لیست نمایشگاه های قطر در 2023

امروزه بیش از هر زمان دیگری، صنعت سفر و گردشگری به مکانی برای ایجاد ارتباطات جدید، درک فرصت های تازه و شبکه سازی تبدیل شده است. نمایشگاه تراول مارت قطر همچنین میزبان رهبران فکری، کارشناسان و ذینفعان تأثیرگذار در زمینه گردشگری خواهد بود تا آن را به یکی از پربارترین نمایشگاه های قطر در سال ۲۰۲۳ تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛هر سال  در کشور قطر و به خصوص در شهر دوحه نمایشگاه های جذاب و کاربردی فراوانی در سطح جهانی برگزار می شوند.

نمایشگاه های قطر در سال ۲۰۲۳

نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه – Doha International Book Fair

سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه از ۱۲ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ در این شهر برگزار می شود. نمایشگاه کتاب قطر هر ساله شاهد بازدید فرهیختگان و دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان است و یکی از پربازدید ترین نمایشگاه های قطر به شمار می رود.

این نمایشگاه همچنین دارای یک برنامه فرهنگی متمایز است که شامل سمینارها و شب های فرهنگی، ادبی و موسیقی با حضور جمعی از نویسندگان، روشنفکران و مبتکران قطری و بین المللی برای ترویج شعار این رویداد است.

  • تاریخ برگزاری: ۱۲ تا ۲۱ ژوئن
  • محل برگزاری: Doha Exhibition & Convention Center (DECC)

نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه - الی گشت

نمایشگاه امنیت سایبری IDC – IDC Security Roadshow Qatar

نسخه ۲۰۲۳ نمایشگاه IDC Security Roadshow چشم انداز امنیتی قطر را بررسی می کند، جدیدترین نوآوری های امنیتی را به نمایش می گذارد و برخی از برجسته ترین کارشناسان امنیت سایبری جهان را گرد هم می آورد.

فناوری‌ های متمرکز به لطف جهش ‌های تکنولوژیکی عظیم و اتخاذ رویکرد دیجیتال برای کسب ‌و کارها، راه درازی را پیموده‌ اند. انتظار می ‌رود طی چند سال آینده، سرعت سریع تغییرات دیجیتال شتاب بیشتری پیدا کند. امروزه، متخصصان امنیت فناوری اطلاعات با چالش ‌های متعددی مانند نیاز به حفاظت از نیروی کار پراکنده، اینترنت سریع ‌تر از قبل و مشتریانی که به دنبال تجربه‌های فراگیر و امنیت بیشتر برای داده ‌های خودشانند و مقررات سختگیرانه ‌تر دولتی روبرو هستند.

در مواجهه با این چشم‌انداز تهدید ناپایدار و متغیر، سازمان ‌ها در سرتاسر قطر مجدانه تلاش می ‌کنند تا موقعیت ‌های امنیتی خود را تقویت کرده و از نوآوری ‌ها در این زمینه حمایت کنند. در این راستا قطر آمادگی دارد هر چه بیشتر در زمینه خدمات امنیتی سرمایه گذاری می کنند تا قدر باشد با چالش هایی آینده با موفقیت روبرو شود.

  • تاریخ برگزاری: ۱۴ ژوئن
  • محل برگزاری: Grand Hyatt

اکسپوی مد و تکنولوژی آینده – FUTURE FASHION & TECH EXPO

این اکسپو طیف متنوعی از موضوعات از جمله بلاک چین، مقررات دولتی، تامین مالی و سرمایه گذاری، متاورس، NFT، وب ۳، آینده مد و چند مورد مرتبط دیگر را پوشش خواهد داد. هدف از این نمایشگاه این است که از طریق بحث‌ ها و کارگاه ‌های مشترک به این موضوعات پرداخته شود.

هدف این است که طیف وسیعی از رهبران صنعت از اقتصادهای قدیمی و در حال ظهور به این اکسپو کشانده شوند. سخنرانان مهمان عبارتند از: Microsoft، Zblocks، Oritain، NEOM، IBM، SAP، EOH، Conde Naste، Sustainable Fashion Week، It’s Working Title Stremoid Technology و غیره. اگر به نمایشگاه های قطر با تِم آینده نگرانه علاقه مندید، این اکسپو را از دست ندهید.

