معاون گردشگری کشور تصریح کرد:

سامانه 09629، الگویی برای سایر دستگاه ها در حوزه ثبت و پیگیری شکایات مردمی

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در پنجاه ‌و‌ چهارمین نشست این ستاد از سامانه ملی سفر 09629، به عنوان الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی در راستای جلب رضایت مردمی یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در این نشست که روز دوشنبه 8 اسفند 1401 با حضور عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، مدیران دستگاه های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از جمله محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد، مدیران و نمایندگان دستگاه های عضو ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گزارش آخرین هماهنگی ها و اقدامات خود در راستای ارائه خدمات و تسهیلات به گردشگردان نوروز ۱۴۰۲ را ارائه دادند.

معاون گردشگری کشور، در بخشی از سخنان خود با اشاره به عملکرد شایسته و موفق سامانه ملی سفر 09629 در حوزه ثبت و پیگیری شکایات مردمی به صورت 24 ساعته در ایام تعطیلات نوروز سال 1401 گفت: تقویت سامانه ملی سفر به دلیل نقش مهم آن در ثبت و پیگیری شکایت‌های مردمی و پیگیری مطالبات گردشگران تا حصول نتیجه بسیار با اهمیت است.

شالبافیان در ادامه با اشاره به عملکرد موفق سامانه 09629 در نوروز ۱۴۰۱ ، اظهار داشت این سامانه می تواند الگوی مناسبی برای سایر دستگاه ها در راستای جلب رضایت مردمی و تکریم گردشگران و هموطنانمان باشد و اگر این امکان در سایر ارگان ها نیز به وجود بیاید، زمینه مناسبی برای رسیدگی به شکایات مردمی و اعتماد به دستگاه‌ها را فراهم ‌کند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در این نشست با بیان اینکه تمامی 25 دستگاه عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر به شکایات ثبت شده به منظور رسیدگی و رفع مشکلات، در سامانه ۰۹۶۲۹ دسترسی دارند ، از آغاز به کار بخش انگلیسی زبان سامانه ملی سفر خبر داد و گفت: از این پس گردشگران خارجی و توریست ها در داخل ایران نیز می توانند با شماره سراسری 09629 تماس گرفته و راهنمایی های لازم در حوزه مراکز گردشگری، ظرفیت های اقامتی و هتل ها، اطلاعات راه ها، وضعیت آب و هوایی و … را به زبان انگلیسی دریافت کنند.

او تصریح کرد: در کنار این، گردشگران خارجی هم مانند مسافران ایرانی می توانند از طریق این سامانه شکایات و انتقادات و یا قدردانی های خود در حوزه تأسیسات گردشگری و تمامی موضوعات مرتبط با خدمات سفر را همراه با ارسال عکس و فیلم، ثبت و پیگیری کنند.

همچنین گردشگران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه مشکلات گمرکی و یا انتظامی، نیاز به خدمات امداد خودرو و … در هر نقطه از ایران با سامانه ملی سفر تماس بگیرند.

سامانه ملی سفر در تمامی ساعات شبانه‌ روز با شماره تلفن سراسری 09629 و وب سایت WWW.09629.IRاطلاعات مورد نیاز مخاطبان در زمینه جاذبه‌های گردشگری، اماکن اقامتی و پذیرایی، جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، آب و هوا، اطلاعات راه‌ها، پمپ بنزین، مراکز خدمات رفاهی بین راهی، بیمارستان‌ها، مراکز خدمات درمانی و امداد خودرو را در اختیار آنان قرار داده و شکایات، انتقادات و پیشنهادهای آنان را به ثبت می‌رساند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.