مدیرعامل بانک ملی ایران: توسعه بانک کارگشایی یک ضرورت است

محمد رضا فرزین در همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان همدان گفت: بانک کارگشایی برای بانک ملی ایران مانند یک گنج است و از همین رو باید با استفاده از ظرفیت های آن، توسعه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، فرزین در این همایش که جمعی از اعضای هیات مدیره، اعضای هیات عامل و معاونان و روسای ادارات کل حضور داشتند، تاکید کرد خدمات بانک کارگشایی به دلیل نداشتن سخت گیری های متداول برای اخذ تسهیلات از سوی مردم به خصوص اقشار ضعیف تر با استقبال رو به رو شده است.

وی افزود: از راه توسعه بانک کارگشایی حتی می توان  علاوه بر خدمت به مردم و رفع نیازهایشان، منابع جدیدی را جذب کرد.

فرزین با بیان این موضوع که توجه به نیروی انسانی و رفع مشکلات معیشتی آنها یکی از محورهای برنامه دوساله بانک ملی ایران است اظهار کرد: ارزیابی های ما نشان می داد که وضع نیروی انسانی به دلیل تاخیر چند ساله ای که در جذب نیروی جدید وجود داشته، مطلوب نیست،  بنابراین نیاز داشتیم تا برنامه منظم و دقیقی داشته باشیم تا این نیاز بر طرف شود.

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: هدف ما این است که این بانک از نیروهای جوان و توانمند برخوردار شود و در کنار آن  از تجربه نیروهایی که سال ها  در  بانک ملی بوده اند استفاده کند تا حداکثر استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی برای توسعه بانک صورت گیرد.

فرزین تاکید کرد: پیش از این بانک ملی ایران محصولات لازم را در اختیار مشتریانش قرار نمی داد از این رو در استراتژی دو ساله ضروری بود که  محصولات جدیدی بر اساس نیاز مشتری ارائه شود. بنابراین  بانکداری شرکتی و بانکداری جامع راه اندازی شد.

وی بیان کرد: یک بانک خوب باید توانایی داشته باشد تا محصولاتش را بر اساس نیازهای مشتریان ارائه دهد و این راهبردی است که ما در بانک ملی ایران دنبال می کنیم.

فرزین با اشاره به ظرفیت های استان همدان گفت: باید بانکداری شرکتی و بانکداری دانش بنیان در این استان راه اندازی شود و به سرعت توسعه یابد.

وی ادامه داد: در همدان  یک مرکز فناوری در حال تاسیس است بنابراین جا دارد که یک شعبه دانش بنیان نیز راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: بانک ملی ایران شعبه های گسترده ارزی دارد و در استان همدان هم ضرورت دارد یک شعبه ارزی که همه نوع خدمات ارزی ارائه دهد، راه اندازی شود  تا این شعبه بتواند برای همه نوع خدمات ارزی بازاریابی انجام دهد.

تقدیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از مدیر عامل بانک ملی ایران

حمید رضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: امروز سکاندار بانک پر افتخار ملی ایران مدیر توانمندی مانند دکتر محمد رضا فرزین است که علاوه بر نظام بانکی در بخش های مختلف اقتصاد نیز چهره تاثیر گذاری است.

وی افزود: حضور دکتر فرزین و هیات همراه  در شهر همدان بسیار تاثیر گذار بوده و اثرات فراوانی را  برای این شهر در پی خواهد داشت.

حاجی بابایی تاکید کرد: دغدغه مدیر عامل بانک ملی ایران برای برداشتن موانع قانونی جهت افزایش حقوق و دستمزد کارکنان بانک  قابل درک است و در این باره مجلس شورای اسلامی همه تلاش خود را به کار می بندد تا با مصوبات جدید، این مسیر هموار شود.

لزوم آموزش نیروی انسانی برای از بین بردن شکاف نسل ها

سیدفرید موسوی عضو هیات مدیره نیز در این مراسم گفت: مدیران بانک وقتی وارد عرصه مدیریت می شوند با سبکی که سال ها با آن خو گرفته اند نسل بعدی را مدیریت می کنند، در حالی که علایق نسل جدید و نیازهایشان تفاوت کرده است از این رو باید این نکته را در مورد نوع مراوده با کارکنان جدید رعایت کرد.

وی افزود: مدیران و روسا با سبک قدیمی تری پرورش  یافته اند که مختص  زمان خودشان بوده است، بنابراین این مشکل با برگزاری دوره های آموزشی می تواند رفع شود. سبک مدیریت و رهبری  باید اثر بخشی لازم را پیدا کند تا نیروهای جدید با انگیزه لازم بتوانند  مسئولیت خود را ایفا کنند.

