مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران:

نمایشگاه های تخصصی ۲ سال اخیر در رونق تولید و صادرات نقش مؤثری داشته اند

حسین زاده گفت: نمایشگاههای تخصصی که در دو سال اخیر برگزار کرده ایم در رونق تولید و صادرات به کشورهای همسایه نقش مؤثری داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در نشست تخصصی قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با رؤسای و معاونان محترم امور بازرگانی سازمانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط حساس کنونی که کشور ما با سخت ترین تحریم های اقتصادی و بازرگانی ایالات متحده و متحدان آن روبرو شده است نمایشگاهها به عنوان مهمترین و کارآمد ترین ابزارهای بازاریابی از اهمیت خارق العاده ای برخوردار هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خوشبختانه فعالان اقتصادی کشور ما به ویژه صاحبان صنایع و بازرگانان و اغلب نهادهای اقتصادی کشور با درک اهمیت نمایشگاهها در دست یابی به بازارهای فروش و صدور کالا و خدمات و تأمین مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز و شناسایی تحولات تکنولوژیکی جهان فعالانه در برنامه های نمایشگاههای داخلی و برون مرزی ما مشارکت می کنند، افزود: به گونه ای که در سال جاری حدود 90 نمایشگاه بین المللی، تخصصی و اختصاصی در تقویم نمایشگاههای بین المللی تهران گنجانده شده است که ظرف 8 ماه و 11 روزی که از سال جاری سپری شده است بیش از 50 نمایشگاه آن با موفقیت برگزار شده است.

حسین زاده یادآور شد: علاوه بر آن در 8 ماهه اول سالجاری در نمایشگاههای بین المللی تخصصی فرش شانگهای، صنعت خودروی استانبول، صنعت ساختمان اربیل (اقلیم کردستان عراق)، صنعت کفش و چرم مسکو، نمایشگاه سنگ ورونای ایتالیا، مواد غذایی آنوگا، صنعت ساختمان باکو و گل و گیاه وایف هازن هلند و نمایشگاه بین المللی تخصصی پزشکی دوسلدورف نیز شرکت کرده ایم و برای شرکت در نمایشگاههای صنعت پلاستیک استانبول، صنعت ساختمان کراچی و تاشکند نیز برنامه ریزیهای لازم انجام گرفته و تا ده روز آینده شاهد برگزاری نمایشگاه اختصاصی کالاهای صادراتی ایران در جمهوری ازبکستان خواهیم بود که از اهمیت زیادی در این کشور 33 میلیون نفری برخوردار است که دروازه ورود به سایر دولتهای مستقل مشترک المنافع محسوب می شود.

وی تصریح کرد: به اعتقاد اغلب کارشناسان و صاحب نظران نمایشگاههای تخصصی که در دو سال اخیر برگزار کرده ایم در رونق تولید و صادرات به کشورهای همسایه نقش مؤثری داشته اند زیرا تعدادی از واحدهای تولیدی شناخت دقیقی از امکانات و توانمندی های واحدها و بنگاههایی که توانایی تأمین نیازهای آنان را به قطعات، تجهیزات و مواد اولیه در داخل کشور دارند نداشته اند و شرکت در نمایشگاههای برگزار شده در شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران آنان را با ظرفیتها و توانمندیهای ناشناخته داخلی آشنا کرده است.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران تاکید کرد: عناوین نمایشگاههای تخصصی – بین المللی که ظرف دو سال اخیر برگزار کرده ایم دستخوش تحول اساسی شده و برای برپایی نمایشگاههایی اولویت قایل شده ایم که فناوری های نوین را به کشور انتقال دهند یا واجد اهمیت صادراتی بیشتری باشند.

وی با عنوان این مطلب که مهمترین رویداد نمایشگاهی که در پیش داریم و برای آن برنامه ریزی کرده و ستاد ویژه تشکیل داده ایم مشارکت فعال در اکسپو 2020 دوبی است، گفت:در این رویداد 192 کشور و دهها سازمان بین المللی در آن حضور خواهند یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این نمایشگاههای جهانی که حداقل 25 میلیون نفر بازدیدکننده خواهد داشت از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردارست و پاویون جمهوری اسلامی ایران با بیش از 2000 مترمربع وسعت می تواند ضمن معرفی پیشرفتهای صنعتی و تکنولوژیکی ایران و ظرفیتهای آن در بخش صادرات کالا و خدمات، از لحاظ رونق بخشیدن به صنعت گردشگری (اعم از طبیعت گردی، معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی و توریسم سلامت) نیز به اقتصاد کشور کمک نماید و در بهبود روابط اقتصادی و سیاسی کشور ما با همسایگان حاشیه خلیج فارس و کاهش تنش های موجود تأثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: انتظار داریم که واحدهای تحت پوشش وزارت محترم صمت به ویژه مسئولان بخش های بازرگانی و صنعت استانهای کشور بیش از پیش ما را در اجرای برنامه های نمایشگاهی یاری نمایند و واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در قلمروی فعالیت خود را که از توانایی صادراتی برخوردارند و کیفیت محصولات آنها نیز در سطح مطلوبی قرار دارد برای حضور در نمایشگاههای تخصصی داخلی و برون مرزی ما ترغیب نمایند.

حسین زاده اضافه کرد: درخواست دیگر ما از همکارانمان در استانها آن است که به واحدهای تولیدی یا تجاری رهنمود بدهند که تنها در سایت های نمایشگاهی که سازمان توسعه تجارت ایران برای آنها مجوز برپایی نمایشگاه را صادر کرده است کالاها و خدمات خود را عرضه نمایند تا دارندگان سایت هایی که از لحاظ رتبه بندی در سطح مطلوبی قرار ندارند، ناگزیر شوند کیفیت خدمات خود را ارتقاء بخشند و استانداردهای لازم را برای برپایی نمایشگاههای تخصصی کسب نمایند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اظهار داشت: در پایان ضمن تبریک روز ملی صادرات به همه نهادها و واحدهایی که ایثارگرانه برای تقویت بنیه های اقتصادی کشور- در شرایط حساس کنونی – تلاش می کنند آرزومندیم که بتوانیم مسئولیت های خطیری را که برای رونق تولید و مقابله با تحریمهای ناجوانمردانه اقتصادی استکبار جهانی بر دوش داریم به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.