وزارت نیرو اعلام کرد:

تعمیر رایگان کولرهای آبی توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از خبرگزاری مهر وزارت نیرو اعلام کرد، در راستای دستیابی به اهداف کاهش پیک تابستان ۹۸، کولرهای آبی نصب شده در ۱۷ مجتمع و شهرک مسکونی بزرگ، به همت منطقه برق افسریه، به صورت رایگان، بازبینی، تنظیم و تعمیر شد.

بر اساس اعلام وزارت نیرو در مرحله نخست اجرای این طرح، شناسایی مجتمع‌های مسکونی و اداری پرجمعیت که دارای کولرهای آبی فرسوده در پشت بام هستند در دستور کار قرار گرفته است.  همچنین در مرحله بعد، پس از هماهنگی لازم با مدیران مجتمع و مالکان واحدهای مسکونی، تعمیرات دوره‌ای کولرهای مذکور به‌صورت رایگان انجام شد.

در حال‌حاضر بیش از ۱۸۰۰ کولر آبی به همت منطقه برق افسریه، بازبینی، اصلاح و تعمیر شده و اجرای طرح مزبور در این منطقه تا دستیابی به اهداف تعیین شده، همچنان ادامه دارد.

کارشناسان حوزه تولید لوازم خانگی و سیستم های برودتی در این خصوص عقیده دارند، انجام تعمیرات به موقع می تواند بین 10 تا 30 درصد از انرژی و آب مصرفی کولرهای آبی را کاهش دهد. گفتنی است؛ کولرهای آبی فرسوده و عدم انجام تعمیرات دوره‌ای این دسته از سیستم‌های سرمایشی، از مهم‌ترین دلایل افزایش مصرف برق در فصل تابستان است و پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح، تاثیر قابل توجهی در کاهش بار شبکه توزیع برق پایتخت در ساعات اوج مصرف داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.