همزمان با سفر رئیس­ جمهور به ونزوئلا مطرح شد؛

اعلام آمادگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مسیر‌های نقل و انتقال کالا منتهی به ونزوئلا و آمریکای لاتین

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همزمان با سفر رئیس­ جمهور به ونزوئلا اعلام کرد: ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ضمن اعزام نماینده مستقر در کاراکاس جهت تسهیل امور مربوط به فعالان اقتصادی و تجاری که کالای خود را با کشتی­‌های این ناوگان به مقصد ونزوئلا اعزام یا از این کشور وارد می­‌کنند، نسبت به افزایش مبادی و مقاصد کشتی­‌های حامل بار صادراتی و وارداتی میان ایران- ونزوئلا و آمریکای لاتین اقدام نماید.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی  به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سفر حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به ونزوئلا، ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای افزایش مبادی و مقاصد کشتی­‌های حامل بار صادراتی و وارداتی میان ایران، ونزوئلا و آمریکای لاتین اعلام کرد.

تا پیش از این، اعزام کشتی در قالب خط منظم به مقصد ونزوئلا به صورت هر سه ماه یکبار صورت می­‌گرفت که هم اکنون در صورت وجود تقاضا و بار از سوی تجار و فعالان اقتصادی، این امکان وجود دارد که اعزام کشتی­‌ها با مدت زمان کمتری به مقصد این کشور و کشور‌های آمریکای لاتین صورت گیرد.

گفتنی است گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی مبنی بر ضرورت توجه ویژه به بازار کشور‌های آفریقایی و توسعه تجارت با آمریکای لاتین در سال ۱۴۰۲، مصصم‌تر از گذشته نسبت به تداوم خط منظم حمل بار صادراتی به ونزوئلا و کشور‌های آمریکای لاتین اقدام خواهد کرد.

بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با فعال سازی خط منظم حمل بار صادراتی از ایران به مقصد ونزوئلا از سال گذشته به صورت اعزام کشتی هر سه ماه یکبار، این آمادگی را دارد تا مطابق با سیاست­های کلی نظام، نسبت به اعزام کشتی­‌ها و افزایش مقاصد و مبادی حمل بار در صورت وجود تقاضا اقدام نماید.

همچنین این شرکت با دارا بودن امکانات حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ریلی، قادر است محمولات صادراتی را به طور مستقیم از درب کارخانه‌های تولیدی در اقصی نقاط کشور به مقصد تعیین شده حمل نماید که بر این اساس، خط مذکور با نرخ‌های کرایۀ رقابتی و برنامه سفر منظم، تاکنون دو سفر به انجام رسانده است.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن امکانات حمل‌و‌نقل چند‌وجهی اعم از جاده‌ای و ریلی این آمادگی را دارد تا خدمات حمل محمولات صادراتی ایران را به طور مستقیم از درب کارخانجات واحد‌های تولیدی در اقصی نقاط کشور، به مقاصد تعیین شده اعزام نماید و با تجار، فعالان اقتصادی و صاحبان بار در زمینه تناژ و کرایه حمل، رایزنی‌هایی صورت دهد تا در نهایت، حمل بار به مقصد این کشور، برای فعالان اقتصادی مقرون به صرفه گردد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.