تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید منطقه آزاد اروند

نشست بررسی مشکلات و آخرین وضعیت سایت صنعتی منطقه آزاد اروند در حضور مدیران این سازمان، مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان و نماینده مردم آبادان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در نشستی با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند، مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان و نماینده مردم آبادان، مشکلات سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بررسی و میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی، احیای واحدهای راکد و کمک به امر تولید در این مجموعه تولیدی-صنعتی، مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست، پیرامون همکاری‌های دو جانبه و اجرایی نمودن تفاهم‌نامه‌هایی که پیش از این میان سازمان منطقه آزاد اروند با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی منعقد شده بود، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این نشست، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن تأکید بر اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان دو طرف؛ بیان کرد: همه مشوق‌هایی که برای تداوم فعالیت واحدهای موجود و آغاز فعالیت واحدهای تولیدی جدید مورد نیاز است، توسط سازمان منطقه آزاد اروند در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

مهندس «علی زارعی» با اشاره به موضوع تهاتر زمین‌ میان این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، افزود: زمان‌بندی اجرای پروژه‌های سایت صنعتی منطقه آزاد اروند باید بر اساس برنامه صورت پذیرد و تقسیم‌بندی مناسبی برای انجام این عملیات در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست، تعاملات خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و هماهنگی جهت تهیه بسته‌های سرمایه گذاری و برگزاری جلسات مستمر و مشترک در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی مطرح شد و در آینده این موارد پیگیری خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به موضوع راه‌اندازی واحدهای راکد که در سال گذشته توسط سازمان منطقه آزاد اروند به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: در سال جاری پروژه‌هایی در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند کلید خواهد خورد و سایر طرح‌هایی که از سال‌های گذشته در دست اجرا بود نیز، به سرانجام رسیده یا می‌رسد.

روح‌الله خزایی بیان کرد: شرکت های تولیدی و صنعتی منطقه آزاد اروند جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده و بیش از ۶۰ میلیارد تومان تاکنون به این امر تخصیص یافته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، عنوان کرد: تیم مدیریتی فعلی سازمان منطقه آزاد اروند نگاه توسعه‌ای دارند و در زمینه شهرک‌های صنعتی نیز تاکنون به دنبال رفع مشکلات بوده‌اند که با همکاری صمیمی و اثربخش این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان شاهد رفع مشکلات صنایع در شهرهای آبادان و خرمشهر خواهیم بود.

سید محمد مولوی تصریح کرد: عملیاتی شدن تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، افزایش برق، فعالسازی واحدهای راکد و ارائه تسهیلات موارد مورد تأکید است که انتظار داریم محقق شوند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز ضمن تقدیر از تعامل‌های صورت پذیرفته با سازمان منطقه آزاد اروند، ابراز امیدواری کرد تا در راستای توسعه سایت صنعتی منطقه آزاد اروند، پروژه‌های بیشتری تعریف شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.