدیرعامل گروه کشتیرانی:

راه اندازی خط منظم کشتیرانی به آمریکای لاتین برای رونق صادرات به ونزوئلا/ رشد ۲۰ درصدی جابه جایی کالا طی سال جاری در گروه کشتیرانی

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی خط منظم حمل بار به سمت کشورهای امریکای لاتین و ونزوئلا در راستای سفر اخیر رییس جمهور به کشورهای امریکای لاتین خبر داد و گفت: گروه کشتیرانی طی سال گذشته و امسال ۷۲۰ دانشجوی دریانوردی جذب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مانا؛ محمدرضا مدرس خیابانی که در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانورد سخن می‌گفت با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سال ۱۴۰۱ رکورد جدیدی در درآمدزایی کسب کرد، افزود: در حالی‌که سال گذشته نرخ حمل و نقل دریایی در دنیا مناسب بود، طی سه ماهه نخست امسال تعرفه‌ها کاهش یافته و به تبع آن درآمد‌ها نیز کاهشی شده است؛ با این حال حجم جابجایی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، ۲۰ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم.

وی با اشاره به راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری و تکلیف ایشان در نامگذاری سال جاری به رونق تولید، گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با توجه به درآمد مناسب سال قبل، نوسازی و بهسازی ناوگان و همچنین بهبود هرچه بیشتر وضعیت منابع انسانی را در دستور کار قرار داده است.

مدرس خیابانی از جمله دستاورد‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی یک سال اخیر را تبدل شدن این گروه به شرکتی لجستیکی دانست و خاطرنشان کرد: گروه کشتیرانی هم‌اکنون به عنوان شرکتی لجستیکی و چندوجهی کالا‌ها را از شرق دور، تا آسیای میانه و روسیه از طریق کریدور شمال-جنوب جابه‌جا می‌کند.

وی به سفر اخیر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین و ونزوئلا اشاره و تصریح کرد: در این سفر با اقتدار و افتخار مطرح شد که تولیدات ایرانی به دورترین نقاط این قاره رسیده است که این مهم به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دریانوردان سرفراز آن همزمان با برقراری خطوط منظم کشتیرانی به قاره آمریکای لاتین محقق شده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود به اهمیت روزجهانی دریانورد پرداخت و افزود: رکورد‌های حمل و نقلی و اقتدار دریایی کشور جز با تلاش خستگی‌ناپذیر دریانوردان میسر نیست به همین سبب در گروه کشتیرانی در جهت جبران خدمات و کسب رضایتمندی دریانوردان ناوگان اقدامات لازم صورت گرفته است که تداوم خواهد داشت.

وی دریانوردی را شغلی ارزشمند و راهبردی ارزیابی کرد و ادامه داد: کمبود نیرو در این بخش می‌تواند برای کشور آسیب‌زا باشد؛ بنابراین گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای جذب و آموزش جوانان واجد شرایط، اقدامات موثری را انجام داده است که از جمله می‌توان، به جذب ۴۰۰ نفر دانشجوی دریانوردی طی سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

مدرس خیابانی، تعداد دانشجویان جذب شده در رشته‌های مختلف دریانوردی از سوی گروه کشتیرانی را ۳۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: امکانی فراهم آورده‌ایم که دانشجویان برای گذراندن دوره کارورزی خود بر روی شناور‌های گروه حاضر شوند که در این راستا، ۱۸۰ نفر دانشجو به کشتی‌ها اعزام شدند که این امر طی سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است، مراسم گرامی‌داشت روزجهانی دریانورد هم اکنون در محل سالن همایش وزارت نفت و به میزبانی اتحادیه مالکان کشتی ایران و با حضور مدیران ارشد دریایی و جمعی از دست‌اندکاران این حوزه در جریان است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.