اسلامی خبر داد؛

ثبت نام سه استان دیگر در طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم بتوانیم سهمیه تهران را در شهر‌های جدید افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه روز گذشته ۲۳۰ هزار نفر به سایت طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کردند، ​ از اوایل هفته آینده، ثبت نام در سه استان دیگر آغاز خواهد شد.

محمد اسلامی افزود : ​روز گذشته ثبت نام در استان‌های سیستان بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز و طی ۲ ساعت ظرفیت استان قم تکمیل شد، اما در سه استان دیگر همچنان ثبت نام تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.
وی  گفت : مسیر انتخابی در این طرح، ​به گونه‌ای است که طرح‌ها براساس میزان متقاضی مشخص شده است و در هرمکانی که متقاضی دارد طرح‌ها عملیاتی می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان استان پایلوت انتخاب شده است افزود : ۱۰ هزار نفر در طرح ملی اقدام مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۸ هزار نفر در این طرح باقی می‌مانند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این طرح ، ​ ۲ نوع اقدام صورت خواهد گرفت گفت :​ در نوع اول، ​ برای ساخت واحد‌های مسکونی، متقاضیان را به شرکت‌ها معرفی می‌کنیم و در نوع دوم زمین در اختیار افراد و گروه‌ها قرار خواهیم داد تا با سلیقه‌ی خود طبق ضوابط و مقررات ملی ساختمان، اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سهمیه تهران در طرح اقدام ملی مسکن چقدر است؟ گفت: سهمیه تهران مشخص و کلنگ زنی در شهر‌های جدید شروع شده است و امیدواریم بتوانیم سهمیه تهران را در شهر‌های جدید افزایش دهیم.
اسلامی تاکید کرد: ۲۰ هزار نفر در بافت فرسوده ثبت نام کرده اند که مقرر شده خودشان اقدام به نوسازی واحد‌های مسکونی خود کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.