با حضور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای؛

عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور مرزی ریمدان آغاز شد

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت محور مرزی ریمدان در جنوب استان سیستان و بلوچستان به طول ۲۶ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  با اشاره به موقعیت پایانه مرزی ریمدان به عنوان یکی از مرزهای مهم با کشور پاکستان و لزوم توجه به زیرساخت های این مرز گفت:با پیگیری نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و این سازمان برای تخصیص اعتبارات، ارتقای محور منتهی به این پایانه مرزی از راه روستایی به راه اصلی مورد توجه قرار گرفت و امروز عملیات ساخت آن آغاز شد.

وی افزود: همچنین به منظور استفاده از مزیت های این پایانه مرزی در توسعه تبادلات مرزی با کشور پاکستان مقرر شد، سازمان در سال آینده قطعه دوم این مسیر را به مناقصه بگذارد تا در مدت سه سال، شاهد بهره برداری از این جاده ترانزیتی با مشخصات راه اصلی باشیم.

امانی اظهار کرد: پیمانکار پروژه قول مساعد داده در صورت تخصیص اعتبار با توجه به مدت پیمان که ۲۴ ماهه است، این پروژه در مدت ۱۵ ماه تحویل داده شود که با توجه به اهمیت ترانزیت در این پایانه مرزی، ما آماده ایم تا به منظور رفع مشکلات، امکانات لازم را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که یکی دیگر از اولویت های سازمان در خصوص پایانه مرزی ریمدان، تهیه و تصویب نقشه جامع آن و تامین اعتبار است، بر لزوم تامین زیر ساخت های این پایانه با همکاری همه دستگاه های ذی ربط تاکید کرد و گفت:پروژه پایانه مرزی ریمدان، بزرگ ترین پروژه در طول تاریخ سازمان بود چرا که این مرز توسط ستاد اربعین به عنوان یکی از مرزهای ورودی برای زوار گرامی شناخته شده بود.

امانی افزود: در حال حاضر ۳۵۰ پروژه در حوزه فعالیت سازمان با اعتباری بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان فعال است که بخش عمده آن مربوط به شهرستان چابهار و شهرستان های جنوب این استان می شود.

وی تصریح کرد: علاوه‌ بر ساخت مسیر اصلی در پایانه مرزی ریمدان، امروز شاهد آغاز ساخت پل گرمبیت در جنوب این استان در شهرستان دشتیاری هستیم که این طرح مهم می‌تواند شاخص تسریع در تردد به ویژه در ایام بحرانی سیلاب را برای مردم منطقه فراهم کند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: این پل به طول ۲۴۰ متر و عرض هفت متر با اعتباری بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان ساخته می شود.

وی در بازدید از پایانه بار چابهار گفت:در سفر قبل، اعتباراتی برای توسعه پایانه بار چابهار در نظر گرفته شد که اقدامات بسیار خوبی انجام شد و همچنین با توجه به نیاز رانندگان به خوابگاه مناسب در این پایانه بار، در نظر داریم اعتباراتی به این بخش تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده تخصیص دهیم،

به گزارش سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای،‌ امانی با بیان این که بخش حمل و نقل و رانندگان همواره حضور فعالی برای خدمتگزاری به مردم داشته و دارند و با اقدامات مجاهدانه خود، به جامعه خدمت رسانی می‌کنند، تصریح کرد: رفع مشکلات فعالان این حوزه به ویژه در پایانه بار چابهار، حداقل کاری است که می توان برای این عزیزان انجام داد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.