بایک سابرینا بار دیگر شانسش را در ایران امتحان می کند + جزییات فروش نقدی و اقساطی سابرینا
در شرایطی که فروش خودروهای پرطرفدار با امکانات متنوع و مشخصات فنی قابل قبول از سوی خودروسازان متوقف شده، قیمت این خودروها در بازار به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ در شرایطی که فروش خودروهای پرطرفدار با امکانات متنوع و مشخصات فنی قابل قبول از سوی خودروسازان متوقف شده، قیمت این خودروها در بازار به طور قابل توجهی افزایش یافته است. پس به طور مثال اگر بخواهید رنو ساندرو یا پژو 207 که از هاچ بک های پرطرفدار این روزهای بازار هستند را انتخاب کنید، باید حدود 170 میلیون تومان هزینه کنید. اما در شرایط فعلی می توانید خیلی ناامید نباشید و اگر هم بودجه محدودی دارید، یک هاچ بک مدرن با طراحی و امکانات قابل قبول و برخوردار از گیربکس اتوماتیک انتخاب کنید. این خودرو بایک سابرینا نام دارد که به تازگی عرضه نقدی، اقساطی و لیزینگی آن توسط اتوخسروانی آغاز شده است.
سابرینا از کجا آمده است؟
سابرینا محصولی از کمپانی BAIC چین است که در سال 1958 تاسیس شده است و این یعنی با یک تازهکار سروکار نداریم. این کمپانی همچون بسیاری از تولید کنندگان دیگر چینی، از تکنولوژی و قطعات فنی مشترک با دیگر خودروسازان به نام جهان سود میبرد. BAIC در سال 2009 به منظور افزایش سطح فنی محصولاتش به سراغ خودروساز پیر سوئدی یعنی ساب رفت و پلتفرم مدلهای 9-3 و 9-5 را از ساب که آن روزهای حال و روز خوشی نداشت، خریداری کرد. این خودرو در چین با نام کلاس E به بازار عرضه میشود اما دیار خودرو برای عرضه این هاچ بک اقتصادی در ایرانف نام سابرینا را انتخاب کرد. هر چند BAIC از این دو پلتفرم در محصولاتش استفاده میکند اما، پلتفرم سابرینا حاصل همکاری سازنده با مرسدس بنز است. در واقع سابرینا بر پایه پلتفرم مرسدس بنز کلاس B نسل اول بنا شده است و یقینا شباهتهایش با مرسدس بنز B به همین دلیل است.
در نمای روبهرو به راحتی میتوانید الگو برداری طراحان سابرینا از مرسدس بنز را مشاهده کنید. چراغها خمیدگی رو به جلو دارند و در طراحی گرافیکی آنها سعی شده چهره خودرو کمی خشن به نظر برسد. بیشتر خطوط به کار رفته در طراحی نمای جلو حالتی دارند که انگار از بالا با شیبی تند به سمت پایین شارش میکنند. به خصوص این نکته را میتوانید در طراحی مه شکنهای روی سپر و شبکههای جلو پنجره ببینید. درب محفظه موتور و ستونهای جلو دقیقا از کلاس B اقتباس شده است و بیشترین شباهت در همین بخش وجود دارد. روی جلو پنجره دو قطعه پلاستیکی نصب شده که در وسط آرم کمپانی BAIC را در بر گرفتهاند.
کابین ساده با امکانات متنوع
کابین سابرینا مطابق انتظار ساده است. اگر مانند نگارنده قد بلندی نداشته باشید باید کف صندلی را به کمک اهرمهای کناری بالاتر بیاورید. البته با بالاتر آمدن کف صندلی هم نمیتوانید گوشهای جلویی را به خوبی مشاهده کنید. البته این موضوع را نمیتوان نکته منفی به شمار آورد زیرا سبک و سیاق طراحی خودروها در این کلاس به همین شکل است چون جایگذاری پیشرانه به شکلی است که به کابین نزدیک باشد و این موضوع یک شیب ناگهانی را در درپوش موتور ایجاد میکند. کیفیت مواد بهکار رفته در کابین سابرینا در سطح همکلاسان کرهای نیست اما میتوان گفت بهتر از بسیاری از تولیدات داخلی است و حتی در میان چینیها نیز یکی از باکیفیت ترینهاست.
مشخصات فنی بایک سابرینا
پیشرانه این خودرو یک نمونه 1500 سیسی ساخت میتسوبیشی است که با کد 4A91 شناخته میشود. این پیشرانه میتواند در دور 5 هزارو 600 تا 6 هزار دور بر دقیقه 113 اسب بخار نیرو در اختیار راننده بگذارد. ضمنا گشتاور نیز با رسیدن به 4 هزار دور تا 143 نیوتنمتر بالا میرود. BAIC برای این خودرو یک گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک را در نظر گرفته است که توسط یک کمپانی ژاپنی ساخته میشود. از نظر عملکرد و هماهنگی بین گیرباکس و موتور، باید گفت تا قبل از رسیدن پیشرانه به دورهای بالا هماهنگی مناسبی بین این دو بخش وجود دارد. زمانی که به صورت ناگهانی پدال گاز را میفشارید، گیرباکس مطابق معمول یک دنده معکوس میکشد تا شتاب مناسب ایجاد شود. اما نکته غیره معمول مکثی است که در دورهای پایانی یک دنده ایجاد میشود و شتابگیری را با تاخیر همراه میکند. به همین دلیل سابرینا را باید خودروی دانست که بیشتر مناسب یک رانندگی آرام و کماستهلاک است تا رانندگی اسپرت.
عملکرد سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب به همراه کمک فنرها نرم باعث شده دستاندازهای بزرگ خیابانها کمتر در سابرینا احساس شود. در کل سواری این خودرو از همکلاسی همچون 206 نرمتر است. اما نکته منفی نفوذ صدای پیشرانه به کابین و لرزشهای ناشی از دستاندازهای کوچک خیابانهاست. در مشخصاتی که دیار خودرو برای سابرینا در سایتش منتشر کرده است، مصرف سوخت سابرینا در سیکل ترکیبی اعلام نشده اما به نظر میرسد این عدد در حدود 8 لیتر باشد. اگر قرار باشد به ترمزهای سابرینا امتیاز بدهیم، این خودرو امتیاز منفی نمیگیرد اما نمیتوان به ترمزهایش نمره عالی داد.
فروش سابرینا با مدل 1398 توسط اتوخسروانی
اتوخسروانی بایک سابرینا را با قیمت 159 میلیون و 500 هزار تومان عرضه کرده و خریداران می توانند به غیر از خرید نقدی، سابرینا را به صورت اقساطی در 6، 8 یا 12 قسط خریداری کنند. همچنین اتوخسروانی سابرینا را با اقساط بلند مدت (تا 36 ماه) نیز به فروش می رساند.
برای بازدید از سایت اتوخسروانی و آگاه شدن از جزییات فروش اقساطی بایک سابرینا اینجا کلیک کنید