صنعت بیمه نیازمند نگاه تحولی در حوزه تولید محصولات و ارائه خدمات است

صنعت بیمه برای بازیابی جایگاه خود در اقتصاد کلان کشور به نگاه تحولی و هدفگذاری هوشمندانه نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادیو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور در دیدار با استاندار و مدیران ارشد استان گیلان با تاکید بر ارائه خدمات آسان تر با تردد کمتر و خسارت واقعی‌تر به بیمه گذاران، اظهار داشت:دولت  سیزدهم در چارچوب سند تحول با دقت و حساسیت خاصی به ابعاد مختلف و جزئیات صنعت بیمه پرداخته که نشانگر نگاه تحول گرا به این صنعت است.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ماموریت های چندگانه صنعت بیمه در طرح های کلان اقتصادی، تصریح کرد: در سند ملی ابلاغی دولت، جهت‌گیری‌های جدی با نگاه تخصصی به موضوع بیمه شده که مسئولیت نهاد ناظر صنعت بیمه را سنگین‌تر می‌کند.
مهندس بهزادپور با بیان اینکه ۱۲ کشور بیشترین حجم بیمه‌ای را در دنیا دارند، خاطرنشان کرد: بیمه، صنعتی است که عمدتا با رشد و توسعه اقتصادی رابطه مستقیمی دارد و به طور طبیعی در کشورهای پیشرفته از رونق بیشتری برخوردار است.
وی در ادامه با تشریح آخرین عملکردها و دستاوردهای بیمه مرکزی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه در حوزه درمان دریافت شد در حالی که در این بازه زمانی حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده که از زیاندهی این رشته بیمه ای حکایت دارد.
مهندس بهزادپور با اشاره به پوشش بیمه تکمیلی حدود ۱۷ میلیون نفر و جمعیت ۸۰ میلیونی مشمول بیمه‌های پایه‌ای در کشور، خاطرنشان کرد: این آمار نشان می دهد که سهم ما در این حوزه اندک است و طراحی جدید ارائه خدمات درمانی به مردم باید به سمتی حرکت کنیم که پرداختی های مردم کاهش یابد.
وی اظهار داشت: یک ریال از دولت بودجه نمی گیریم اما در برخی تبصره های بودجه و قوانین به طور مستقیم به برخی دستگاه ها کمک رسانی می کنیم در حالی که باید این  منابع در راستای خدمت رسانی کامل تر به بیمه گذاران هزینه شود.
رئیس شورای عالی بیمه، نگاه بیمه در حوزه اقتصادی را راهبردی عنوان کرد و بیمه‌گری و عملیات سرمایه‌گذاری را دو بال اصلی شرکت بیمه‌ای دانست و گفت: در مدل جهانی سرمایه‌گذاری عمومی، بیمه نقش اصلی را بازی می کند اما در کشور ما این نقش چندان مطلوب نیست.
وی با بیان اینکه همکاری های خوبی بین بیمه مرکزی و قوه قضاییه آغاز شده است، افزود: در حوزه‌های مرتبط با بیمه شخص ثالت نیز ارتباط خوبی با پلیس راهور داریم و  پروژه های مشترکی نیز با تعامل گسترده ای آغاز شده است.
مهندس بهزادپور با اشاره به طرح کروکی آنلاین با همکاری بیمه مرکزی و پلیس راهور خاطر نشان کرد: با تامین اعتبار، تجهیزات کاربردی و مورد نیاز برای این بخش خریداری شده که به مرور در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد موتورسیکلت ها در کشور بیمه نیستند، خاطر نشان کرد: بیشترین خسارت جانی از این ناحیه به صنعت بیمه ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران است و در این ارتباط باید طرحی تدوین شود که با همکاری پلیس از تردد خودروها و موتورسیکلت فاقد بیمه پیشگیری شود.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان گفت: به منظور کاهش تصادفات رانندگی با قوه قضائیه همکاری‌هایی شروع شده که پایلوت طرح در استان گیلان کلید  می خورد که امیدواریم نتایج آن به زودی مشخص و اعلام شود.
شایان ذکر است در پایان این نشست دکتر اسدالله عباسی _ استاندار گیلان _ با ابراز خرسندی از حضور رئیس کل بیمه مرکزی و هیات همراه نسبت به همکاری بیشتر نهادهای مرتبط استان با بیمه گران قول مساعد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.