گام‌های بلند دی در مسیر موفقیت/ رضایت سهامداران و مشتریان بانک از عملکرد قیطاسی/آینده‌ای روشن در انتظار خانواده دی‌ با افتتاح ۳۰۰ باجه جدید

رویکردها و دستاوردهای علیرضا قیطاسی در بانک دی مسیر و راه جدیدی را برای این بانک رقم زده رویکردی که نوید روزهای روشن وخوشی برای مشتریان بانک دی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی بانک دی از جمله بانک‌های کشور است که دوران پرتلاطمی را در ادوار حضور خود درنظام بانکی کشور تجربه کرده است که بسیاری از صاحبان و‌ کارشناسان حوزه بانکی این موضوع را به دلیل عدم مدیریت توانمند اینبانک دانسته‌اند اما در ۳۰ دی ۱۴۰۰ با حضور علیرضا قیطاسی بر مسند مدیریت این بانک رویکردهای جدیدی در این بانک تبین،طراحی و اجرایی شد که بسیاری از فعالان حوزه بانکی را در بهتی عمیق فرو برد.

قیطاسی از همان روزهای ابتدایی حضور در بانک دی با تاکید بر مولفه‌‌هایی چون مشتری‌مداری، بهبود وضعیت شاخص‌های بانک دیدر بورس، کسب سرمایه، فروش املاک مازاد و‌ آموزش دقیق نیروهای بانکی قدم در مسیری مشخص گذاشت؛ رویکردی که لبخند رضایتمشتریان و‌سهام‌داران بانک دی از این موضوع را درپی داشته است.

*راه‌اندازی سامانه CRM سهامداران بانک دی

ایجاد این سامانه با هدف ایجاد تسریع در پاسخگویی یکپارچه و ثبت سوابق در ارائه خدمات به سهامداران یکی از بزرگتریندستاوردهای مجموعه مدیریتی بانک دی در دوران جدید است چرا که این سامانه اطلاعات عمومی سهام مانند نحوه تحویل برگه سهام،زمان برگزاری مجمع، سود تقسیمی در مجمع و ارائه اطلاعات اختصاصی سهامدار را در بانک اطلاعاتی خود در اختیار دارد و بهسهام‌داران اجازه می‌دهد به راحتی از عملکرد بورسی بانک دی مطلع شوند.

*حمایت بانک دی از 184 پروپوزال و طرح پژوهشی

در اساسنامه بانک دی و در قسمت الویت‌های پژوهشی موضوع ارتباط بانک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی مورد توجه جدی قرار گرفتهاست از این رو شاهد هستیم که در دوران مدیربت جدید این بانک رویکردهای جدیدی در جهت برقراری ارتباط میان بانک و نهادهایعلمی و‌حتی چهره‌های علمی پایه‌گذاری شده است به گونه‌ای که مدیران این بانک در راستای حفظ نقش اجتماعی خود در سال جاری  89 پروپوزال را در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا را مورد حمایت مادی و معنوی قرار دادند استراتژی که بدون شک در جهتتحقق اهداف بانک تاثیرگذار است و مولفه‌های رشدی بانک را براساس یک استراتژی منطقی و‌ منطبق بر شاخص‌های علمی محققخواهد کرد.

*کاهش بندهای حسابرسی صورت‌های مالی بانک دی طی شش ماه نخست سال جاری

بانک دی طبق شاخص‌های نظام بانکی امروز با همدلی و تقویت همبستگی همه عوامل در مسیر پیشرفت است و آمار موجود از بهبود هرچه بیشتر شاخص‌های عملکردی بانک حکایت دارد به گونه‌ای کهقیطاسیمدیرعامل بانک دی احیای مشتریان قدیمی، وصول مطالباتغیرجاری، احیای حوزه ارزی، فعال کردن مشاوران مشتری و کشف بازارهای جدید را دستاوردهای بزرگ‌ بانک دی در سال جاری عنوانکرده است و قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در جمع جمعی از نمایندگان مجلس از حرکت منطقی و شفاف بانک دی در مسیرشفافیت و جلب رضایت مشتریان خبر داده و تاکید کرده است که درصدد راه‌اندازی ۳۰۰ شعبه بانک دی در سراسر کشور هستند.