  • تاریخ برگزاری: ۴ تا ۶ جولای
  • محل برگزاری: Doha Design District

 

اکسپوی مد و تکنولوژی آینده - الی گشت

دیزنی روی یخ – Disney On Ice

در این نمایش سحرانگیز با هنرمندان و اجرا کنندگان روی یخ که به شکل کاراکترهای والت دیزنی هستند، یه این دنیای جادویی قدم خواهید گذاشت. در دیزنی روی یخ  میگل آرزوی موسیقیدان شدن را دارد و در سرزمین مردگان سفر می کند تا تاریخچه خانواده اش را کشف کند. موانا و ماوی شجاعانه قلب دزدیده شده ته فیتی را بازسازی می کنند، آنا و السا پادشاهی خود را نجات می دهند و شاهزاده خانم های دیزنی با داستان هایی از قدرت، اراده و مهربانی الهام بخش تماشاچیان خواهند بود. هر لحظه جادویی پر از اسکیت روی یخ و آهنگ ها و داستان های محبوب دیزنی خواهد بود

هفت پرنسس قدرتمند دیزنی و دیگر افراد مورد علاقه از کارتون Frozen و دیزنی و کوکو اعماق رویاهای خودشان را با در آغوش کشیدن بی باکانه ناشناخته ها کشف می کنند.

هنر نفس گیر اسکیت ترکیبی با داستان های جذاب دیزنی، لحظات فراموش نشدنی و ماجراجویی های دل انگیزی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد و میهمانان در هر سنی را قادر می سازد تا رویاهای غیر قابل تصور را در سرشان بپرورانند و خاطراتی را بسازند که تا آخر عمرشان با آن ها باقی خواهد ماند.

  • تاریخ برگزاری: ۴ تا ۸ جولای
  • محل برگزاری: Lusail Multipurpose Hall

نمایشگاه بین المللی شکار و پرندگان شکاری – S’hail – Katara International Hunting and Falconry Exhibition

Katara هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی S’hail – Katara Int’l Hunting & Falconry را از تاریخ ۵ تا ۹ سپتامبر در قطر برگزار خواهد کرد. این برنامه یکی از نمایشگاه های قطر است که شاید در مقایسه با نمایشگاه های تکنولوژی و خودرو، کم تر شناخته شده باشد.

S’hail  که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، یک پلت فرم جهانی شناخته شده در قطر است که بیشتر به دلیل فعالیت در زمینه شکار و پرندگان شکاری معروف است. تحت هدایت و رهبری کمیته سازماندهی،S’hail  سعی در ترویج هنر شکار و شاهین ‌بازی دارد. هدف این موسسه حفظ و ایجاد آگاهی در مورد میراث غنی فرهنگی با سازماندهی نمایشگاهی در سطح جهانی، بزرگ تر از رویدادها و فعالیت های روزمره زندگی و برنامه های آگاهی و حمایت از طرح های آموزشی و زیست محیطی در سطح ملی و جهانی است.

  • تاریخ برگزاری: ۵ تا ۹ سپتامبر
  • محل برگزاری: الحی الثقافی کتارا

نمایشگاه بین المللی شکار و پرندگان شکاری - الی گشت

نمایشگاه باغبانی دوحه ۲۰۲۳ – Horticultural Doha Expo 2023

کشور قطر میزبان نمایشگاه باغبانی دوحه ۲۰۲۳ است که با موضوع “کویر سبز، محیط زیست بهتر” برگزار می شود. این اکسپو به چالش هایی که کشورهای گرم بیابانی در زمینه بیابان زایی و پایداری با آن مواجه هستند، می پردازد و فرصت جدیدی برای توسعه کشاورزی و شهرهای سبز در قطر و منطقه خاورمیانه خواهد بود.

علاوه بر این، هدف اینگونه نمایشگاه های قطر الهام بخشیدن به بازدیدکنندگان با پیشنهاد راه حل هایی برای ترویج زندگی سبز در بیابان، از طریق همکاری های بین المللی پربار، و پرداختن به چهار موضوع اصلی است: کشاورزی مدرن، فناوری و نوآوری، آگاهی از محیط زیست، و پایداری.

  • تاریخ برگزاری: ۲ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۲۸ مارس ۲۰۲۴
  • محل برگزاری: Al Bidda Park

نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو – The Geneva International Motor Show

نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو (GIMS) و  سازمان گردشگری قطر اعلام کرده اند که اولین نسخه GIMS قطر از ۵ تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ در دوحه برگزار می شود. این رویداد همزمان با مسابقات جایزه بزرگ فرمول ۱ قطر ۲۰۲۳ در دوحه در تاریخ ۸ اکتبر برگزار می شود و پیش بینی می شود یکی از محبوب ترین نمایشگاه های قطر در سال ۲۰۲۳ باشد.

