وزیر راه و شهرسازی در آئین اختتامیه مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره قرآنی کارکنان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

سازمان‌ها هر چقدر قرآنی‌تر باشند، مردمی‌تر و خادم‌تر خواهند بود / تقدیر از اقدامات فرهنگی راه آهن

وزیر راه و شهرسازی با حضور در آئین اختتامیه مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره قرآنی کارکنان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر از مدیرعامل، هیات مدیره، مدیران و کارکنان راه‌آهن در برپایی این جشنواره قرآنی، تاکید کرد: تا زمانی که ما، افراد قرآنی در سازمان نداشته باشیم، نمی‌توانیم ادعا کنیم که یک سازمان خدمتگذار داریم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر مهرداد بذرپاش، با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم قرآنی در راه‌آهن اظهار کرد: از اینکه در یک سازمان قدیمی و با افتخار و زحمتکش همچون راه‌آهن، نور قرآن اینگونه دمیده می شود، خدا را شاکر هستیم که این میزان افراد قرآنی در بخش‌های مختلف آن، به فعالیت مشغول هستند.

بذرپاش تاکید کرد: این مسابقه، یک نشانه و یک حضور است و نشان می‌دهد که ما با یک جمع نورانی و خادم مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه تا سازمان‌ها و رویه‌ها به قرآن متصل نشوند، نمی‌توان در انتظار اثر مطلوب بود، تصریح کرد: بعضی اوقات ما زحماتی را متقبل می‌شویم؛ اما به نتیجه نمی‌رسند و مرتب نیز به دنبال این هستیم که چرا نتیجه زحمات به اثر و نتیجه مطلوب نرسیده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در این ماه عزیز و نورانی رمضان که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم، وقت دریافت مزد از خدای متعال و فکر کردن به این مهم است.
بذرپاش تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم سازمان را قرآنی‌تر کنیم، می‌توانیم بگوئیم که سازمان خادم‌تر، خدمتگذارتر و مردمی‌تر داریم. اگر این عناوین متصل به ذات این منبع نورانی وحی نشوند، ابتر و بسیار سطحی خواهند بود.
وی  تصریح کرد: گفتن از مردم تا زمانی که منبعش، منبعث از آیات الهی نباشد، حرفی بیهوده خواهد بود و ما که مسلمان و شیعه امیرالمومنین (ع) هستیم، نباید اینگونه باشیم.
 بذرپاش اظهار کرد: یک سازمان هر چه قرآنی‌تر باشد، خادم‌تر و هر چقدر خادم‌تر باشد، قرآنی‌تر است. هر چقدر در پیش مردم، مخلص‌تر باشیم، یعنی قرآنی‌تر هستیم و هر چه بیشتر در خدمت مردم باشیم، برگرفته از آیات قرآن، نورانی‌تر خواهیم بود.‌
وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از عملکرد راه‌آهن در برپایی این جشنواره قرآنی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه مبارک و عزیز، فرصتی مناسب، برای برگزاری نشست‌های قرآنی است و بایستی حرکتی برای طول سال باشد تا به همین گونه در وزارت راه و در همه بخش‌های مختلف حمل و نقل هوایی و جاده‌ای و به طور خاص در راه‌آهن عمل شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اقدامات خوبی در ایام نوروز امسال انجام شد، خاطرنشان کرد: در راه‌آهن زحمات بسیار خوبی کشیده شده است که جای دارد از آن تشکر نمایم.
بذرپاش تاکید کرد: زمانی که مردم، ساعت‌هایی را با شما سپری می‌کنند و سفری را انجام می‌دهند، بایستی همراه آن، بسته‌های فرهنگی نیز ارایه شود که البته این کار به ویژه در راه آهن، انجام شد.
وی خواستار تداوم ارایه بسته‌های فرهنگی در طول سال به ویژه در ایام نوروز یا دیگر ایام مناسبتی شد و اظهار امیدواری کرد: خداوند توفیق دهد تا قرآنی رفتار کنیم و قرآنی تصمیم بگیریم و خادم مردم باشیم و ذره‌ای از خدمت به مردم دست نکشیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.