بذرپاش در مراسم بهره‌برداری از سومین مرحله جدیدریلی در سال «تولید، دانش‌ بنیان، اشتغال‌ زایی»:

ارزش ۱/۵۰۰ میلیاردی پروژه ناوگان جدید ریلی/ صنعت ریلی الویت اصلی وزارت راه در دوره جدید

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه و پیشرفت صنعت ریلی الویت اصلی وزارت راه در دوره جدید است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و‌ شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از سومین مرحله جدیدریلی در سال «تولید، دانش‌ بنیان، اشتغال‌ زایی» و ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی اظهار کرد: این مراسم با هدف خداقوت به مدیران مجموعه راه آهن و پیمانکاران بخش خصوصی برگزار شده و این پاسداشت‌ها با هدف مجاهدت این افراد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه پرسنل و زحمت‌ کشان خدوم راه آهن در نزد مردم دارای احترام هستند و این موضوع ماحصل مجاهدت شبانه‌روزی نیروهای این شرکت هست افزود: از منظر ما وزارت مسکن پیشران پیشرفت کشور است و صنعت راه آهن در راس این جهت‌ گیری قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر وضعیت کشورهای پیشرفته را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که صنعت حمل و‌ نقل برای این کشورها حائز اهمیت است از این رو با توجه به مخاطراتی که در جاده ها وجود دارد ما باید در جهت سوق دادن مردم به بخش ریلی وارد عمل شویم.

بذرپاش با اشاره به اینکه در حوزه مسافری از ۲ هزار واگن به ۱۱۰۰ واگن عقب گرد داشتیم و این نشان می دهد ما وارث یک عقب ماندگی در حوزه ریلی هستیم خاطرنشان کرد: سیاست گذاری و جهت گیری در صنعت ریلی باید تغییر پیدا کند و قیمت تمام شده در این حوزه باید کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت ریلی در صحنه کلی پیشرفت کشور تاثیرگذار است تاکید کرد: جهت گیری مدیریت راه آهن در فعال کردن ۲۰ حوزه بخش خصوصی قابل تقدیر است ولی این دست رویکردها کم است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موقعیت ژئوپلتیک غرب به شرق، شمال به جنوب و بالعکس موقعیت خدادادی است که برای کشورمان وجود دارد از این رو سرمایه‌گذاری در بخش ریلی برای ما اهمیت زیادی دارد.

بذرپاش با بیان اینکه الویت اصلی من در بخش حمل و نقل صنعت ریلی است اظهار کرد: اگر به دنبال ارتقای ثروت ملی و امنیت جان مردم هستیم  باید اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهیم.

وی افزود: ۴۲۸ واگنی که امروز وارد صنعت ریلی کشور شد دارای ارزشی بیش از ۱/۵۰۰ میلیارد تومان است اما این عدد از منظر ما عدد کمی است و از آقای صالحی می خواهم با سرعت بیشتری در جهت توسعه این هدف وارد عمل شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حوزه تکنولوژی و صنعت ما اجزای لازم را داریم اما سرعت ما متاسفانه کم است از این ما باید در جهت سرعت بخشیدن به اقدامات خود وارد عمل شویم.

بذرپاش با بیان اینکه نباید در جهت عذرخواهی از مردم عبایی داشته باشیم خاطرنشان کرد:،سطح خدمت رسانی به مردم باید افزایش پیدا کند و ما باید در این جهت وارد عمل شویم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.