راه اندازی فاز ۳ پروژه پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن اصفهان

پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن با ظرفیت نامی ۲۵۰۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت به روش کرایژنیک و با تکنولوژی Internal Compression همراه با تولید ازت وآرگون بدون استفاده از هیدروژن برای خالص سازی آرگون در مرحله راه اندازی است.

به گزارش رخداد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان؛ مجید عبدالنبی جوزدانی مدیر اجرایی پروژه‌های شرکت با اعلام این خبر گفت: در ادامه تکمیل پروژه پلنت اکسیژن، فاز۳ این پروژه شامل ۳ دستگاه کمپرسور، ۲ دستگاه کمپرسورهای اصلی MAC۱ و MAC۲ راه اندازی شد و کمپرسورBAC نیز در حال عملیات پیش راه اندازی است.
وی افزود: انرژی موتورهای کمپرسورها از محل پست MSDS۴ تامین می‌شود و راکتورها و بانک خازنی به عنوان بخشی از سیستم تامین انرژی MV در نظر گرفته شده است.
مدیر اجرایی پروژه‌های شرکت گفت: شرکت صفافولاد سپاهان به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی و نماینده شرکت صاحب تکنولوژی شرکت در ایران، مدیریت‌های مهندسی پروژه‌های پشتیبانی تولید و تاسیسات جانبی، تولید و توزیع برق، انرژی بهینه سازی سوخت و حراست در اجرا و تکمیل این پروژه نقش به سزایی دارند.
افشین رضوانی، مجری پروژه پلنت اکسیژن نیز گفت: ظرفیت هرکمپرسور ۷۳۰۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت است.
مجری پروژه پلنت اکسیژن افزود: کمپرسورهای MAC ازنوع سانتریفیوژی هستند و انرژی مورد نیاز آن‌ها از طریق الکتروموتورهایی با قدرت ۸ مگاوات تامین می‌شود که در ولتاژ ۱۰KV و جریان مصرفی ۵۲۵ آمپر به صورت آسنکرون در دور۱۴۹۶rpm کار می‌کنند.
وی در تشریح فرایند تولید پلنت اکسیژن گفت: در مرحله اول کمپرسور، فشارهوا را تا حدود ۱/۷ بار ابسولوت فشارگیری کرده و دمای هوا به حدود۱۰۰ درجه سانتی گراد نزدیک می‌شود.
رضوانی بیان کرد: در مرحله دوم فشارهوا از۱/۷ به نزدیک ۳ بار ابسولوت افزایش می‌یابد و در مرحله سوم دمای هوا به حدود۳۰ درجه سانتی گراد بر می‌گردد و در نهایت هوای مکش شده با ۵/۷ بار ابسولوت و دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد وارد فرایند تولید اکسیژن می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.