تصاویر هوش مصنوعی از طراحی خانه‌ها در ۲۰۵۰

هوش مصنوعی با توجه به توسعه فناوری‌های گوناگون، پیش‌بینی‌هایی را در مورد شکل خانه‌ها در سال ۲۰۵۰ داشته و تصاویر خیره‌کننده‌ای را ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛دیلی‌میل با آینده‌پژوهان در مورد این موضوع صحبت کرد که چگونه خانه‌های ما تا سال ۲۰۵۰ متحول می‌شوند و سپس، از مولد هنر هوش مصنوعی «میدجرنی»(Midjourney) برای تحقق بخشیدن به پیش‌بینی‌های آنها استفاده کرد.

نتایج ارائه‌ شده نشان دادند که واقعیت افزوده می‌تواند «گوردون رمزی»(Gordon Ramsay)، آشپز اسکاتلندی را به صورت هولوگرافیک به آشپزخانه شما بیاورد تا هنگام روشن کردن اجاق گاز القایی، نکات آشپزی را ارائه دهد. دیوارها می‌توانند در صورت نیاز به پنجره تبدیل شوند و خانه می‌تواند یک مزرعه پرورش غذا باشد. دیوارها، کف‌ها و سقف‌ها ممکن است بتوانند خود را در پاسخ به فرمان‌های صوتی تغییر دهند. این کار با فناوری نانو صورت می‌گیرد که دیوارها را جامد یا شفاف می‌سازد یا آنها را به یک صفحه تلویزیون غول‌پیکر تبدیل می‌کند.

اندرویدهای انسان‌نما در سرتاسر خانه‌های آینده وجود خواهند داشت! اولین مدل‌ها به لطف شرکت «تسلا»(Tesla) و شرکت‌هایی مانند «۱X» در حال حاضر به بازار می‌آیند اما کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که آنها تا سال ۲۰۵۰ قادر به پخت و پز، تمیز کردن و حتی مراقبت از کودکان خواهند بود.

«ایان سیلورا»(Ian Silvera)، سردبیر برنامه تلویزیونی «Future News» گفت: واقعیت افزوده اساسا سرگرمی را تغییر می‌دهد. هولوگرام گوردون رمزی که به شما آموزش آشپزی می‌دهد یا «جی‌آرآر تالکین»(JRR Tolkien) که در اتاق خواب شما از روی کتاب‌های خود می‌خواند، به لطف فناوری هوش مصنوعی و واقعیت افزوده ممکن است زودتر از آنچه فکر می‌کنید، محقق شود.

معماران ممکن است بخواهند قسمت‌های مجهز به پخش و فاقد آن را در طراحی خود در نظر بگیرند تا خانه را به محیطی هماهنگ‌تر تبدیل کنند. وجود دستگاه‌های مجهز به اینترنت به این معناست که صفحه‌نمایش‌ها می‌توانند زینت‌دهنده هر دیواری از خانه باشند و به طور یکپارچه در فضای داخلی قرار بگیرند.

دیوارهای خانه‌های آینده می‌توانند ظاهر خود را با لمس شدن یا یک فرمان صوتی تغییر دهند. سطوح با استفاده از فناوری نانو و واقعیت افزوده می‌توانند رنگ‌ها، بافت‌ها یا حتی تصاویری را برای شخصی‌سازی کردن خانه نمایش دهند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.