GIMS Qatar 2023 در نمایشگاه و مرکز همایش دوحه (DECC) و چندین مکان برجسته دیگر در این شهر از ۵ تا ۱۴ اکتبر برگزار می شود و تجربه های فراموش نشدنی و برجسته خودرو را به علاقه مندان خودرو ارائه می دهد. این نمایشگاه به گونه ای طراحی شده است که به یک نمایشگاه موتوری پیشرفته و اولین در نوع خود تبدیل شود و بزرگ ترین بازیگران صنعت خودروسازی جهانی را در فضایی واقعاً فراگیر گرد هم بیاورد. جشنواره خودرو با برگزاری همزمان مسابقات جایزه بزرگ فرمول ۱ قطر در دوحه در ۸ اکتبر گرم تر خواهد شد.

این جشنواره خودرو، جدیدترین طرح ‌ها، نوآوری ‌ها و فناوری‌ های خودرو را در نمایشگاه های خودرو، رونمایی‌ های اولین بار و درایوهای آزمایشی مختلف از جمله در پیست بین‌المللی Lusail را ارائه می ‌کند. پیش نمایشی از نمایشگاه مورد انتظار موزه خودرو قطر، که یکی از برجسته ترین مجموعه های خودرو در جهان از ابرخودروها و نسخه های محدود گرفته تا اتومبیل های مسابقه ای و کلاسیک را به نمایش می گزارد، برنامه را کامل می کند.

  • تاریخ برگزاری: ۵ تا ۱۴ اکتبر
  • محل برگزاری: DECC

نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو - الی گشت

نمایشگاه طراحی داخلی ایندکس – Index Design Qatar

پیش ‌بینی م ی‌شود ارزش بازار ساخت و ساز قطر تا سال ۲۰۲۷ به ۷۶ میلیارد دلار آمریکا برسد. با سرمایه‌گذاری کل ۱۶.۴ میلیارد دلار آمریکا در پروژه ‌های زیرساختی و املاک و مستغلات تا سال ۲۰۲۵ بر اساس چشم‌ انداز ملی قطر ۲۰۳۰، این صنعت به یک بازار بسیار پرسود طراحی فضای داخلی و مناسب تبدیل می شود.

ایندکس دیزاین قطر که از ۲۳ تا ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ در مرکز نمایشگاه ها و همایش های دوحه برگزار می‌ شود، به تامین‌ کنندگان و تولیدکنندگان فرصت عالی برای دسترسی به فضای داخلی و صنعت پررونق قطر را ارائه می‌ دهد.

این بهترین فرصت برای طراحان داخلی، متخصصان تدارکات، توزیع ‌کنندگان، معماران و هتل‌ داران است تا از طیف جهانی مبلمان، مبلمان، روشنایی، منسوجات، مواد اولیه و محصولات تزئینی دیدن کرده و بهترین انتخاب رای برای پیشبرد پروژه های پیش رو تهیه کنند.

  • تاریخ برگزاری: ۲۳ تا ۲۵ اکتبر
  • محل برگزاری: DECC

نمایشگاه املاک و مستغلات سیتی اسکیپ قطر – Cityscape Qatar 2023

Cityscape Qatar، معتبرترین نمایشگاه املاک و مستغلات قطر در اکتبر امسال از ۲۴ تا ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ در نمایشگاه و مرکز همایش های دوحه برگزار خواد شد.  Cityscapeبستری را برای سرمایه ‌گذاران جدی فراهم می ‌کند تا فرصت‌ های ملکی جدید و هیجان ‌انگیز را در سطح محلی و بین‌المللی مشاهده کنند.

  • تاریخ برگزاری: ۲۴ تا ۲۶ اکتبر
  • محل برگزاری: DECC

نمایشگاه جواهرات عسجد – Asjad Jewelry Exhibition

برندهای پیشرو جواهرات محلی و بین المللی و طرح های منحصر به فرد جواهرات برای بازدیدکنندگان در این نمایشگاه آخرین کارهای خود را ارائه خواهند داد. اینجا در یکی از جذاب ترین نمایشگاه های قطر، عسجد بسیاری از محصولات جدید و جواهرات گران‌ قیمت از جنس طلا، الماس، مروارید، و سنگ ‌های قیمتی را به نمایش می ‌گذارد که مستقیماً توسط تامین‌ کنندگان تهیه می ‌شوند.

