این همایش با حضور شرکت‌های بزرگ صنعتی ‌و معدنی کشور، عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و سرمایه ‌انسانی و مدیران HSE شرکت گهرزمین در ساختمان ایمیدرو برگزار شد.

بر اساس نتایج اجرای ششمین برنامۀ ممیزی عملکرد HSE تمامی شرکت‌های صنعتی – معدنی تابعۀ سازمان توسعه ‌و نوسازی معادن و صنایع‌ معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام شد، که به موجب آن، مدیریت HSE  شرکت سنگ‌‌آهن گهرزمین با کسب ۴۱۸ امتیاز موفق به اخذ بالاترین امتیاز و سطح عملکرد عالی تک‌ستاره شد.

وجیه‌الله جعفری، رئیس هیات‌عامل ایمیدرو در این همایش ضمن بیان تلاش برای ارتقاء بیشتر و بهتر واحدهای تابعۀ ایمیدرو، مسائل مربوط به ایمنی، بهداشت و محیط زیست را از خطوط قرمز این سازمان دانست و با تاکید بر رعایت ایمنی کار و اصلاح نقاط ضعف موجود از مدیران ارشد HSE خواست این موضوع به‌صورت جدی رصد و پیگیری شود.

خرمی‌‌شاد معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو نیز در این همایش اظهار کرد: «همۀ افرادی که در یک مجموعه کار می‌کنند از مدیر تا پرسنل در زمینۀ رعایت ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مسئول هستند و اگر آموزش لازم در این زمینه‌ها به پرسنل داده نشود نمی‌توان انتظار اثربخشی لازم را داشت».

وی با تاکید بر اهمیت آثار محیط زیستی و آلاینده‌‌ها از واحدهای صنعتی خواست عملکرد آن‌ها به ‌گونه‌ای باشد که آلایندگی و زیان‌‌آوری به حداقل برسد و به سمت آلایندگی صفر حرکت کنند.

بر اساس این گزارش، سازمان ایمیدرو خردادماه سال‌جاری بر اساس ۴۰۰ شاخص در حوزه‌های مختلف ایمنی، بهداشت و محیط زیست عملکرد سال ۱۴۰۰ واحدهای تابعۀ خود را ممیزی کرد که نتیجۀ این ارزیابی نشان می‌دهد سیر صعودی بهبود مستمر و تکاملی مدیریت HSE شرکت گهرزمین با تدبیر و حمایت‌های همه‌جانبۀ هیات‌مدیره، مدیرعامل، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی و تمامی معاونان، مدیران، کارشناسان و همچنین مدیران، سرپرستان و کارشناسان شرکت‌های پیمانکاری، به‌خصوص تلاش بی‌وقفۀ تمامی همکاران در مدیریت HSE همچنان ادامه دارد.

در این لوح که از طرف وجیه‌الله جعفری ریاست هیات عامل سازمان توسعه ‌و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران به محمد فلاح مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهرزمین اعطاء شد؛ از شرکت گهرزمین بهواسطه عملکرد مطلوب و قابل‌توجه در خصوص سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست واحدهای تابعه سازمان در سال 1400 تقدیر شد.