آیا پرینت گرفتن از بلیط سفر با اتوبوس الزامی است؟

خرید بلیط اتوبوس بسیار ساده شده است. نیازی به مراجعه حضوری به باجه‌های فروش در ترمینال‌ها یا دفاتر فروش مختلف ندارید.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی ؛برای خرید می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف استفاده کنید. با جست‌وجویی ساده در اینترنت با انواع اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های خرید آنلاین آشنا شوید. با خرید از نام‌های معتیر، خیال خودتان را راحت کنید و برنامه‌ریزی برای سفر را هم راحت‌تر. اگر تجربه خرید اینترنتی بلیط را نداشته باشید، احتمال دارد که دل‌نگرانی‌هایی برایتان به‌وجود بیاید. شاید بپرسید که پرینت‌گرفتن و چاپ بلیط اتوبوس لازم است یا خیر. برایتان می‌گوییم.

رزرو سریع بلیت؛ روشی ساده برای سفر 

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

هنوز هم تعداد کسانی که از خرید اینترنتی برای رزرو بلیط اتوبوس استفاده نمی‌کنند، زیاد است. بسیاری از افراد نگران این هستند که بلیط خریداری‌شده از راه اپلیکیشن‌ها و اینترنت به‌طور قطعی در سیستم ثبت نشود.

کسانی که تجربه خرید به این سبک‌وسیاق را ندارند، با خرید حضوری و در دست‌گرفتن بلیط کاغذی خیال خود را راحت می‌کنند. این در حالی است که اگر یک‌بار تجربه خرید غیرحضوری را داشته باشند، دیگر حاضر نمی‌شوند که زحمات خرید حضوری را به خود تحمیل کنند.

زمانی که بلیطی را به‌شکل اینترنتی تهیه می‌کنید، پس از طی‌کردن مراحل خرید، پیامکی به شماره تلفن همراهتان فرستاده می‌شود. در این پیامک تمام اطلاعاتی گنجانده شده که برای سفر به آنها نیاز دارید.

اطلاعاتی که به شماره‌تان فرستاده می‌شود، شامل تمام چیزهایی است که برای سوارشدن به اتوبوس نیاز دارید. اگر قصد خرید اینترنتی دارید، بدانید که جای نگرانی وجود ندارد و با ارائه اطلاعات‌تان در سیستم و پرداخت هزینه، همه‌چیز به‌طور قطعی ثبت می‌شود. در نتیجه امکان استعلام شماره بلیت اتوبوس وجود دارد و لازم نیست که حتما نسخه چاپی همراه داشته باشید.

در خرید اینترنتی، نیازی به چاپ بلیط اتوبوس وجود دارد؟ 

همان‌ طور که پیش‌تر هم گفته شد، هیچ نیازی به پرینت‌کردن یا همان چاپ بلیط اتوبوس وجود ندارد. با خرید بلیط اینترنتی بی‌نیاز از در دست‌داشتن نسخه کاغذی می‌توانید سوار اتوبوس شوید.

همان پیامکی که پیش‌تر به آن اشاره شد، مدرکی از خرید بلیط است. با در اختیارداشتن آن می‌توانید بدون نیاز به چاپ بلیط سوار اتوبوس شوید. اگر از آن افرادی هستید که نگرانی‌هایتان بابت در اختیارنداشتن بلیط کاغذی زیاد است، راه دیگری هم پیش پایتان وجود دارد.

زمانی که به ترمینال مراجعه می‌کنید، به دفتر و باجه شرکت اتوبوس‌رانی بروید که بلیط را از آن به‌طور اینترنتی خریده‌اید. در آنجا با اعلام نام خود و زمان حرکت اتوبوس از پرسنل باجه بخواهید که نسخه کاغذی بلیط را در اختیارتان قرار بدهند.

پیامک حاوی اطلاعات بلیط سفر با اتوبوس را نگه دارید 

گوشی تلفن همراهتان را با خود به ترمینال ببرید و حواستان باشد که پیامک ارسالی از سوی شرکت صادرکننده بلیط را پاک نکنید. در این پیامک که حکم همان بلیط کاغذی را دارد، اطلاعاتی به‌شرح زیر وجود دارند:

  • شماره بلیط؛
  • شماره صندلی؛
  • شماره خرید؛
  • نام تعاونی؛
  • مقصد سفر؛
  • تاریخ حرکت؛
  • زمان حرکت.

زمانی که سوار اتوبوس می‌شوید به مسئول بررسی بلیط‌ها که معمولا شاگرد راننده اتوبوس است، پیامک را نشان بدهید. ارائه اطلاعات پیامک برای سوارشدن کافی است. استعلام بلیط اتوبوس با وجود اطلاعات موجود در آن پیام مقدور است و کسی نمی‌تواند مانع سوارشدن شما شود.

امکانات متنوع خرید اینترنتی را دست‌کم نگیرید 

با خرید اینترنتی بلیط و پرهیز از دریافت نسخه چاپی می‌توانید از مزایای مختلفی برخوردار شوید. پیش از آنکه به‌سراغ مزایای خرید اینترنتی برویم به این نکته هم اشاره می‌کنیم که نگرفتن بلیط کاغذی قدمی مثبت در راستای حفظ کره زمین است.

هرقدر که کاغذهای کمتری مصرف شود، درختان کمتری هم آسیب می‌بینند. شاید از این ایده استقبال نمی‌کنید و به نظرتان گام آنچنان مهمی در نجات کره زمین نیست اما باید بدانید که شاید اثرگذاری‌اش آنچنان زیاد نباشد اما اگر از سوی طیف وسیعی از مسافران تکرار شود، بدل به حرکت عظیمی می‌شود که در حفظ درختان و محیط‌زیست اثرگذار است.

با رزرو بلیت می‌توانید به رفاه و راحتی خودتان و حفظ محیط زیست کمک کنید. علاوه بر این‌ها، زمانی که اقدام به خرید بلیط از سایت‌های اینترنتی یا اپلیکیشن‌ها می‌کنید، امکان استرداد بلیت اتوبوس از راه فضای آنلاین هم برایتان به‌وجود می‌آید.

اگر به هر دلیلی از سفر منصرف شوید، کافی است که به سایت یا پلتفرم مربوط به خرید مراجعه کنید و درخواست پس‌دادن بلیط را به ثبت برسانید. دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای استرداد بلیط وجود نخواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.