وزیر راه و شهرسازی:

پرواز ایران و قرقیزستان تا ۱۲ روز آینده برقرار می‌شود / امضای تفاهم‌نامه ۱۰۴ بندی میان دو کشور در حوزه‌های مختلف

وزیر راه و شهرسازی از برقراری پرواز میان ایران و قرقیزستان از اواخر آذر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مراسم اختتاميه و امضای سند دوازدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاريهای اقتصادی جمهوري اسلامی ايران و جمهوری قرقيزستان با حضور وزرای دو كشور عصر امروز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان با ابراز خوشحالی از برگزاری این اجلاس از آمادگی  وزارت راه و شهرسازی برای امضای تفاهم‌نامه خبر داد و اظهار کرد: اجلاس کمیسیون دوازدهم در یک فضای صمیمی و پرتفاهم برگزار شد از این رو از همتای قرقیزستانی خود تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در حوزه انرژی،خدمات فنی و مهندسی، زیست محیطی، رسانه ای، قراردادی و سایر بخش‌های بازرگانی و اقتصادی انعقاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان خاطرنشان کرد: موضوعات تسهیل کننده در حوزه مبادلات دو کشور مستلزم تقویت ظرفیت لجستیک، گمرک، بانک و بیمه است از این رو‌ مسائل مربوط به بیمه باقی می‌ماند تا مسئولان بانکی دو کشور با هم مذاکره کنند.

اسلامی تاکید کرد: مباحث گمرکی نیز نیازمند مذاکرات است و  براساس معاهده اوراسیا صورت می‌گیرد اما مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در این تفاهم‌نامه برقراری پرواز بین ایران و قرقیزستان است که یک ایرلاین ایرانی از ۱۲ روز دیگر این مسئولیت را برعهده می‌گیرد.

وی با اشاره به فراهم شدن بسترهای ترانزیت زمینی بین ایران و قرقیزستان گفت: ما درصدد ایجاد و افزایش فعالیت‌های لجستیک میان ایران و قرقیزستان هستیم و در این زمان تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای تفاهم روشن در حوزه بهداشت و گردشگری بین دو کشور ایران و قرقیزستان اظهار کرد: ارائه خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران به خصوص در بخش مسکن از جمله پیشنهادات و البته توافقات دو طرف براساس این تفاهم‌نامه است.

اسلامی  افزود: صادرات محصولات پتروشیمی به خصوص قیر به قرقیزستان و در قبال آن خرید گوشت قرمز از دیگر موارد مهم تفاهم صورت گرفته بین این دو کشور است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از مسئولان و مقامات قرقیزستان در سطوح مختلف که برای امضای این تفاهم‌نامه تلاش کردند تقدیر کرد.

اسلامی در حاشیه این نشست مشترک با اشاره به همکاری دو کشور ایران و قرقیزستان در حوزه بنادر گفت: قرار است در یکی از بنادر ما کشور قرقیزستان از ظرفیت‌های کشورمان استفاده کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.