وزیر صمت در جمع خبرنگاران:

رصد هر روز قیمت 100 قلم کالا توسط وزارت صمت/ جایگزین پراید و 405 در هاله ای از ابهام

وزیر صمت گفت: ما قیمت 100 قلم کالا اساسی را هر روز رصد می کنیم، و طی 2 هفته گذشته تنها 52 درصد از اقلام افزایش داشته

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه همایش نقش فعالان اقتصادی در تحقق گام دوم انقلاب با استفاده از ظرفیت بسیج اظهار کرد: امروز ما در حوزه ساخت داخل نیازمند استفاده از ظرفیت بسیج هستیم و فرصت های خوبی در این راستا در کشورمان وجود دارد. از این رو هفته بسیج فرصت خوبی است که همه، تلاش و همت خود را مضاعف کنند.

وزیر صنعت در پاسخ به سوال پیرامون اینکه نظارت بر قیمت ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت افزود: این نظارت ها همیشه وجودداشته اما در حال حاضر با توجه به شرایط تشدید شده است و که این روند متاثر از افزایش قیمت بنزین بوده است.

رحمانی تاکید کرد: در موضوع افزایش قیمت ها متاثر از بالا رفتن قیمت بنزین یک عده ای سواستفاده هایی را انجام داده اند و برخی از افزایش قیمت های نیز ناشی از تاثیر روانی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ما قیمت 100 قلم کالا اساسی را هر روز رصد می کنیم، و طی 2 هفته گذشته تنها 52 درصد از اقلام افزایش داشته که بالا رفتن برخی از قیمت ها بین یک تا 2 درصد بوده است.

وزیر صنعت بابیان اینکه در حوزه بازرسی با بسیج اصناف وارد مذاکره شدیم و آنها با ما همراهی کردند تصریح کرد: افزایش قیمت خودرو طی روزها اخیر از طرف شرکت های تولیدکننده نبوده و تورم در حوزه خودرو واقعی نیست و بحث سواستفاده عده ای در این ماجرا مطرح است که ما با آن برخورد کرده ایم.

وی اشاره کرد: مشکل نقدینگی خودروسازان و شرکت های قطعه سازی رفع می شود و ما امیدواریم در این راستا در آینده نزدیک به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وزیر صنعت در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص جایگزین پراید و 405 گفت: شرکت های تولیدکننده این خودروها برنامه توقف تولید این خودروها را تا اواسط سال آینده انجام داده اند اما هنوز در ارتباط با خودروهای جایگزین تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.