وحیدی:

وزارت کشور با محوریت استانداری‌ها بر اجرای قانون جوانی جمعیت تاکید دارد

وزیر کشور در گزارشی به نمایندگان مردم، با اعلام تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه استان‌ها گفت: وزارت کشور در اجرای قانون جوانی جمعیت با تمام ظرفیت وارد عمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با  بررسی نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضمن تشکر از  توجه مجلس شورای اسلامی به موضوع حساس و مهم این قانون، افزود: سیاست‌های کلی جوانی جمعیت در سال‌های قبل ابلاغ شده بود که با تصویب در مجلس شورای اسلامی  اقدامات موثری را شاهد هستیم.

وزیر کشور  به تلاش های صورت گرفته در مجموعه وزارت کشور بعد از  ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اشاره کرد و ادامه داد:  در همه استانداری های سراسر کشور قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شده است و این مساله مهم به صورت جدی در سطوح استانی و شهرستانی دنبال می شود.
وزیر کشور تصریح کرد: دستورالعمل‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز ابلاغ شده و براساس آن عمل می‌شود و کارگروه‌هایی هم برای تحقق قانون مذکور در سراسر کشور تشکیل شده است.

وحیدی افزود:  البته برخی از استان‌ها به ویژه استان‌های شمالی، گیلان، مازندران و سمنان از لحاظ جمعیت، وضعیت بحرانی تری نسبت به استان‌های دیگر دارند و این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین گفت: در گام بعدی  شاخص‌های اجرایی  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت مرتب رصد و کنترل می شود.

وزیر کشور اضافه کرد: یک سامانه اختصاصی درباره جمعیت راه اندازی شده است که اعداد و ارقام در آن جمع آوری می شود و تحت رصد قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: علاوه بر این یکسری کارهای آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار دادیم تا سیاست‌های جمعیتی و کنترل بحران تجرد از این طریق دنبال شود.

وحیدی با بیان اینکه آموزش مدیران و مردم نیز مساله مهمی است، خاطر نشان کرد: جلساتی با مسئولان استان‌های مختلف برگزار و تلاش شده است تا هر کسی نقشه راه جمعیتی استان خود را دنبال کند و بر آن نظارت می شود.
وزیر کشور تصریح کرد: البته یکسری ابهامات در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد که این موارد را احصا کردیم تا اصلاح قانون انجام شود.

وی با اشاره به اینکه  در برنامه هفتم توسعه نیز به موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توجه خواهد شد، گفت: وزارت کشور برای پیشبرد هر چه قوی تر این موضوع کاملا آمادگی دارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.