یک نماینده مجلس تاکید کرد؛

شرایط ورود خودروهای پرتیراژ به بورس کالا فراهم شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ورود خودروهای پرتیراژ به بورس کالا گفت: محدودیت عرضه در بورس می‌بایست حذف شود زیرا در غیر این صورت می‌تواند به تقویت بازار دلالی بیانجامد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ علی آذری با توجه به اینکه تنها متقاضیان واقعی برای خرید خودرو به بورس کالا مراجعه می‌کنند، عرضه خودرو در بورس را موجب تشخیص مشتری واقعی از کاذب اعلام کرد و اظهار داشت: عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو، زمینه‌ساز تبدیل خودرو از یک کالای مصرفی به سرمایه‌ای و دلالی در این بازار شده، بر همین اساس عرضه خودرو در بورس به عنوان یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل مطرح است.

وی افزود: در صورتی که این شیوه فروش خودرو در بورس به درستی اجرایی شود، با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا می‌تواند بستر دلالی و رانت را از برده و با حذف قرعه‌کشی به عنوان روشی مطلوب با اقبال عمومی جامعه مواجه شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ضمن تایید این مطلب که می‌بایست شرایطی فراهم شود تا خودروهای پرتیراژ نیز در بورس کالا عرضه شوند، تصریح کرد: محدودیت عرضه می‌بایست حذف شود زیرا عرضه موردی و محدود خودرو در بورس با ایجاد مشکلاتی می‌تواند به تقویت بازار دلالی بیانجامد.

آذری همچنین یادآور شد: عرضه در بورس می‌بایست نظام‌مند بوده و به دور از آزمایش و خطا باشد ضمن اینکه در حوزه مالیات نیز می‌تواند کمک حال خوبی برای خودروسازان باشد. اگر در این تجربه موفق شویم، به نظر می‌رسد بتوانیم خودروهای وارداتی را نیز در بورس عرضه نماییم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به شکاف میان قیمت کارخانه و بازار خودرو خاطرنشان کرد: حذف محدودیت‌های عرضه در بورس، تنظیم شیوه‌نامه جامع، تعیین قیمت پایه مناسب به صورت آزاد، نظارت تنها یک مرجع خاص بر قیمت‌گذاری و تبعیت عموم از تصمیمات این مرجع به کاهش قیمت خودرو در بازار و نزدیک شدن آن به نرخ کارخانه کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.