نقی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد

افزایش سقف تسهیلات صندوق صنایع پیشرفته به ۵ میلیارد/ منتظر ابلاغ وزیر صنعت هستیم

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و شرکت مادر تخصصی صندوق تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: افزایش سقف تسهیلات صندوق از ۳ میلیارد به ۵ میلیارد در مجمع هیئت مدیره به تصویب رسیده و منتظر امضای ۹ وزیر است که امیدواریم به زودی انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ رضا نقی‌پور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و شرکت مادر تخصصی صندوق تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با پیروزی‌ انقلاب اسلامی ایجاد صندوق‌های تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در دستور کار مسئولین قرار گرفت اظهار کرد: فلسفه وجودی این شرکت ایجاب می‌کند تا با حمایت از استارتاپ‌ها فعالیت خود را پیگیری کنند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تخصیص منابع به استان‌ها افزود: بنده یک برنامه جامع استراتژیک را در حوزه تخصیص منابع به وزیر صنعت اختصاص دادم از این رو بنده بر اساس اصل تمرکززدایی قرار است ۱۰ نمایندگی برای تخصیص اعتبار ایجاد کنیم.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و شرکت مادر تخصصی صندوق تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تصریح کرد: ما تصویب کردیم که شرکت‌ها مستقیم به ما مراجعه نکنند و به دفاتر ما در استان‌ها بروند و مطالبات و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

نقی‌پور با اشاره به اینکه نمایندگی شرکت ما در آذربایجان شرقی، فارس و هرمزگان افتتاح شده است خاطرنشان کرد: ما درباره دفاتر نمایندگی‌های خود در سراسر کشور اطلاع‌رسانی کردیم و خواهیم کرد از این طبق توافقات صورت گرفته قرار است یک نفر از سوی صندوق در دفاتر وزارت صنعت و‌معدن استان‌ها مستقر شوند و مطالبات مردم و مراجعه کنندگان را پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: هم بنده هم وزیر صنعت تمایل داریم که به مناطق محروم توجه ویژه‌ای شود و این در دستور کار صندوق دارد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و شرکت مادر تخصصی صندوق تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: بدون شک باتوجه به افزایش مولفه‌های صندوق ما درخواست داشتیم که سرمایه صندوق افزایش پیدا کند اما با توجه به محدودیت‌های دولت ما خودمان با کمیسیون برنامه و بودجه لابی‌هایی را آغاز خواهیم کرد تا بودجه این صندوق افزایش پیدا کند.

نقی‌پور با بیان اینکه ما درصدد هستیم تا بودجه صندوق را ۱۲۰ درصد افزایش دهیم اظهار کرد: ما در حوزه ساخت داخل فعالیت داریم و در تمامی برنامه‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه‌هایی که در این راستا وجود دارد شرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی معتقدند صندوق نباید در حوزه حمایت از صنعت وارد عمل شود افزود: ما حمایت خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ انجام می‌دهیم و ما همچنین درصدد حمایت از پایان‌نامه‌های مربوط به حوزه صنایع هستیم.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و شرکت مادر تخصصی صندوق تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته درباره اینکه شرکت‌های مورد حمایت صندوق به چه شکلی انتخاب می‌شود تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که جز صنایع پیشرفته باشند طرح‌های آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت کسب صلاحیت‌های لازم شرایط حمایتی از آنها انجام می‌شود.

نقی‌پور خاطرنشان کرد: ۱۷۳۳ طرح از زمان تاسیس این صندوق مورد حمایت قرار گرفته و هدف این صندوق حمایت از طرح‌های نوپا و دانش بنیان است و در واقع امروز صنایع پیشرفته ما به بیش از ۷۰ هزار میلیارد پول نیاز دارد اما ما محدودیت‌ها مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: افزایش سقف تسهیلات صندوق از ۳ میلیارد به ۵ میلیارد در مجمع هیئت مدیره به تصویب رسیده و منتظر امضای ۹ وزیر است که امیدواریم به زودی انجام شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و شرکت مادر تخصصی صندوق تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اشاره به اینکه سود دریافتی صندوق از بسیاری بانک‌ها کمتر است گفت: بازپرداخت پرداختی‌های ما اغلب با سود ۷  درصد است و در سال ۹۸ ما ۴۴ قرارداد امضا کردیم که ۴۰۰ میلیارد ریال عایدی آن بوده است.

نقی‌پور اظهار کرد: قرار است یک خط اعتباری در حوزه ارتباطات صورت گیرد که در این راستا رایزنی‌های لازم با وزارت ارتباطات صورت گرفته است اما بنده باید بگویم بودجه صندوق خیلی کم است و در حالی که ما درخواست بیشتری برای افزایش بودجه صندوق دادیم اما این رویکرد مورد لحاظ قرار نگرفت و تنها افزایش منابع بانکی ما مورد لحاظ است که در این راستا با بانک ملی در حال توافق هستیم.

وی با بیان اینکه بودجه صندوق ۱۲۵ میلیارد است تصریح کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی امروز کشور امیدواریم این مبلغ در سال آینده به ۲۰۰ میلیارد برسد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و شرکت مادر تخصصی صندوق تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: در اساسنامه جدید صندوق ۱۳ مولفه جدید نیز به جز الکترونیک به حوزه کاری ما اضافه شده است و ۳ وزیر جدید نیز به اعضای هیئت اضافه شدند.

نقی‌پور اظهار کرد: از زمان حضور در صندوق شورای مشورتی را تشکیل دادیم و برنامه استراتژیکی را برای صندوق تهیه و در این راستا برنامه‌ریزی جامعی را انجام دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.