در نشست تجار و رئیس دادگاه‌ های انقلاب صورت گرفت؛

درخواست تجار برای تشکیل دادگاه های اقتصادی/ غضنفرآبادی: برخی برای مقابله با فعالان اقتصادی حتی در دستگاه قضایی نیز نفوذ کردند

در نشست جمعی از تجار و فعالان اقتصادی با رئیس دادگاه‌ های انقلاب تجار خواهان تشکیل دادگاه‌های ویژه برای فعالان اقتصادی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ نشست صبحانه کاری فعالان اقتصادی شورای عالی بسیج تجار و غضنفرآبادی، ریاست محترم دادگاه های انقلاب اسلامی تهران صبح امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست نیکزاد رئیس شورای عالی بسیج گفت: در این مدت مشغول رصد اخبار هستیم و فعالان اقتصادی با مشکلاتی در داخل و خارج کشور روبرو هستند.

وی درخواست کرد: تجار با رییس قوه قضائیه دیدار داشته باشند و نقش قوه قضائیه در حمایت از تجار را در مسیر منافع ملی دانست و برآن تاکید کرد.

به گفته نیکزاد، شورای عالی بسیج تجار ۱۹ کارگروه تخصصی در حوزه‌های مختلف دارد که کارگروه حقوقی آن بسیار فعال است.

وی همچنین درخواست کرد دادگاه‌هایی مخصوص موضوع های اقتصادی تشکیل شود تا فعالان اقتصادی مشکلاتی را که در حوزه‌های مختلف دارند از این طریق حل شود.

نیکزاد در ادامه با بیان اینکه عدالت برای همه یکسان است، افزود: گاهی به دلیل رفتارهایی که با فعالان اقتصادی می شود و قرار گرفتن آنها درکنار اراذل و اوباش، آنها از حضور در دادگاه خودداری می‌کنند.

در این نشست همچنین جمعی از فعالان اقتصادی از بخش‌های خصوصی و دولتی درباره موضوعات و دغدغه‌های حوزه قضایی و موضوعاتی چون مبارزه با فساد در قوه‌قضائیه صحبت کردند.

رئیس دادگاه‌های انقلاب در این نشست با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با عنایت الهی ایجاد شده است اظهار کرد: این انقلاب، انقلابی الهی است از این رو اهمیت کار فعالان اقتصادی در این مقطع بسیار مهم است.

وی افزود: امروز دو تفکر در کشور ما وجود دارد یک تفکر حامی تولید داخلی و یک تفکر معتقد به وابستگی به خارج از کشور است از این رو امروز دشمن و دوست می‌دانند که ما در بسیاری از حوزه‌ها به خصوص حوزه دفاعی دست برتری داریم و این سبب شده تا دشمنان ما چشم دیدن عظمت ما را نداشته باشند.

رئیس دادگاه‌ های انقلاب با انتقاد از سیستم نامه‌ نگاری در کشور تصریح کرد: مشکل ما این روزها در حوزه قانون است و ما یا قانون داریم که ناقص است یا کلا قانون نداریم از این رو ما باید در بخش‌های تولیدی و اقتصادی در جهت رفع این موانع وارد عمل شویم.

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها فرمودند که مسئولین مواظب نفوذ باشند و فعالان اقتصادی باید با توجه به فساد در حوزه‌ های اقتصادی باید به عنوان فرمانده های مقابله با فساد وارد عمل شوند و در برابر سودهای بی‌خاصیت و فعالیت‌های کاذب وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در جهت حمایت از فعالان اقتصادی وارد عمل شده است تاکید کرد: ما مواردی داشتیم که یک پیک موتوری ۱۵۰ میلیون دلار ارز خریداری کرده است از این رو مسئولین بانک مرکزی با تزریق ارز که  در جهت ضربه زدن به بازار اقتصاد وارد عمل شدند.

رئیس داداگاه‌ های انقلاب با بیان اینکه برخی در نهادهای مختلف از جمله قوه قضائیه نفوذ کردند تا با برخی از فعالان اقتصادی که در جهت رونق داخلی فعالیت می‌کنند مقابله کنند گفت: بحث تولید داخلی و قاچاق موضوع مهمی است و در جنگ اقتصادی امروز باید به آنها توجه شود.

غضنفرآبادی با بیان اینکه کسانی که با دولت‌های متخاصم چون آمریکا برای ضربه زدن به کشور همکاری می‌کنند مجازات می‌شوند اظهار کرد: دولت باید شفاف باشد چون شفافیت سبب مقابله با فساد می‌شود.

وی  با بیان اینکه سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ از سخت‌ترین سال‌های کشور بود افزود: مردم و فعالان اقتصادی کمک کردند و ما توانستیم بازار را به حالت ثبات بازگردانیم.

رئیس دادگاه‌های انقلاب تصریح کرد: فساد مثل سیل است و باید با آن مقابله شود از این رو بنده موضوع تشکیل دادگاه های اقتصادی را با مقامات مربوطه و مدیران بالادستی خود مطرح می‌کنم.

غضنفرآبادی با بیان اینکه مسئولان اگر بدون محافظ در جمع باشند ما در جنگ اقتصادی پیروز میدان خواهیم بود خاطرنشان کرد: ما باید باور داشته باشیم که خدا کمک ما خواهد بود از این رو با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب با وجود تحریم‌ها، جنگ ۸ ساله و مشکلات دیگر ما به پشتوانه خداوند موفق و پیروز بودیم و بنده مشکلات فعالان اقتصادی را منتقل خواهم کرد و مدافع حقوق اشتغال و تولید خواهم بود.

وی با اشاره به بررسی پرونده های فساد اقتصادی در دادگاه انقلاب تاکید کرد: ما باید پیگیری کنیم و بخواهیم تا مشخص شود که چرا سقف وام برای یک فرد یک میلیون و برای دیگری بیش از یک میلیارد است از این رو ما نیازمندیم یک مجلس قوی برای حل این مشکلات هستیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.