ایران و عمان گام های بزرگی برای همکاری مشترک برداشتند

رضا رحمانی وزیر صنعت در نشست اتاق بازرگانی ایران با اعضای اتاق بازرگانی عمان با اشاره به اینکه دو کشور ایران و عمان گام‌های بزرگی برای همکاری مشترک برداشتند اظهار کرد: ملاقات‌هایی که وزیر صنعت و اعضای اتاق بازرگانی عمان با معاون اول رئیس‌جمهور و سایر مسئولین ما داشتند بسیار امیدوار کننده است و نقطه عطف روابط دو کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی

وی با اشاره به اینکه استقبال از این اجلاس بسیار بالا بوده است افزود: اراده مقامات عالی دو کشور ایران و عمان از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور و از طرف عمانی سلطان قابوس بر همکاری متقابل و گسترش آن استوار است.

وزیر صنعت با بیان اینکه ما با نفت ۱۰۰ میلیون دلار مراودات تجاری داشتیم تصریح کرد: موقعیت تجاری دو کشور ایران و عمان بسیار بالاست و چه در بخش صادرات و چه واردات کالا ما معتقدیم عمان باید در راس روابط تجاری ما قرار گیرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: ما به عمان به عنوان یک کشور چند میلیونی نگاه نمی‌کنیم و ما معتقد به بسط روابط هستیم و ما باتوجه به ظرفیت‌های خوبی که در ایران وجود دارد با قیمت مناسب حاضر به ارسال کالاهای خود به عمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ایران به بیش از ۶ هزار رسیده است تاکید کرد: ما خدمتگذار همه دوستان و کشورهای همسایه و مسلمان هستیم از این رو اگر قرار است این روابط ماندگار شود باید دایره همکاری‌های ما به شکل تفاهم‌نامه و توافق‌نامه تدوام داشته باشند.

وزیر صنعت گفت: در مواردی که ما با مقامات عمانی صحبت کردیم بحث استان‌های مرزی به خصوص هرمزگان را مطرح کردیم و دوستان عمانی ابراز علاقمندی کردند برای سرمایه‌گذاری در چابهار که ما نیز در این راستا با توجه به وجود قانون در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی از این بستر حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد:ما در وزارت صنعت از گسترش روابط ایران و عمان استقبال می‌کنیم و تمامی اقدامات لازم را برای گسترش و حفظ این روابط انجام می‌دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.