رونمایی از نرم افزار انتصابات تا پایان سالحسن کاظمی معاون منابع انسانی هم در این همایش گفت: هماهنگی هایی در حال انجام گرفتن است تا در دی ماه سال جاری آزمون جذب 1700 نیروی انسانی جدید برگزار شود.وی افزود: شفاف سازی انتصابات پیگیری شده و به زودی نهایی می شود به صورتی که برای همه همکاران قابل رویت باشد.کاظمی تاکید کرد: تا پایان سال از یک نرم افزار انتصاب رونمایی می کنیم و با این نرم افزار همکاران می توانند دلایل انتصابات را رصد کنند.

عملکرد مطلوب استان همدانمحمد شیریجیان عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و تحول بانک هم در این مراسم با ارائه گزارشی از برآورد عملکرد اداره امور شعب استان همدان در هشت ماهه سال جاری، گفت: این استان توانسته است در حوزه سپرده قرض الحسنه جاری نسبت به هدفی که پیش بینی کرده بودیم 68 درصد این هدف را محقق کند و در مقایسه با بانک های دیگر این استان، بانک ملی ایران حائز رتبه دوم است.

وی افزود: اداره امور شعب همدان در حوزه سپرده قرض الحسنه پس انداز عملکرد خوبی داشته و 123 درصد هدفی که پیش بینی شده بود محقق شده است.

شیریجیان گفت: در حوزه سپرده های کوتاه مدت میزان تحقق هدف 55 درصد بوده است. بنابراین روند استان روند مناسبی است.

وی بیان کرد: در حوزه سپرده های بلند مدت عملکرد این اداره امور خیلی بهتر است و میزان 276 درصد هدف های پیش بینی شده محقق شده است.

معاون برنامه ریزی و تحول بانک تاکید کرد: در مجموع در سرفصل کل سپرده ها یعنی مجموع جاری، قرض الحسنه، کوتاه مدت و بلند مدت درصد تحقق 116 درصد بوده است که این عدد در پایان آبان ماه وضعیت بهتری پیدا کرده است.

کمک گرفتن از شرکت های دانش بنیان در بخش آی تیهمچنین

علیرضاماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه زیر ساخت نیز در این همایش گفت: همه شرکت های دانش بنیان در همدان شناسایی شده اند و قریب به 150 شرکت دانش بنیان در حوزه آی تی و مالی و بانکی می توانند به بانک ملی ایران در استان همدان کمک کنند.

وی افزود: تاسیس مجتمع فناوری، بهترین فرصت است تا آنها را جذب کنیم. همچنین 50 شرکت دانش بنیان در حوزه آی تی ظرفیت بسیار مهمی است و باید نسبت به جذب آنها اقدام کنیم.ماهیار تاکید کرد: نکته مهم درباره دستگاه های پوز این است که بازاریابی آن در استان همدان کاملا به صورت سنتی انجام می شد، اما اکنون حرکتی آغاز شده و با شرکت های مختلف رایزنی شده است و بازاریابی خوبی در این زمینه کرده اند.

وی ادامه داد: این شرکت ها قول داده اند تا ظرف یک ماه آینده رتبه پی اس پی را در استان به رتبه 4 برسانند و تا پایان سال نیز این رتبه را ارتقا بدهند.

تولید محصول بر اساس نیاز مشتری

علیرضا صادقی معاون بانکداری جامع بانک نیز گفت: هدف ما در بانک این است که 4 دسته بانکداری دولتی، تجاری، خرد و شرکتی خدمات متنوعی را برای نیاز مشتریان تولید کنند.

وی افزود: در واقع محصول نیازمند شناسایی و نیاز مشتری است و در فضای رقابتی امروز دیگر نمی توان بدون نیاز سنجی مشتریان به تولید محصول روی آورد.صادقی گفت: شما در ادارات امور شعب به نحو بهتری می توانید این نیازها را شناسایی کنید. باید در این باره تعاملی بین صف و ستاد اتفاق بیفتد و از بازخوردهای شما نیازمندی های روز مشتریان شناسایی شده و مطابق آن محصول تولید شود.وی تاکید کرد: ما تلاش بیشتری در این زمینه خواهیم کرد تا محصولات مطابقت بیشتری با نیازهای مشتریان داشته باشند.

محدودیت های استان برای جذب منابع

محمد طوماسی رئیس اداره امور شعب استان همدان نیز در این مراسم ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این استان گفت: استان همدان در چند سال گذشته رتبه 13 را در بین بانک های منطقه داشته است اما اینک با وجود همکاران پرتلاش خود توانسته است رتبه سوم را کسب نماید که نقش همه همکاران در کسب این موفقیت بسیار حائز اهمیت است.

طوماسی تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی داریم رتبه استان را در بخش سپرده نیز ارتقا دهیم که این امر انشالله تا پایان سال محقق می شود. گفتنی است در پایان این همایش کارکنان اداره امور شعب استان همدان به طرح پرسش ها و دغدغه های خود پرداختند و مدیران بانک به این پرسش ها پاسخ دادند.همچنین در این مراسم از چند نفر از کارکنان برتر اداره امور شعب استان همدان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.