همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل:

گردهمایی اعضاء پدافند غیرعامل صنعت بیمه برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، گردهمایی با حضور فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه ها، سرپرست معاونت زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور، مشاور و نماینده دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت امور اقتصادی و دارایی اعضای کارگروه پدافند غیرعامل و مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت بیمه و مدیران بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی   و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، علی اکبر ترکاشوند دبیر کمیته پدافند غیرعامل بیمه مرکزی ضمن تبریک این هفته از تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل صنعت بیمه با دو رویكرد واقع بینی و آینده نگری خبر داد و گفت: بیمه مرکزی به عنوان راهبر و مقام ناظر صنعت بیمه، برنامه ها و سیاست های کلی خود را برای مقابله با تهدیدهای مختلف، عملیاتی کرده و برای ساماندهی این برنامه ها، تهیه این سند جامع برای حرکت در مسیر را در دستور کار قرار داد.
وی افزود: این سند در سه بخش صنعت بیمه، کالبد بیمه مرکزی و سایبری از سوی دانشگاه صنعتی مالک اشتر تدوین شده که پس از طی فرآیندهای اصلاحی رونمایی و به شرکت های بیمه ابلاغ می شود.
ترکاشوند در بخش دیگری از سخنان خود به نقش صنعت بیمه در مدیریت بحران ها اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه همواره در خط مقدم بحران های طبیعی قرار داشته و به خوبی ایفای نقش کرده است. حال با تدوین این سند جامع و ابلاغ آن به شرکت های بیمه، می توانیم به یک اجماع و برنامه عملیاتی در حوزه های سایبری و افزایش ضریب امنیت داده های موجود در صنعت بیمه دست یابیم.
در ادامه، سرپرست معاونت زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: مفهوم پدافند غیرعامل به معنای تعیین سهم دفاع تخصصی از کشور است و دستگاه های اجرایی کشور باید نقش خود را در پازل دفاعی کشور ایفا  کرده و مبتنی بر چرخه پدافند غیرعامل با اشراف کامل بر حوزه ماموریت خود، ابتدا دارایی های خود را شناسایی، سطح بندی و اولویت بندی نموده و سپس تهدیدات متصور و متحول بر این دارایی ها را برآورد که با رفع نقاط ضعف و آسیب پذیری ها، تهدیدات و پیامدهای آنها بی اثر خواهد شد.
وی افزود: هدف اساسی ما در حوزه پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از تداوم کارکردهای ضروری دستگاه های اجرایی در شرایط بحران است و شرکت های بیمه به عنوان ارکان اصلی صنعت بیمه باید با آموزش های مستمر، ارزیابی های مداوم و برنامه ریزی برای ارتقا آمادگی در برابر تهدیدات، تداوم کارکرد خود را تضمین کرده و در قالب ماموریت ذاتی خود که مبتنی بر ارزیابی ریسک است، بازوی سازمان پدافند غیرعامل در احصاء آسیب پذیری زیرساخت ها به منظور رفع و نواقص آنها در ارائه خدمات ضروری به مردم باشند.
وی با تشکر از اقدامات بیمه مرکزی در حوزه پدافند غیر عامل گفت : بیمه مرکزی در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز می تواند اقدامات موثری با توجه به ظرفیت های گفتمان سازی که در اختیار دارد انجام دهد.
دکتر هاتف، مشاور و نماینده دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این گردهمایی از امنیت اقتصادی به عنوان شاهرگ حیاتی کشور یاد کرد و گفت: در حوزه بیمه بحث پدافند غیر عامل اقتصادی به خاطر تحریم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: صنعت بیمه به عنوان پیش قراول در دور زدن تحریم ها، نیازمند صیانت و حمایت بیشتری است چرا که تمام فعالیت اقتصادی کشور با بیمه در ارتباط است.
در بخش دیگری از این گردهمایی سرهنگ تیموری، فرمانده بسیج ادارات و وزارت خانه ها نیز امنیت اقتصادی را بسیار مهم دانست و گفت: صنعت بیمه باید در بخش پدافند غیرعامل به خصوص حوزه سایبری، زیرساخت های خود را تقویت کند و با حفظ شان و جایگاه سازمانی از اطلاعات و زیرساخت های سایبری مراقبت کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.