*نظام مالی شفاف بانک دی در سال ۱۴۰۱

علیرضا قیطاسی مدیرعامل بانک دی با بیان این‌که این بانک طی سال جاری، نه تنها برگزاری مجامع خود را به روز کرده، بلکه انتشار بهموقع صورت‌های مالی را نیز در اولویت اقدامات قرار داده است، افزود: نکته مهم و قابل توجه در صور‌ت‌های مالی شش ماهه سال جاریبانک، تطابق صد درصدی آن با تغییرات اعمالی از سوی بانک مرکزی است.

وی افزود: صورت‌های مالی شش ماه نخست سال جاری بانک دی، دقیقا مطابق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی تنظیم شده و می توانآن را یکی از شفاف‌ترین صورت‌های مالی در نظام بانکی دانست.

مدیرعامل بانک دی همچنین با بیان این‌که این بانک بر افشای صورت‌های مالی شرکت های زیرمجموعه نیز تاکید دارد، گفت: صورت‌هایمالی همه شرکت سهامی زیرمجموعه در موعد مقرر قانونی به صورت کامل افشا شده و این نشان دهنده شفافیت حاکم بر بانک دیاست.

قیطاسی همچنین افشای صورت های مالی تلفیقی را از دیگر موفقیت های این بانک در سال جاری خواند و اظهار کرد: افشایصددرصدی صورت‌های مالی بانک و تلفیقی، از نگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی اهمیتی فوق العاده دارد و می تواندجایگاه بانک را ارتقا دهد.

وی با تاکید بر این که «بانک دی به الزامات نهاد ناظر پایبند است»، ادامه داد: همه درخواست‌های دریافتی از بانک مرکزی، به سرعتپاسخ داده می شود.

مدیرعامل بانک دی گفت: با تلاش های مستمر همکاران و تشکیل کارگروه های مختلف در بخشهای مالی ، سرمایه گذاری وهمچنینارائه مدارک و مستندات لازم، تعداد بندهای حسابرسی در صورت‌های مالی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به صورت های مالیپایان سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

قیطاسی تاکید کرد: با ادامه این روند، بدون شک در صورت‌های مالی پایان سال جاری، دسترسی به هدف «دریافت گزارش مقبول» ازحسابرس، دور از دسترس نیست.

*آینده‌ای روشن در انتظار خانواده دی

در مقطع فعلی و باتوجه به فروش املاک مازاد و افزایش سرمایه بانک، رشد شاخص‌های بورسی حمایت مدیران ارشد، سهامداران ومشتریان بانک دی از مدیریت قیطاسی بدون شک حضور این بانک در جمع پنج بانک برتر کشور که از اولویت‌ها و برنامه‌های کلانمجموعه مدیریتی بانک دی است دور از دسترس نیست و بدون شک باید منتظر آینده‌ای روشن در این بانک با توجه به تحولی که درساختارهای آن در دوران مدیریتی قیطاسی صورت گرفته است باشیم.

ایجاد ۳۰۰ باجه جدید/ خانواده دی بزرگ می شود

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمات رسانی به ایثارگران و عملکرد بانک دی ارائه داد.

قاضی زاده هاشمی در بخشی از این نشست در پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره شعبه‌ها و باجه‌های بانک دی در شهرستان‌ها گفت: در مورد ایجاد شعب و باجه‌های خدماتی بانک دی در سراسر کشور نیاز به مجوز بانک مرکزی داریم که پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز 300 باجه در سراسر کشور از طریق بانک مرکزی به عمل آمده است.

بدون شک باتوجه به گستردگی دامنه تحت پوشش بانک دی در سراسر کشور به خصوص در شهرهای کوچک و حضور خانواده‌ های شهدا و ایثارگران در اقصب نقاط کشور به خصوص روستاها این ضرورت وجود دارد که میزان شعب بانک دی نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.

امید می رود با توجه به رویکرد و عملکرد موفق بانک دی در یکسال گذشته و تراز مثبت این بانک در بورس بانک مرکزی در جهت موافقت پیرامون تاسیس شعب جدید بانک دی اقدامات لازم را انجام داده و این بانک را در جهت خدمت رسانی به خانواده بزرگ دی همراه کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.