شافعی در پنجمین همایش مبارزه با فساد:

مقابله با مفسدان راهکار اصلی نیست/ باید ریشه فساد را خشک کنیم

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مقابله با مفسدان راهکار اصلی مقابله با فساد نیست و ما باید به دنبال خشک کردن فساد باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در پنجمین همایش مقابله با فساد اظهار کرد: مقابله فساد جز اولویت‌های اصلی کشور ماست و آینده ما را با مشکل روبه رو می‌کند مسئله اخلاق در کشور ماست چرا که مسائل اقتصادی برای ما خیلی مشکل آفرین نیست که سقوط اخلاقی برای ما مشکل ایجاد می‌کند از این رو وضعیت خطرناکی در این حوزه داریم.

وی افزود: در ایران رفتارهای حاکم در بازار ما بسیار تحسین‌برانگیز بود به گونه ای که ما همراه همکاران خود بودیم و ما از نسل افرادی هستیم که در کسب و کار خود نیرو تربیت می‌کردیم تا بیش از اینکه به دنبال سود باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در وضعیت امروز موضوع فساد در جامعه جدی است چرا که قبح آن به دلیل سقوط اخلاقی در حال از بین رفتن است و این فساد بین ۱ تا ۸ درصد بر رشد اقتصادی کشور تاثیر می‌گذارد.

شافعی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی دیگر که ما با آن روبه رو هستیم از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی کشور است که به دلیل رانت و فساد در کشور رخ داده است و این روند سبب شده تا فقر احساسی در کشورمان حاکم شود و این موضوعات مسائلی است که اگر به آن توجه نکنیم زمان را از دست دادیم.

وی تاکید کرد: رهبری فساد را به یک اژدهای هشت سر و غده سرطانی تفسیر کردند از این رو نباید اجازه داد تا قبح فساد ریخته شود و انسان‌های سالم خواهان همرنگ شدن با فاسدان باشند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر ما به جای مبارزه با فساد مقابله با فاسد را داشته باشیم کافی نیست و ما اگر زمین فساد را از بین نبریم تعدان فاسدان هر روز بیشتر می‌شود از این رو ما باید در راستای مقابله با فساد به طور جدی وارد عمل شویم.

شافعی اظهار کرد: طبق آمارها یک درصد از مردم به هیچ وجه حاضر به انجام فساد نیستند و یک درصپ حاضر به انجام هر فسادی هستند از این رو ما باید در جهت هدایت ۹۸ درصد از مردم وارد عمل شویم تا راه ایجاد فساد و گرایش مردم به آن بسته شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.