در راستای تجاری‌سازی نتایج تحقیقات صورت گرفت؛

امضای توافق‌نامه همکاری بین پژوهشگاه نیرو و شرکت توزیع برق استان البرز

به‌منظور بهره‌برداری از دانش فنی و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات پروژه‌های منتخب شرکت توزیع البرز، میان این شرکت به نمايندگي بهنام بیات، مدیرعامل و پژوهشگاه‌ نيرو به نمايندگي‌ سید محسن مرجانمهر، معاون فناوری پژوهشگاه نیرو توافق‌نامه همکاری به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی انتخاب و آماده‎سازی محصولات مورد نظر شرکت توزیع البرز به‌‌منظور تجاری‎سازی آن محصولات، انجام اقدامات لازم برای تجاری‎سازی محصولات برگزیده شرکت توزیع، ارائه خدمات پشتیبانی فنی محصولات واگذار شده به «سازنده» با همکاری «محقق»، انعقاد قرارداد لیسانس امتیاز بهره‌برداری از دانش‎فنی با «سازنده»، وصول عواید تجاری‌سازی از «سازنده» و تسهیم منافع حاصل از آن، از جمله زمینه‌های همکاری قید شده در این توافق‌نامه است.

بر اساس این توافق‌نامه پژوهشگاه نیرو متعهد شده است تا فرآیند تجاری‌سازی شامل ارزیابی فنی و اقتصادی پروژه‌ها، ارزش‌گذاری دانش‌فنی، شناسایی شرکت‌های «سازنده» و انعقاد قرارداد با «سازنده» را مطابق رویه‎های پژوهشگاه نیرو به انجام برساند.

همچنین شرکت توزیع نیروی برق استان البرز متعهد شده تا در چارچوب مفاد این توافق‌‌‌نامه تمامی اختیارات لازم را به‌منظور اجرای موضوع این توافق‎نامه به‌طور انحصاری به «پژوهشگاه» تفویض کرده و از انجام هر نوع مذاکرات و تعاملات جهت تجاری‌سازی محصولات توافق شده، مستقلاً و یا با عاملیت غیر، در مدت توافق‌نامه خودداری کند.

این گزارش حاکی است، در اجرای موضوع توافق‌نامه، مدیر دفتر تجاری‌سازی پژوهشگاه به‌عنوان نماینده عامل پژوهشگاه نیرو و مدیر دفتر تحقیقات به‌عنوان نماینده عامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز معرفی شده‌اند.

مدت اين توافق‎نامه از زمان مبادله چهار سال در نظر گرفته شده و در صورت تمایل طرفین قابل تمدید خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری وزارت نیرو

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.