در مجمع‌عمومی فوق‌العاده گل‌گهر صورت گرفت؛افزایش تولید گل‌گهر در سال 1402

مجمع‌عمومی فوق‌العاده شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران به صورت حضوری‌ و آنلاین صبح امروز در هتل لاله برگزار شد و افزایش سرمایه شرکت گل‌گهر به عنوان یکی از موضوعات مصوب این مجمع مورد مؤافقت حاضران قرار گرفت

به گزارش رخداد اقتصادی و به نقل از اقتصاد ملت؛ افزایش سرمایه «کگل» از ۲۰هزار میلیارد تومان به ۳۳هزار میلیارد تومان معادل حدود ۶۵درصد در دو مرحله از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی سهامداران انجام می‌شود.

ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر در این مجمع با تاکید بر اینکه مجوز افزایش سرمایه در بورس اخذ شده است، گفت: یکی از حوزه‌هایی که افزایش سرمایه شامل آن می‌شود؛ شرکت توسعه آهن‌وفولاد است که تولید حدود ۳ میلیون ورق را در دستور کار خود دارد و اوایل سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در صورت محقق شدن این موضوع ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فروش خواهیم داشت، گفت: اگر ۳۰‌‌درصد آن را حاشیه سود در نظر بگیریم؛ حدود ۳۰‌‌هزار میلیارد تومان سود شرکت خواهد شد که این شروع خوبی برای گل‌گهر ظرف دو سال آینده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ تمام برنامه‌های شرکت گل‌گهر در بخش فولادسازی عملیاتی خواهد شد، گفت: «کگل» در سال ۱۴۰۲ افزایش تولید خواهد داشت که تنها هدف گل‌گهر نیست و افزایش تولید آهن‌اسفنجی در شرکت‌های زیرمجموعه نیز رقم خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر همچنین تاکید کرد: بر همین اساس میزان تولید آهن‌اسفنجی در شرکت توسعه آهن‌وفولاد گل‌گهر به چهارمیلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۲ خواهد رسید و با توجه به اهمیت بحث زیرساخت‌ها و حمل ریلی‌وجاده‌ای؛ خوشبختانه در شرکت‌های زیرمجموعه این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

عتیقی با اشاره به گزارش توجیهی شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر گفت: «کگل» از سرمایه ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۳۶ هزار میلیارد تومان قصد افزایش سرمایه دارد. این افزایش سرمایه به میزان ۸۱۵۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و ۷۸۵۰ میلیارد تومان از محل مطالبات انجام خواهد شد.

به گفته وی افزایش سرمایه درخواستی شرکت گل‌گهر ۱۶هزار میلیارد تومان بوده که بخش عمده آن برای افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه، مشارکت در افزایش شرکت‌ها و بخش دیگر تامین سرمایه در گردش جهت خرید سنگ است.

عتیقی چشم‌انداز شرکت گل‌گهر را درخشان پیش‌بینی کرد و گفت: اگر بخواهیم چشم‌انداز ظرفیت تولید شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۶ را در نظر بگیریم؛ گل‌گهر به لحاظ اینکه تولیدکننده کنسانتره‌وگندله بوده؛ در سال ۱۴۰۲ بخشی را به عنوان افزایش تولید در نظر گرفتیم. البته لازم است بگویم که فقط هدف گل‌گهر نیست و آهن‌‌اسفنجی در شرکت‌های زیرمجموعه نیز در حال تولید است.

به گفته وی تولید ۱۰ میلیون تن گندله در سال ۱۴۰۳، ۱۲ میلیون تن در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ و ۱۴ میلیون تن در سال ۱۴۰۵ و ۱۴۰۶ بوده که برگرفته از نیاز کشور و شرکت‌های تابعه منطقه گل‌گهر است. همچنین شرکت گل‌گهر در سال ۱۴۰۵ به ۷.۵ میلیون تولید گندله دست بیابد.

مدیر مجتمع شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر ادامه داد: بخش عمده از تولید گل‌گهر ظرف یک‌سال آینده به شرکت جهان فولاد ارسال می‌شود. طرح آهن‌اسفنجی بهترین سود و حاشیه سود را دارد. به لحاظ اینکه بتوانیم خوراک شرکت جهان فولاد را تامین کنیم؛ باید سر خط سنگ را تامین کرده و جهت بهره‌برداری و بالارفتن تولید به دو شرکت جهان فولاد و توسعه‌ آهن‌وفولاد ارسال شود. هر دو شرکت در سال ۱۴۰۲ دو طرح اسفنجی را به بهره‌برداری می‌رسانند که حاشیه سود خوبی را نیز به دنبال دارد.

عتیقی همچنین گفت: افزایش سرمایه در چند زیرمجموعه مانند شرکت گهر انرژی، شرکت توسعه آهن‌وفولاد، شرکت آب خلیج‌فارس، شرکت گهرزمین گل‌گهر، شرکت سرمایه‌گذاری گل‌گهر و نیز در بخش زیرساخت‌های جاده‌ای صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: شرکت توسعه آهن فولاد سال ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۳۰۰ تن آهن‌اسفنجی تولید می‌کند. در سال ۱۴۰۲؛ میزان خرید سنگ را ۴ هزار و ۶۰۰ تن در نظر گرفتیم شرکت توسعه آهن‌وفولاد بیشترین حاشیه سود را در بخش آهن‌اسفنجی محقق می‌کند.

مدیر مجتمع شرکت گل‌گهر بیان کرد: شرکت جهان فولاد در سال ۱۴۰۱، ۹۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی تولید کرد. در سال ۱۴۰۲ ظرفیت تولید آهن‌اسفنجی تقریبا دو برابر می‌شود که با تامین گندله، کنسانتره و خرید سنگ بخشی از خوراک این شرکت را تامین می‌کنیم.

وی در پایان گفت: هر خوراکی که در منطقه گل‌گهر تامین می‌شود؛ از آنجایی که هزینه حمل بار به آن تعلق نمی‌گیرد؛ قیمت تمام‌شده محصول کم می‌شود. در شرکت جهان فولاد حمل بار با نوار نقاله انجام می‌شود که این موضوع این شرکت را منحصر‌به‌فرد کرده است. در جابه‌جایی‌های کامیونی و ریلی ما ریزش بار داریم که با مزیت حمل با نوار نقاله در جهان فولاد ما ریزش بار نیز نداریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.