  • تاریخ برگزاری: ۳۱ اکتبر تا ۱۱ نوامبر
  • محل برگزاری: Al Hazm

نمایشگاه جواهرات عسجد - الی گشت

نمایشگاه مهمان نوازی قطر – Hospitality Qatar 2023

در سال ۲۰۲۲، Hospitality Qatar، پرچمدار تنها رویداد تجاری این کشور در زمینه مهمان‌ نوازی و گردشگری بود. در سال ۲۰۲۳، Hospitality Qatar  بر روی نقش ملموسی که در مدت ۸ سال در زمینه توسعه صنعت مهمان نوازی در قطر با فراهم کردن بستری بی ‌نظیر برای همکاری تامین‌ کنندگان در این صنعت ایفا کرده است تکیه خواهد کرد.

اینجا در یکی از پرطرفدار ترین نمایشگاه های قطر می توانید با تصمیم گیرندگان و خریداران کلیدی هتل ها و رستوران ها  در قطر ارتباط برقرار کنید. این نمایشگاه تامین کنندگان پیشرو تجهیزات، فناوری و خدمات صنعت مهمان نوازی را به گرد هم آورده و فرصتی منحصر به فرد برای شبکه سازی و توسعه تجاری فراهم می کند. شرکت کنندگان در این رویداد این فرصت را خواهند داشت تا محصولات و خدمات خود را به مخاطبان بین المللی نمایش دهند و اطلاعات ارزشمندی در مورد بازار قطر به دست آورند.

با توجه به فرصت های رو به رشد ارائه شده توسط استراتژی کشور برای تبدیل قطر به یک مقصد اصلی در منطقه، Hospitality Qatar 2023  از ۶ تا ۸ نوامبر ۲۰۲۳ در DECC برگزار می شود. این تنها رویداد در نوع خود در قطر است که از حمایت سهامداران اصلی این کشور مانند گردشگری قطر و قطر ایرویز برخوردار بوده و همه گروه های خریداران اصلی بازار را زیر یک سقف جمع می کند، از جمله نهادهای دولتی، سرمایه گذاران خصوصی و صاحبان پروژه. در طول سال‌ ها، این رویداد تبدیل به فروشگاهی برای فعالان صنعت مهمان ‌نوازی شده تا منابع مورد نیاز خود را تامین کرده و سفارش‌ های خرید خودشان را ثبت کنند.

  • تاریخ برگزاری: ۶ تا ۸ نوامبر
  • محل برگزاری: DECC

نمایشگاه گردشگری تراول مارت قطر – Qatar Travel Mart

QTM 2023 فرصت‌ هایی را برای سرمایه ‌گذاری‌ های جدید در زمینه توسعه گردشگری فراهم می‌کند و شامل یک کنفرانس سطح بالا برای گفتگو و رد و بدل بینش های کارشناسان منطقه ‌ای و بین ‌المللی در صنعت گردشگری است.

نسخه دوم قطر تراول مارت در سال ۲۰۲۳ باز می گردد و بار دیگر مقاصد برتر جهان را گردآوری می کند و آخرین روندها را در زمینه تجارت، فرهنگ، اوقات فراغت، تفریحات لوکس، پزشکی و گردشگری حلال نشان می دهد. پس از میزبانی قطر از بزرگ ترین رویداد ورزشی جام جهانی ۲۰۲۲، پیش بینی می شود که QTM 2023 بستری برای گردهمایی نهادهای فعال در حوزه گردشگری برای حمایت از نیاز های اپراتورهای تور، آژانس های مسافرتی و شرکت های فناوری مسافرتی و انجمن ها و هیئت های گردشگری، محلی و بین المللی باشد.

امروزه بیش از هر زمان دیگری، صنعت سفر و گردشگری به مکانی برای ایجاد ارتباطات جدید، درک فرصت های تازه و شبکه سازی تبدیل شده است. این رویداد همچنین میزبان رهبران فکری، کارشناسان و ذینفعان تأثیرگذار در زمینه گردشگری خواهد بود تا آن را به یکی از پربارترین نمایشگاه های قطر در سال ۲۰۲۳ تبدیل کند.

  • تاریخ برگزاری: ۲۰ تا ۲۲ نوامبر
  • محل برگزاری: DECC
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمد می گوید

    عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.