سلاح‌ورزی در نشست خبری با اصحاب رسانه:

همایش بزرگ کارآفرینی ۲۶ آبان برگزار می‌شود/ اجرای درست قوانین چاره حل مشکلات کارآفرینان است

رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران گفت: همایش بزرگ کارآفرینی با هدف معرفی مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های کارآفرینی ۲۶ آبان ماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  رخداد اقتصادی  حسبن سلاح‌ورزی رئیس سازمان ملی کارآفرینی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری همایش بزرگ کارآفرینی با هدف معرفی مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های کارآفرینی که ۲۶ آبان ماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود دررباره تنزل رتبه کسب و کار ایران به ۱۲۸ اظهار کرد: در رابطه با این موضوع باید به این نکته اشاره کنم که شاخص‌های سهولت کسب و کار هرساله توسط بانک جهانی انجام می‌شود و در ۱۰ حوزه رویکردها مورد بررسی قرار می‌گیرد که ایران امسال در یک رتبه بهبود رتبه داشت اما در مجموع متاسفانه با تنزل جایگاه روبه رو شد.

وی افزود: تصور ما این است که در گزارش بعدی بانک جهانی که در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد جایگاه ما بهتر می‌شود چرا که در این راستا هم اتاق بازرگانی و هم سایر نهادها برنامه خوبی خواهند داشت.

رئیس سازمان ملی کارآفرینی تصریح کرد: باید به این موضوع نیز اشاره کنم که در گزارش رقابت‌پذیری که از سوی مجمع جهانی اقتصاد انجام شد ایران با بهبود جایگاه روبه شد که نباید از آن غافل شد.

سلاح‌ورزی در ادامه خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع ایجاد معاونت کارآفرینی بنده اطلاعی از مقررات ندارم ولی هماهنگی و همکاری خوبی بین دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای حمایت از نهادهای استارتاپی وجود نداشته از این رو یکی از اهداف هفته کارآفرینی استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله پتانسیل اتاق بازرگانی برای حل این مشکل است.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی کارآفرینی به عنوان یک تشکل بالادستی و غیردولتی سعی در انجام امور بالادستی دارد تاکید کرد: مهم‌ترین رنجی که شرکت‌های کارآفرینی و نوآور دارند عدم جلو رفتن بوروکراسی اداری در کشورمان است و این شرکت‌ها متاسفانه با مشکلاتی همچون ثبت، مالکیت معنوی، صدور مجوز و مالیات روبه‌رو هستند.

رئیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: در طول ۲ سال گذشته هم معاونت علمی و هم معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری سعی کردند تا حد ممکن برای حل مشکلات کارآفرینان تلاش کنند.

سلاح‌ورزی با اشاره به اینکه همایش بزرگ کارآفرینی در غالب نشست‌ها و پنل‌های تخصصی در هفته جهانی کارآفرینی برگزار می‌شود اظهار کرد: ما درصدد هستیم تا در جهت ایجاد انسجام در نهادهای حاکمیتی برای حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان وارد عمل شویم روندی که تابه امروز از سوی سازمان ملی کارآفرینی در طی سال‌های اخیر وجود داشته است.٫

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رخداد اقتصادی درباره ارائه تسهیلات مالی به شرکت‌های کارآفرین افزود: تامین مالی شرکت‌های کارآفرین از سوی نهادهایی چون بانک‌ها مرسوم نیست و معمولا این شرکت‌ها از سوی صندوق‌های خاصی مورد حمایت قرار می‌کیرند اما سازمان ملی کارآفرینی در مجموع از طریق صندوق‌های جمع‌سپاری که در سازمان بورس انجام گرفت بسترهای حمایتی لازم را از این شرکت‌ها انجام داده است.

رئیس سازمان ملی کارآفرینی تصریح کرد: سرمایه‌های نامشروط که مهم‌ترین درآمد شرکت‌های کارآفرینی است که ما در راستای حل این مشکل این شرکت‌ها نشست‌های خوبی را با بانک‌ها و نمایندگان بانک مرکزی برگزار کردیم که نتایج خوبی در این راستا حاصل شد.

سلاح‌ورزی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات دیگر شرکت‌های کارآفرین مشکل ساختاری آنها در زمان ثبت شرکت به صورت محدود بود که ما به پیگیری این موضوع و مصوبه هیئت وزیران آن را برطرف کردیم.

وی درباره تصویب قانون لایحه جامع کارآفرینی تاکید کرد: ما قوانین متعددی در حوزه کارآفرینی داریم از این رو معتقدیم قوانین فعلی برای حل مشکلات کفایت می‌کند و وجود یک قانون جدید چاره کار نیست و اجرای درست قوانین راهکار اصلی است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.