راهنمای تهیه بلیط سوتو از ایران

. در سفرهای هوایی، بلیط SOTO به معنای فروخته شده و صادر شده در خارج از کشور مبدا است. به این معنی که بلیط هواپیما از کشوری خریداری و صادر شده است که یا اصلا برنامه سفر نیست و یا نقطه مبدا پرواز نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛بلیط سوتو یا SOTO یکی از انواع مختلف بلیط هواپیماست. همان طور که برای مقاصد مختلف سفر مانند گردشگری و مهاجرت به بلیط های یک طرفه یا رفت و برگشت نیاز دارید، بلیط سوتو هم یکی از انواع بلیط های هواپیماست که بسیاری از مسافران، به ویژه افرادی که خیلی در کشورهای خارجی رفت و آمد دارند به آن احتیاج پیدا خواهند کرد.

بلیط سوتو چیست؟

سوتو یا در واقع SOTO مخفف عبارت  Sold Outside Ticketed Out است. این عبارت به طور کلی یعنی بلیطی که در خارج از کشور مبداء فروخته و صادر شده است. برای خرید بلیط سوتو به طور مثال شما می توانید از ایران یک بلیط از مبداء انگلستان به ایران تهیه کنید. اما اکنون این سوال پیش می آید که چرا اصلا نیاز داریم یک بلیط را خارج از کشور مبداء برای یک مقصد دیگر تهیه کنیم؟ در ادامه این بخش درباره کاربرد بلیط هواپیمای سوتو توضیحات بیشتری ارائه شده است.

اولین کاربرد بلیط SOTO برای افرادی است که یکی از بستگان یا آشنایان آن ها در یک کشور دیگر است و می خواهند برای او یک بلیط به مقصد ایران تهیه کنند. در چنین حالتی افراد باید از طریق آژآنس های هواپیمایی، یک بلیط تهیه کنند که مبداء آن کشوری که در آن حضور دارند، یعنی ایران، نیست. یکی دیگر از کاربردهای بلیط هواپیمای سوتو این است که شما می توانید پیش از فرا رسیدن موعد مقرر، بلیط برگشت یا سفر خود به یک کشور دیگر را از یک مبداء متفاوت خریداری کنید. این کار باعث می شود که برنامه سفر بهتری داشته باشید و با مشکل تکمیل ظرفیت پرواز مواجه نشوید.

دلایل رزرو بلیط سوتو

رزرو بلیط SOTO ممکن است در بسیاری از شرایط مفید باشد. شما می توانید بلیط خودتان را از قبل برای برنامه ریزی سفرهای پیش رو در کشور خودتان رزرو کنید. این کار سفر را آسان و راحت تر کرده است و برای جلوگیری از عجله های لحظه آخری خوب است. همچنین می توانید برای اقوام سالخورده یا فرزندان خود تانکه در کشور دیگری زندگی می کنند و با فناوری چندان راحت نیستند، بلیط SOTO رزرو کنید.

هزینه بلیط SOTO

مطمئناً هزینه بلیط هواپیما سوتو به نوع بلیط بستگی دارد. اما به طور کلی بلیط های فروخته شده در خارج از کشور مبدا معمولاً چند دلار بیشتر برای شما هزینه خواهند داشت. بنابراین برای تهیه بلیط سوتو در مقایسه با بلیط های معمولی، به دلیل قوانین و ساز و کار ویژه کرایه، کمی هزینه اضافی را متحمل می شوید.

تفاوت بلیط سوتو با سایر بلیط های هواپیما

علاوه بر بلیط SOTO بلیط های دیگری هم مانند SITI و SOTI وجود دارد. در ادامه این مطلب بخش می توانید تفاوت اصلی بین این بلیط ها را متوجه شوید.

تفاوت بلیط SOTO با SITI:  نوع بلیط SITI متداول ترین بلیطی است که مسافران تهیه می کنند. این بلیط یعنی شما از کشور مبداء خود یک بلیط هواپیما تهیه کرده و به یک کشور دیگر سفر می کنید. به طور مثال یک بلیط از ایران به ایتالیا که تهیه کنید، این بلیط SITI نامیده می شود.

تفاوت بلیط SOTO با SOTI: بلیط  سوتو در خارج خریداری شده و در یک کشور مبداء دیگر صادر می شود. اما بلیط SOTI در یک کشور دیگر تهیه شده و در ایران صادر می شود. به طور مثال شما می توانید از یک کشور دیگر بلیط هواپیما تهیه کرده و آن را در ایران تحویل بگیرید.

تفاوت بلیط SOTO با بلیط SITO: محل فروش بلیط SITO در داخل کشور مبداء و محل صدور آن در خارج از کشور مبداء است. یعنی محل خرید بلیط هواپیمای SITO همان کشور مبداء یا به طور مثال ایران است.

مزایای خرید بلیط سوتو

با وجود این که خرید بلیط سوتو برای شما کمی گران تر تمام می شود، اما مزایای بسیاری دارد. افرادی که برای سفرهای کاری و کنفرانس های مهم به خارج از کشور سفر می کنند، می توانند با خرید بلیط سوتو برنامه سفر خود را به خوبی طرح ریزی کرده و از بروز مشکلات احتمالی تا حد ممکن جلوگیری کنند. بلیط هواپیمای سوتو همچنین به شما اجازه می دهد که با استفاده از آن برای اقوام سالخورده یا حتی فرزندان خود به راحتی بلیط هواپیما تهیه کنید. بلیط هواپیمای SOTO در  بسیاری از مواقع می تواند شما را از مشکلات زیادی نجات بدهد و این مزایا ارزش چند دلار هزینه اضافه تر را خواهد داشت.

بلیط هواپیما سوتو - الی گشت

تهیه بلیط سوتو از طریق آژانس های هواپیمایی امکان پذیر است. در سفرهای هوایی، بلیط SOTO به معنای فروخته شده و صادر شده در خارج از کشور مبدا است. به این معنی که بلیط هواپیما از کشوری خریداری و صادر شده است که یا اصلا برنامه سفر نیست و یا نقطه مبدا پرواز نخواهد بود.

برای مثال، اگر یک مسافر ایرانی بلیط خود را در ایران بخرد اما از آلمان به انگلستان سفر کند، این بلیط SOTO خواهد بود. البته با توجه به مکان انجام این عملیات نسبت به مبدأ مسافر و همچنین جایی که بلیط خریداری و صادر می شود، بلیط‌ ها ممکن است SITI، SITO یا SOTI باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.