طحان نظیف در پاسخ به رخداد اقتصادی:

لایحه تفکیک وزارت صمت وبازرگانی در مجلس تصویب نشده/ گزارشی درباره دریافت خودرو از سوی نمایندگان به مجلس ارسال نشده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هنوز گزارشی درباره دریافت خودرو بدون ضابطه و‌ نوبت از سوی نمایندگان به شورای نگهبان ارسال نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه بااشاره به مصوبات شورای نگهبان اظهار کرد: طرح حمایت از گزارشگران فساد در شورا بررسی شد اما طرح با ۴ ابهام روبه رو شد وشورا درباره اینکه چه رفتارهایی شامل این طرح می‌شود مباحثی را مطرح کرد که امیدواریم این موارد از سوی مجلس بررسی و رفع شودتا ما مجددا آن را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی در موارد پیش اشکالات متعددی داشت که در رفت و آمدهای صورت گرفته برخی مشکلات حل شد اما بقیه ابهامات اگر از سوی مجلس بررسی شود ما مجددا آن را بررسی خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: درباره طرح تشکیل سازمان پدافند عمده مشکلات حل شده و تنها دو مورد باقی مانده است که اگراین دو مورد نیز حل شود ما در بررسی مجدد نظر خود را درباره آن اعلام خواهیم کرد.

طحان نظیف درباره فروش خودرو خارج از ضابطه به برخی از نمایندگان خاطرنشان کرد: ما در این زمینه گزارشی دریافت نکردیم امابدون شک در این راستا گزارشی دریافت کنیم بررسی خواهیم کرد و در روند بررسی صلاحیت‌ها آن را مدنظر قرار خواهیم داد.

وی درباره نتایج برگزاری اولین نشست مشترک شورای نگهبان و وزارت کشور درباره انتخابات تاکید کرد: در این جلسه بر اجرایی شدنتدابیر رهبری پیرامون انتخابات تاکید شد و قرار شد کارگروه‌های مشترکی در راستای نحوه برگزاری انتخابات تشکیل شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی پیرامون شروع فعالیت‌های انتخاباتی در برخی از شهرها گفت: اگر طبق ضوابط قانونی اینموضوع صورت گیرد اشکالی ندارد البته ما در حوزه نظارتی خود رویکردهای لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

طحان نظیف درباره انجام اصلاحات در هیئت نظارت عالی بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام اظهار کرد: درباره این موضوع بایداعضای مجمع تشخیص مصلحت نظر دهند و در این راستا شورای نگهبان امکان ورود ندارد.

وی درباره توجه شورای نگهبان به تدابیر رهبری در حیطه انتخابات افزود: مخاطب این راهبردهای رهبری دستگاه‌های مختلف هستند ازاین رو همه دستگاه‌ها باید در جهت تحقق این تدابیر وارد عمل شوند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات خوب است اما کامل نیست تصریح کرد: ما بر اینباوریم که اصلاح قانون انتخابات باید براساس سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی رهبری ابلاغ شدند صورت گیرد که برخی از اینموارد در طرح مجلس لحاظ نشده است.

طحان نظیف در  پاسخ به سوال خبرنگار رخداد اقتصادی؛ پیرامون لایحه دولت درباره تفکیک وزارت صمت و وزارت بازرگانی از یکدیگرخاطرنشان کرد: لایحه مدنظر دولت هنوز به تصویب نرسیده اما طرحی در این راستا از سال ۹۸ در مجلس مطرح بوده که هم مجلس همدولت قبل و هم دولت فعلی هزینه آن قبول کردند.

وی با بیان اینکه کارگروه مشترکی میان دولت و مجلس درباره برگزاری انتخابات مجلس به صورت الکترونیک تشکیل شده است‌ تاکیدکرد: راه اصلی تغییر قوانین در کشور ما مجلس و‌ نمایندگان مجلس هستند و طبق اصل ۵۹ تنها در موارد مهم از موضوع رفرنداماستفاده می‌شود و این مهم امری معمول نیست.

سخنگوی شورای نگهبان درباره رد لایحه واردات خودروهای کارکرده گفت: شورا با این لایحه مشکلی نداشت و هیئت عالی نظارت برحسن سیاست‌های کلی نظام با این لایحه مخالفت کرد که قرار است این لایحه دوباره در مجلس بررسی شود و به شورای ارسال شود کهدر این راستا ما بعد از ارسال لایحه نظر خود را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.