اصناف خواستار افزایش سقف تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م و معافیت های مالیاتی

عضو و خزانه دار اتاق اصناف ایران از ارسال نامه به سران سه قوا برای افزایش سقف تبصره ماده ۱۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مهدی امیدوار در گفت و گو با پایگاه  اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران بیان کرد: معافیت های مالیاتی ۳۹ میلیون تومانی در بازار امروز رقم بسیار پایین است. بنابراین در نشستی که با سازمان امور مالیاتی داشتیم، درخواست افزایش معافیت های مالیاتی را ارائه کردیم.

وی گفت: نکته مهمی که وجود دارد اینکه؛ سقف معاملات واحدهای صنفی بالا رفته است اما سود ایشان کاهش یافته است. مثلا اگر کالایی را قبلا ۵ میلیون تومان می فروختیم و ۵۰۰ هزار تومان سود می کردیم، امروز شاید قیمت کالا ۳۰ میلیون تومان شده باشد ولی سود حاصل از آن همچنان حدود ۵۰۰ هزار تومان است؛ با این حال، سازمان امور مالیاتی به جای اینکه به سود و درآمد نگاه کند، سقف فروش را در نظر می گیرد لذا سقف تبصره ماده ۱۰۰ که ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان برای مالیات بر تراکنش های کارتخوا‌ن‌ها سال ۱۴۰۱ اعلام شده است، عادلانه نیست و با توجه به افزایش قیمت ها درخواست اتاق اصناف ایران رقم ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است.
وی افزود: سال گذشته اگر ۱۰۰ قلم کالا را ۴ میلیارد تومان خریداری می کردیم، امسال همان ۱۰۰ قلم شاید ۸ میلیارد تومان شده باشد. پس چرا سقف تبصره ماده ۱۰۰ ، تنها ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان است؟!
امیدوار خبر داد: رئیس جدید اتاق اصناف ایران به سران سه قوا، نامه ای ارائه کرده است. ضمن این که از سازمان امور مالیاتی نیز درخواست کرده ایم که این مورد را پیگیری کنند.
خزانه دار اتاق اصناف ایران در خصوص اینتا کدها نیز گفت: سال گذشته ۵۰ درصد تخفیف برای اینتاکدها در نظر گرفته شده بود ولی امسال تخفیفی گذاشته نشده است. درخواست جدی ما این است که حتما اینتاکدهایی که در سازمان امور مالیاتی هست حتما با تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی اعمال شود.
وی اضافه کرد: در نشستی که با رئیس سازمان امور مالیاتی داشتیم ضمن اعلام این درخواست ها، درباره فعالیت‌های صنفی شراکتی نیز صحبتی شد.
سال گذشته شراکتی ها هرچندنفر که بودند می توانستند ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای چه معافیت مالیاتی استفاده کنند اما امسال می گویند که سقف استفاده از ۱۵ میلیارد تومان بیشتر نباشد. اعتراض کردیم، مورد قبول واقع شد و قرار شد تسهیل شود.
امیدوار اظهار کرد: همچنین از سران سه قوا در خواست کرده‌ایم مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا۱۵ تیر یا نهایتا آخر تیر تمدید شود‌.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.