مدیر بنادر و دریانوردی بندر آبادان در نشست خبری با اصحاب رسانه:

بازگشت ۱۰۰ لنج به بندر آبادان بعد از پایان کرونا/ انجام لایروبی اسکله‌های پالایشگاه آبادان با همکاری اداره بنادر آبادان

مدیر بنادر و دریانوردی بندر آبادان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:
موضوع اشتغال امروز دغدغه آباداناست و ما در راستای تحقق این موضوع در جهت حل مشکلات اقدام کردیم و در حال حاضر تعداد لنج‌هایمان به ۱۳۰ لنج رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی ؛،کامبیز مالکی زاده مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در نشست خبری با اصحاب رسانهظرفیت اسمی که ما برای بنادر سه‌گانه خود پیش‌بینی کردیم ۲ میلیون تن بوده است اظهار کرد: سختگیری کویت در ایام کرونا و برخیمشکلات سبب شد تا برخی از صاحبان لنج‌های ما به بوشهر مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه ما متاسفانه در دو سال اخیر از ۱۲۰۰ لنج برایمان ۳۰ لنج باقی مانده بود افزود: موضوع اشتغال امروز دغدغه آباداناست و ما در راستای تحقق این موضوع در جهت حل مشکلات اقدام کردیم و در حال حاضر تعداد لنج‌هایمان به ۱۳۰ لنج رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان تصریح کرد: ما در بندر داری باید سه مولفه ایمنی، ارزانی و سرعت را در نظر بگیریم و اگر این مولفه‌هایمحقق شود بدون شک ما به نتیجه مدنظرمان دست پیدا خواهیم کرد.

مالکی زاده خاطرنشان کرد: سازمان بنادر از تغییر سیستم، ساختار و وضعیت لنج‌ها و کشتی‌ها استقبال می‌کند و در این زمینهتسهیلات لازم را ارائه نمی‌دهد اما متاسفانه به دلیل مسائل فرهنگی این موضوع محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به آغاز صادرات دام به کویت تاکید کرد: سازمان بنادر نقش خود را در اقتصاد منطقه ایفا می‌کند اما ما به دلیل کوچکشتی‌ها در کسب درآمدها ۱۰۰ درصد با کاهش هزینه‌ها روبه رو بودیم.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه ساختار بنادر و بوشهر با یکدیگر متفاوت است گفت: ما در حال حاضر پروژه خاصی برایافتتاح در آبادان ندادیم اما در اروند و بنادر دیگر قرار است روکش آسفالت منطقه، ساخت ایستگاه آتش‌نشانی، ساخت اسکله ۱۰۰۰تنی و انبار ۲۰۰۰ هزار متری از پروژه‌های ما است که برخی از آنها در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند و مجموعه هزینه صورت گرفتهبرای این پروژه‌ها ۱۴۰ میلیارد تومان است.

مالکی زاده با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری در بنادر آباداند۱۱۰ هزار تن بوده و ما از این رقم و عدد راضی نیستیم اظهار کرد: مادر اهداف خودمان جابه جایی ۷۵ هزار مسافر را پیش‌بینی کردیم و این موضوع در ایام عید نوروز محقق خواهد شد

وی با اشاره به لایروبی اسکله‌های شرکت نفت آبادان بعد از ۴۰ سال تصریح کرد: در حوزه کاهش حضور لنج‌ها در بندر آبادان میزانسختگیری کویتی‌ها تاثیرگذار بوده است و این موضوعی بوده است که برای وضعیت فعلی نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.