معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال 2023

مهاجرت به کشورهای خارجی با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که اخذ ویزای تحصیلی یکی از بهترین و محبوب‌ترین آنها به شمار می‌آید. امروزه کشورهای زیادی شرایط را برای پذیرش دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم کرده‌اند تا به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن ویزای تحصیلی را اخذ کنند.

کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی از طریق اخذ ویزای تحصیلی را دارند؛ ابتدا باید با ویزای تحصیلی و انواع آن آشنا شوند تا با اطلاعات بیشتری فرایند مهاجرت را آغاز کنند. در این مطلب به طور کامل شما را با ویزای تحصیلی آشنا کرده و در نهایت بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال 2023 را معرفی خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی چیست؟

ویزای تحصیلی یکی از انواع ویزا و نوعی مجوز و تأییدیه است که برای دانشجویان و دانش‌آموزان خارجی که اپلای تحصیلی دریافت کرده‌اند اجازه سفر، تحصیل، زندگی، تردد و در صورت امکان کار در کشور مقصد را فراهم می‌کند.

هر دانشجویی که به دنبال تحصیل در کشور دیگری است، باید ویزای تحصیلی آن کشور را دریافت کند. هر شخصی از ۴ سالگی می‌تواند با اخذ ویزای تحصیلی، مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر داشته باشد. برخی مهاجرت به اروپا و برخی مهاجرت به کشورهایی نظیر استرالیا و کانادا را اولویت قرار می‌دهند. برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل بهتر است در ادامه با ما باشید.

انواع ویزای تحصیلی

ویزاهای تحصیلی انواع مختلفی دارند که متقاضیان بر اساس شرایط خود می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کرده و به کشور موردنظر مهاجرت کنند. به‌طورکلی ویزاهای تحصیلی به سه دسته تقسیم می‌شوند که هرکدام از آنها مناسب افراد خاصی است. این ویزاها عبارت‌اند از:

ویزای دانش‌آموزی برای افراد زیر 18 سال و تحصیل در مقطع متوسطه و دبیرستان
ویزای کالج یا دانشگاه برای دانشجویان
ویزای آموزشی یا برای شرکت رد یک برنامه آموزشی غیرآکادمیک

بهترین کشورهای برای مهاجرت تحصیلی

کشورهای زیادی وجود دارند که به متقاضیان، ویزای تحصیلی ارائه می‌دهند.معمولاً انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت تحصیلی بر اساس عوامل مختلفی از جمله هزینه‌های تحصیل، خرج و مخارج زندگی، فرهنگ، دانشجو محور بودن شهر مقصد، بازار کار و… انتخاب می‌شود.

در ادامه بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال 2023 را معرفی خواهیم کرد تا در نهایت بر اساس شرایط خود یکی از آنها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها در حوزه آموزش است. در سراسر این کشور دانشگاه‌ها و مدارس معتبر زیادی وجود دارند که در سطح جهانی شناخته شده هستند. به همین دلیل سالانه متقاضیان زیادی برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور درخواست خود را ارائه می‌دهند.

هزینه زندگی در کانادا نسبت به بسیاری از کشورها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. همچنین بیشتر دانشگاه‌ها با ارائه بورسیه تحصیلی، هزینه‌های دانشگاه را برای دانشجویان کاهش داده‌اند. تحصیل در کانادا و اخذ ویزای این کشور مراحل و شرایط خاص خود را دارد که قبل از هر کاری حتماً باید اطلاعات کاملی درباره آنها به دست آورید.

مهاجرت

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

کشور استرالیا یکی دیگر از بهترین کشورهای جهان است که همواره افراد زیادی را برای ادامه تحصیل ‌پذیرش می‌کند. این کشور هم از لحاظ آموزش سطح بسیار بالایی دارد و تعداد زیادی از دانشگاه‌های آن در لیست بهترین‌های جهان قرار دارند. استرالیا از لحاظ پذیرش دانشجو در رتبه سوم قرار دارد و تاکنون بیش از 5 میلیون دانشجو را در دانشگاه‌های مختلف خود پذیرش کرده است.

از جمله مهم‌ترین عواملی که باعث شده دانشجویان استرالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند؛ می‌توان به کم‌بودن هزینه‌های تحصیل، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه، سطح علمی بالا و… اشاره کرد.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

با اینکه شرایط و سطح علمی دانشگاه‌های پرتغال در سطح کشورهایی مانند کانادا و استرالیا نیست؛ اما پتانسیل بسیار بالایی دارد تا در آینده به یک مقصد بسیار عالی برای دانشجویان ایرانی تبدیل شود.

تحصیل در کشور پرتغال مزیت‌هایی بسیار خوبی برای افراد به همراه خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین مزیت‌هایی که این دسته از افراد را به ادامه تحصیل در پرتغال ترغیب می‌کند؛ می‌توان موارد زیر را نام برد.

پایین‌بودن هزینه تحصیل به نسبت کشورهای مطرح
اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل
امکان اخذ بورسیه تحصیلی
امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا هم یکی از کشورهای بسیار عالی است که همواره استقبال بسیار خوبی از مهاجران برای ادامه تحصیل به انجام آورده است. دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان واجد شرایط بورسیه ارائه کرده و خرج تحصیل را برای آنها رایگان خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که ایتالیا هم مانند پرتغال عضو شنگن است. یعنی امکان ادامه تحصیل، کار و حتی سفر به سایر کشورها برای دانشجویان وجود دارد.

مهاجرت تحصیلی به قبرس

قبرس یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل را برای دانشجویان مهاجر فراهم کرده است؛ اما معمولاً افراد آشنایی خاصی با آن ندارند. کشور قبرس یک جزیره در دل دریای مدیترانه است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. تحصیل در این کشور هزینه کمی دارد. همچنین امکان کار در هنگام تحصیل و یا اخذ بورسیه برای دانشجویانی که این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند؛ فراهم شده است.

بهترین راه برای مهاجرت تحصیلی

همان‌طور که گفتیم؛ کشورهای مختلفی وجود دارند که امکان مهاجرت دانشجویان و ادامه تحصیل آنها را فراهم کرده است. اما هرکدام از این کشورها برای پذیرش دانشجویان و دادن اقامت به آنها، قوانین و شرایط خاصی را تعیین کرده‌اند. برای اینکه افراد متقاضی بتوانند بهتر و راحت‌تر ویزای خود را اخذ کنند؛ باید از موسسه‌های مهاجرتی کمک بگیرند.

مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا یکی از معتبرترین مؤسسه‌هایی است که افراد را در امر مهاجرت به کشورهای مختلف و گرفتن اقامت آنها یاری می‌کند. این مؤسسه بهترین وکلا را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد تا مشاوره تخصصی را به آنها ارائه کنند. پس اگر می‌خواهید بر اساس شرایط و وضعیت خود، بهترین کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده و به‌راحتی ویزای آن را به دست بیاورید؛ به مؤسسه پارسی کانادا مراجعه کنید.

سخن نهایی

مهاجرت تحصیلی یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کشورهای مختلف خارجی است. در این مطلب بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال 2023 را معرفی کردیم تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شوید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.