سمینار مزایا و چالش‌های نرخ جدید کارمزد/ نرخ جدید کارمزد؛ از زاویه‏ های گوناگون

تصویب و انتشار جدول نرخ جدید کارمزد خدمات بانکی و صنعت پرداخت در اردیبهشت امسال، اتفاق مهمی بود که بازتاب‏ های گوناگونی در پی داشت. سال‏ ها دست‏کم در مورد بخش‏ هایی از جدول نرخ کارمزد خدمات بانکی موافق و مخالف به بحث و تبادل نظر می‏ پرداختند، اما در عمل اتفاقی نمی‏ افتاد و به تعبیر برخی، گویی گرفتار طلسم شده بود؛ طلسمی که بالاخره شکست و از عزم بانک مرکزی برای اجرایی کردن جدول نرخ کارمزد خدمات بانکی خبر می ‏دهد. به همین مناسبت مرکز فابا از برپایی سمینار «مزایا و چالش‌های نرخ جدید کارمزد» در روز یکشنبه ۱۸ تیر 1402 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از فابانیوز، دبیرخانه برگزاری نشست‌های تراکنش ایران در مرکز فابا، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام خبر برپایی سمینار «مزایا و چالش‌های نرخ جدید کار مزد»، از موضوع نرخ کارمزد خدمات بانکی و صنعت پرداخت به عنوان یکی از پر چالش‌ترین مباحث سالیان اخیر یاد کرد و افزود: «این مهم، درد مزمن و کهنه‌ای بود که کمتر کسی جرأت جراحی آن را داشت. در طول یک دهه گذشته موضوع «به روز رسانی کارمزدها» حدیث مکرر گرد‌‌همایی‌های صنعت بانکداری و پرداخت بود و اگر همه نقدها و مباحث آن را گرد آوریم بقول معروف «مثنوی هفتاد من کاغذ» می ‏شود.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «به هرحال طلسم شکست و اخیراً از جدول نرخ جدید کارمزد رونمایی شد و این جدول گام به گام در حال اجرایی شدن است. اگرچه ممکن است همه ذی‌نفعان اعم از رگولاتوری، بانک‌ها، صنعت پرداخت، اصناف و مشتریان نقدهایی بر مدل جدید دریافت کارمزد خدمات بانکی داشته باشند، اما همه اتفاق نظر دارند که اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است و عموماً این اقدام را «گام بزرگی رو به جلو» می‏دانند.»

منافع کلان ملی

 

براساس این اطلاعیه، مرکز فابا به منظور تبیین این «گام بزرگ رو به جلو» و با هدف ایجاد فضای کنش و واکنش آگاهانه و مبتنی بر منافع کلان ملی، سمینار «مزایا و چالش‌های نرخ جدید کار مزد» را در قالب سومین نشست از سلسله نشست‌های تراکنش ایران، روز یکشنبه ۱۸ تیرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸در سالن اجتماعات مرکز فابا برگزار می‌کند.

در این رویداد نمایندگان بانک مرکزی، بانک ها، شاپرک، pspها، پرداخت یاران، اصناف و متخصصان این حوزه با حضور کارشناسان و خبرنگاران رسانه‌ها درباره ابعاد گوناگون موضوع سخن خواهند گفت. دبیرخانه نشست ‏ها سعی می‌کند فضایی از هم فکری و تعامل در عرصه عمومی فراهم سازد و کمک کند تا مسیر برای این حرکت ضروری، بیش از پیش هموار شود.

تقویت هم‌افزایی ملی

 

این اطلاعیه در پایان می‏ افزاید: «امید وافر داریم این سمینار علاوه بر تبیین ابعاد نرخ جدید کارمزد و اثرات آن بر پویایی خدمات نوین مالی، موجبات تقویت هم‌افزایی ملی را فراهم سازد و همگرایی ذی‌نفعان در بخش‌های مختلف را برای برداشتن گام‌های استوار اجرایی ایجاد کند.»

مرکز فابا و دبیرخانه اجرایی نهمین نمایشگاه تراکنش ایران، بزودی ریز برنامه‌ها و سخنرانان و چگونگی حضور و مشارکت در این رویداد را به اطلاع علاقمندان می‌رساند.

ثبت نام

حضور در این نشست برای علاقمندان و طرح بحث و پرسش و پاسخ با صاحبنظران حاضر در جلسه و همچنین حضور خبرنگاران برای پوشش خبری این نشست بلامانع است و با ثبت نام و هماهنگی امکان پذیر می باشد؛ به همین منظور از علاقمندان و خبرنگاران دعوت می‌شود برای حضور در این نشست، در لینک www.itefaba.com/ph-registerثبت‌نام کنند. خبرنگاران برای حضور رایگان در این نشست می توانند کد تخفیف را از ستاد خبری با شماره تلفن ۴۳۳۴۷ داخلی ۲۰۸ دریافت کنند.

نشست های برگزار شده

 

مرکز فابا سلسله نشست های رویداد تراکنش ایران را از اردیبهشت ماه آغاز کرده است و قبل از برگزاری سمینار «مزایا و چالش‌های نرخ جدید کارمزد» در تیرماه، نشست “جایگاه دلار در آینده مناسبات بین المللی” را در خردادماه و نشست “ناترازی بانک‌ها؛ عوامل و راهکارها” را ۲۴ اردیبهشت با سخنرانی جمعی از کارشناسان برگزار کرده است.

همچنین در ماه های آینده هم این سلسله نشست‌ها درخصوص بحث های کلان ادامه خواهد یافت. ضمن اینکه مرکزفابا در سال جاری با برگزاری مجموعه ای از دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در حوزه فناوری های مالی و بانکی میزبان علاقه مندان می باشد.

لازم به ذکر است، نهمین رویداد بزرگ تراکنش ایران در آذرماه برگزار می‌شود و جزئیات برنامه‌های آن به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.