در بخش اکتشاف دستاوردهای قابل توجهی داشتیم

سرپرست اکتشاف ایمپاسکو درباره عملکرد سال ۱۴۰۱ این بخش گفت: در یک سال گذشته از پروانه‌های اکتشاف موجود، شش مورد منجر به گواهی کشف شد که جهشی قابل توجه در بخش اکتشاف شرکت ایمپاسکو به شمار می‌رود.

به گزارش رخداد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو؛ قباد شاه‌کرمی سرپرست اکتشاف ایمپاسکو در گفت‌وگویی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱، بخش اکتشاف ایمپاسکو مجموعا به ۱۹۰ میلیون تن ذخیره قطعی به ذخایر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اضافه کرد که شامل ۱۷۷ میلیون تن ذخیره قطعی زغال‌سنگ، ۸۵ هزار تن کانسنگ طلا، ۴ میلیون تن سنگ آهک و ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذخیره قطعی سرب و روی است.

سرپرست بخش اکتشاف ایمپاسکو همچنین تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته، ۲۲ درخواست پروانه اکتشاف داشته‌ایم که موفق به دریافت ۹ پروانه اکتشاف شدیم و از این تعداد ۶ پروانه اکتشاف منجر به گواهی کشف شد.

وی مجموع حفاری ۶ ماهه دوم سال گذشته را ۳۲ هزار متر حفاری عنوان و اعلام کرد: ۸ هزار و ۲۲۵ نمونه آنالیز و نمونه‌برداری، ۵۴ هزار و ۲۵۳ نقطه ژئوفیزیک و ۳۵۰۰ مترمکعب ترانشه نیز حاصل تلاش‌های بخش اکتشاف ایمپاسکو در سال گذشته بوده است.

شاه کرمی خاطرنشان کرد: هدف ما در سال ۱۴۰۲، افزایش تعداد پروانه اکتشاف و گواهی کشف و به تبع آن، تلاش برای افزایش آمار سایر بخش‌هاست تا در سال رشد تولید و مهار تورم سهم خود را در اقتصاد کشور ایفا کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.