طحان نظیف در پاسخ به رخداد اقتصادی:

دغدغه‌های خود را درباره بودجه ۱۴۰۲ به مجلس انتقال دادیم/ تعهد دولت و مجلس به رفع مطالبات اقتصادی در بودجه سال آینده

سخنگوی شورای نگهبان از انتقال دغدغه‌های این شورا به مجلس درباره مطالبات معیشی مردم در بودجه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه باارائه گزارشی از عملکرد یکساله شورای نگهبان اظهار کرد: ما ۵۹ مصوبه مجلس را در طی یکسال اخیر مورد بررسی قرار و در مجموع۷۷۰ ماده و ۳۷۰ تبصره را بررسی کرده است.

وی افزود: شورای نگهبان در طول یکسال گذشته ۲۴ نامه ارسالی از دولت را مورد بررسی قرار داده که ۲۱ مورد از این نامه‌ها تایید و ۳مورد در حال بررسی است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ۱۱۸ جلسه در سال جاری در شورای نگهبان تشکیل شده است تصریح کرد: ۸۷ جلسه مربوط بهجلسات صحن شورا بوده و ۳۱ جلسه از سوی فقهای شورای نگهبان تشکیل شده است.

طحان نظیف با اشاره به بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه در شورای نگهبان خاطرنشان کرد:  باتوجه به اصرار مجلس بر طرح خود وایرادات شورا این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ از روز شنبه در شورای نگهبان تاکید کرد: مجموعا ۱۶ جلسه جهت بررسی بودجه در شوراینگهبان برگزار شد و ما دیشب بودجه را به مجلس تحویل دادیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبرنگار رخداد اقتصادی درباره عدم تطابق بودجه ۱۴۰۲ با واقعیت با توجه به درآمدهای دولت گفت: بنابر اظهارات مجلسو دولت بودجه در جهت مطالبات معیشتی مردم تدوین شده است اما نسبت به جزئیات بودجه اختلاف نظرهاییوجود دارد و ما هم این دغدغه را به مجلس انتقال دادیم و امید داریم این مهم با توجه به مطالبات مردم محقق شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.